globalmoto_duben_nolan




Motocykly Voge oficiálně na českém trhu

Značka Voge je velice mladá, poprvé jsme o ní slyšeli teprve před dvěma roky, ovšem zázemí má obrovské. Má jít o prémiovou značku čínského výrobce Loncin, jenž patří mezi tři největší producenty motocyklů na světě. Nyní se oficiálně dostává i na český trh, kde nabídne čtveřici modelů s motory 300 a 500.

Kapitoly článku

Značku Voge na český trh uvádí společnost MSA Motor Sport Accessoires GmbH z německého Weidenu, která u nás již půldruhé dekády distribuuje skútry a čtyřkolky tchajwanské značky Kymco a stojí i za importem motocyklů F.B Mondial či tří- a čtyřkolových skútrů Quadro. Tytéž produkty dodává samozřejmě i na trh německý, kde funguje již déle než čtvrt století. Tam uvedla motocykly Voge již loni, nyní přicházejí také k nám.

Jednoznačným bestsellerem Voge na německém trhu byl loni celkem podle očekávání ten největší a nejdražší model z nabízené čtveřice, tedy adventura 500DS. Tipneme si, že to v Česku bude stejně. Jde o stroj svým zaměřením hodně podobný Hondě CB500X, přičemž v jeho útrobách najdeme i velmi, velmi podobný motor. No, vlastně úplně stejný. Tenhle příběh jsme loni hodně rozebírali už v článku o stroji s poněkud kostrbatým názvem RVM by Jawa 500. Honda se k tomu, že by Loncin vyráběl její motory, oficiálně nehlásí a nám to zase na krádež století od takového gigantu, jakým je Loncin, moc neštymuje. Ať je to, jak chce, počítat můžete s tím, že u Voge nabídne řadový dvouválec 34,5 kW a 44,5 Nm, přičemž motor už plní normu Euro 5.

Voge 500DS je z výše jmenovaných konkurentů tím nejvíce silničně zaměřeným, když má litá kola o průměru 17“ vpředu i vzadu, obutá do pneumatik Pirelli o šíři 120 a 160 mm. Odpružení s nastavitelným předpětím pružiny vzadu a USD vidlicí vpředu dodala Kayaba, brzdovou soustavu s vykousanými třmeny Nissin a ABS zase Bosch. Nádrž na 16,5 litru by při udávané spotřebě 4,1 l/100 km měla vydržet na téměř 400 km. Jelikož je tady velké nastavitelné plexi a i sedlo vypadá poměrně zdařile, mohly by na déesu ty kilometry naskakovat docela rychle. A co znamená, že je 500DS nejdražší? Že stojí v základu 152 990 Kč, přičemž ten masivní padací rám, co vidíte na fotkách, je v základní výbavě. Za 167 990 Kč potom můžete mít motorku s Adventure Kitem, tedy s trojicí hliníkových kufrů včetně držáků.

Na stejném technickém základu je postaven i naháč 500R s poměrně agresivním stylingem. Jiné jsou vlastně akorát přední brzdové třmeny (pořád dvoupístkové) a hmotnost – zatímco DS na váze ukáže 205 kg, erko je dvě kila pod dvěma metráky. A také má níž sedlo, 800 mm namísto 835. Importér se rád chlubí tím, že tuhle motorku si loni vzali do parády kluci z německého Motorradu a hodně ho v testu chválili. Naháč je o desítku levnější než adventura, pořídíte ho tedy za 142 990 Kč.

Druhou polovinu nabídky tvoří dvojice jednoválcových třístovek (konkrétně 292 cm3) s parametry 26 koní/23,5 newtonmetrů, jež mají odlišný design: 300R je sportovec ve stylu větší pětistovky, 300AC je pro změnu nahaté retro, které je v Německu dokonce úspěšnější, přestože je o fous dražší. Ale tam to nebude o ceně, ta je totiž v obou případech opět velice příznivá – za ácéčko dáte 99 990 Kč, za erko dokonce jen 94 990 Kč. Technika je pod odlišně střiženými kabátky naprosto identická, trubkový rám, pěkná kyvka, vpředu 35mm USD vidlice, vpředu 300mm kotouč, ABS Bosch, hmotnost 170 kg a sedlo ve výšce 780 mm. Zajímavé je, že spotřebu má každý model psanou jinou, erku stačí 2,7 l/100 km, AC však údajně spotřebuje o půl litru víc.

Že jsou ceny v porovnání s japonskou nebo evropskou konkurencí nízké, to asi nikoho nepřekvapí. Jak to bude s kvalitou, se teprve uvidí, sami jsme ještě stroje Voge na vlastní oči neviděli, ale mluví se o velmi pěkném zpracování. Strach bychom neměli z náhradních dílů, společnost MSA je totiž v této oblasti vzorná a na Vogy by už teď mělo být k dostání prakticky vše. A kde si je budete moci koupit? Jako u každé nové značky na trhu, i dealerská síť Voge se momentálně tvoří, aktuálně je pět prodejců, další jsou předjednaní a v plánu je mít v ČR zhruba 13-15 dealerů v krajských městech. Co se dostupnosti týče, obě třístovky již fyzicky jsou a pětistovky by se měly naskladňovat v horizontu dvou týdnů.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 10 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
motobikes přispěl 5 Kč
Zdenek54 přispěl 5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist