globalmoto_duben_nolan




Victory Project 156: přichází americký streetfighter?

Před dvěma týdny se poprvé objevila informace o tom, že americká značka Victory bude letos poprvé startovat na slavném závodu Pikes Peak. Dnes už se můžete podívat na finální podobu závodního speciálu s pracovním názvem Project 156 a poslechnout si jeho zvuk v přiloženém videu z testování na trati.

Kapitoly článku

Pokud vám unikl předchozí článek tak vězte, že projekt 156 dostal svůj název podle počtu zatáček, které účastníky mezinárodního závodu do vrchu Pike´s Peak čekají na zhruba dvacetikilometrové trati. Victory se na svou premiérovou účast připravuje ve spolupráci s Rolandem Sandsem, a právě představený závodní speciál má od sériových motocyklů americké značky hodně daleko. Stroj bude v "závodu do mraků" jak se Pike´s Peak někdy přezdívá, řídit testovací jezdec amerického časopisu Cycle World Don Canet.

“Věnujeme teď hodně pozornosti tomu, abychom ukázali výkonový potenciál motocyklů Victory,” říká Rod Krois, generální ředitel firmy. “Startovat s čistě americkou motorkou v americkém tradičním závodu je ta nejlepší příležitost. Kruté podmínky na Pike´s Peak budou dokonalou prověrkou pro náš nový závodní motor a celý Project 156.”

Srdcem celé motorky, která vznikala prakticky na koleně, je fungl nový prototyp vidlicového dvouválce, který vznikl ve vývojhovém centru firmy Victory v Minnesotě. Od tohoto agregátu se má podle továrny odvíjet další budoucnost značky a to zní jako velmi slibná informace. Motor je usazen v příhradovém rámu, a dál už tady najdeme jenom to nejnutnější. Žádné zbytečné kapotáže, jenom karbonový airbox a pár panelů ze stejného materiálu, minimalistické sedlo s náznakem zadní "krovky", hliníková nádrž pod motorem, dva decentní blatníčky a tabulka na startovní číslo. Většina technologií tak zůstává odkrytá.

Více technických údajů, než že se jedná o kapalinou chlazený vidlicový dvouválec, ale zatím Victory nezveřejnila. Víme už jen, že kvůli dosažení co nejvyššího výkonu jsou v motoru titanové ventily, a vstřikovací hrdla mají průměr 67 mm. Do závodu zbývá necelý měsíc, takže finální parametry už se pravděpodobně dozvíme brzy. Ještě víc jsme ale zvědaví na to, zda se Project 156 nějak promítne do sériové výroby značky Victory.

Pike’s Peak International Hill Climb je závod do vrchu pro auta a motorky, který se každý rok koná ve státě Colorado. Letos se jede 28. června. Se svojí téměř stoletou historií (jezdí se od roku 1916) je druhou nejstarší motoristickou událostí, hned za Indianapolis 500. Trať měří 19,99 km, má 156 zatáček a převýšení 1 440 metrů. Cíl je v nadmořské výšce 4 300 m a průměrné stoupání na trati činí 7 procent.

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):



TOPlist