globalmoto_duben_nolan




Voge rozšiřuje portfolio, přibude cenduro 650DSX

Čínská značka Voge, prémiovka gigantu Loncin, na český trh vstoupila letos na jaře čtveřicí modelů, jednoválcovými třístovkami a dvouválcovými pětistovkami. V těchto dnech se u dealerů začíná objevovat pátý model, jenž udělá radost hlavně těm, kdo rádi vymetají polňačky.

Kapitoly článku

Novinka jménem 650DSX není tak úplně šokujícím překvapením. Zaprvé již na konci roku 2019, když jsme o značce Voge psali premiérově, ohlásila na veletrhu EICMA kromě menších motorizací právě i šestsetpadesátku. A zadruhé, Petr Veruněk od importéra MSA nám to propálil v rozhovoru už před měsícem. O to více ale zákazníci mohli být natěšení. A hned na začátek si musíme říct důležitou informaci, a sice že tahle šestpade ve světě existuje ve dvou verzích, a sice coby silničnější DS a terénnější DSX, ovšem na český trh se bude dovážet jenom ta druhá jmenovaná. Jak vypadá DS, to vidíte na obrázku červeného stroje, jenž je zde ale jenom kvůli barvě, abyste viděli obě nabízené, černou i červenou. Pro nás jsou v otázce výbavy směrodatné obrázky černého stroje, to je DSX.

Zásadní otázka se samozřejmě týká motoru. Co ten je zač? A odpověď by měla uspokojit všechny milovníky starých nerozbitných agregátů, protože použitý jednoválec o objemu 652 cm3 je starý známý motor, který Loncin vyráběl pro BMW do jejich modelu G 650 GS/Sertao a který má kořeny v dávné minulosti u modelů F 650, kam jej ještě dodával Rotax. Jestli tam uvnitř budou nějaké drobné odlišnosti, to teď nemůžeme ani potvrdit, ani vyvrátit, ale i kdyby, nevěříme, že by se na jeho charakteru mělo něco změnit. Prostě neúnavný dělník, obrovsky předimenzovaný a schopný s minimem údržby objet zeměkouli třikrát kolem dokola. Příjemné je, že navzdory předělání na normu Euro 5 se parametry drží na stále stejné úrovni, čili 35 kW/48 k při 6750 otáčkách a 60 Nm při 5500 otáčkách. Udávaná spotřeba 4,2 l/100 km je spíše vyšší, géčka dokázala jezdit i pod tři, ale uvidíme, jaká bude realita. Převodovka zůstává pětistupňová, dnes sice již trochu malý počet, na druhou stranu i ta byla vždycky předimenzovaná, tak proč to draze měnit…

Rám už je zcela vlastní, takový zajímavý prostorový z ocelových trubek a přišroubovanou podsedlovou částí. Šroubované jsou také stupačky spolujezdce, což jsou všechno prvky, které oceníte, když se někde vymáznete a musíte řešit poškození. Podvozek dále doplňuje pěkná profilovaná kyvka s centrálem Kayaba a přední USD vidlice stejné značky. Výrobce slibuje slušné zdvihy, konkrétně víme akorát předek, tam jsou 180 mm, u zadku je znám pouze zdvih tlumiče, což je pro zákazníka informace samozřejmě úplně k prdu. Nicméně viděli bychom to na něco podobného jako vpředu, takže pro cenduro naprosto dostačující údaj. Maximální blbuvzdornosti pomáhá i omezená možnost si podvozek rozštelovat, když upravit si můžete akorát předpětí zadního péra. Brzdění má na starost soustava od značky Nissin s trojicí brzdových kotoučů a dvoupístkovými třmeny vpředu, doplněná o ABS Bosch.

Klíčové pro cenduro je vždy obutí, a tady Voge 650DSX rozhodně na zákaznících nešetří. Ráfky jsou totiž vyplétané a bezdušové v kombinaci 19“/17“, špalkové gumy na bocích nesou nápis Pirelli Scorpion Rally STR, čili fakt dobrá zpráva pro všechny, kdo se rádi toulají mimo asfalt. Tam přijdou vhod i standardně montované trubkové padáky a dokonce možnost vypnout tlačítkem na řídítku ABS na obou kolech. Také motor je zespodu chráněn krytem, stupačky po vyjmutí gumových vnitřků vycení zuby, zkrátka terén u DSX není zakázanou oblastí. Jen si tam jezdec musí poradit s 219 kg plně natankovaného stroje (nádrž má objem 18 l) a nepřemýšlet, jestli s 835 mm není sedlo příliš vysoko.

Co ještě byste o Voge 650DSX měli vědět? Stejně jako menší bratříčci, i tento nejnovější největší zástupce své značky se chlubí bohatou standardní výbavou, když kromě výše jmenovaných benefitů nabídne ještě sekvenční blinkry, kompletní výfukové potrubí z nerezu, výškově nastavitelné plexi do tří poloh, nastavitelné obě páčky, rozměrný zadní nosič s madly pro spolujezdce, centrální stojan (není na obrázcích) či barevný TFT displej vybavený i snímáním tlaku v pneumatikách. Cena byla stanovena na 179 990 Kč.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Zdenek54 přispěl 5 Kč
marafzs600 přispěl 5 Kč
motobikes přispěl 5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):
Motokatalog.cz



TOPlist