journeyman_brezen




Italský Vent a jeho nové čtyřtaktní enduro Baja

Pokud jste o značce Vent doposud neslyšeli, tak se není čemu divit, protože není na trhu až tak dlouho. Soustředí se na malé terénní sportovní motorky pro mladé jezdce. Na italském veletrhu EICMA představuje novou čtyřtaktní stopětadvacítku Baja RR 125 4T a speciální dvoutaktní motard Derapage Manga Edition.

Kapitoly článku

Jméno Vent se objevilo ve světě malých offroadových a motárdových mašin teprve nedávno a od té doby se krůček po krůčku dostává do podvědomí fanoušků, kteří žijí motosportem. Za italskou značkou z Valsassina stojí lidé, kteří se v motocyklové branži pohybují už pěkných pár pátků, a není tajemstvím, že od roku 1988 se jejich společnost stala dovozcem značky Montesa do Itálie. O několik let později se společnost stala italským distributorem terénních strojů Honda a od té chvíle začala používat iniciály HM.

Značka HM s motocykly Honda dosáhla spoustu skvělých výsledků ve světových šampionátech a za vrchol lze považovat dvanáct titulů Mistra světa v enduru a motokrosu. Za zmínku určitě stojí také několik italských titulů. Říkají vám něco jména Trampas Parker, Tullio Pellegrinelli, Alex Puzar, Fausto Scovolo, Stefan Merriman, Jérémy Joly, Alex Salvini nebo Mika Ahola? Ano, jsou to jména jezdců, se kterými značka HM spolupracovala a kteří pro ni vybojovali hezkou řádku mistrovských titulů.

Od roku 1994 se značka začala věnovat výrobě malých homologovaných motorek pro mladé jezdce ve věku 14-18 let. Po čtvrtstoletí spolupráce s Hondou se značka přeorientovala na spolupráci s Yamahou a začala upravovat enduro modely WR. Od roku 2017 působí v moderní továrně o rozloze 6000 m², kde staví sportovní stroje menších obsahů a eloktrokola.

 

Baja RR 125 4T

Na milánském veletrhu EICMA Vent představuje své nové enduro Baja RR 125 4T. Zajímavé je to, že je na výběr mezi verzí s hliníkovým rámem nebo ocelovým rámem. Enduro pohání malý čtyřtaktní kapalinou chlazený motor Minarelli s proměnlivým časováním ventilů a po stránce výkonu pochopitelně splňuje legislativu řidičáků A1. Vzhledem k tomu, že je určeno zejména pro evropský trh a značka Vent má největší prodeje doma v Itálii, v Německu, Francii, Holandsku a Rakousku, vyhovuje předpisům Euro 5. Samozřejmostí je potom elektronické vstřikování paliva a šestistupňová převodovka. Vent Baja RR 125 4T stojí na velkých offrodových kolech 21“/18“ obutých do pneumatik Michelin. Pérování disponuje zdvihy 260 mm, přičemž přední USD vidlice má průměr 41 mm.

Suché váží 86,5 kg, do nádrže se mu vejde 6 litrů benzínu a sedlo leží ve výšce 930 mm. Atraktivní je červeno černo bílá kombinace, která je italské značce vlastní. Celkem zajímavě působí řešení výfukového systému, kdy se u čtyřtaktní dváci objevuje dvojice drobných výfukových koncovek. Všechno, co je zde uvedeno, platí také pro motardovou verzi Derapage, až tedy na jiná kola a větší přední zubatý brzdový kotouč. Motard používá velká 17“ kola s drátěným výpletem a asi mi dáte za pravdu, že v černočervené kombinaci nevypadá vůbec špatně. Pro italský trh je stanovena prodejní cena na 5090 Euro pro verzi s ocelovým rámem a 5790 Euro s hliníkovým rámem.

Kromě nového endura Baja RR 125 4T značka na své milánské expozici předvádí malé motokrosy s velkými i malými koly, ale i dvoutaktní a čtyřtaktní endura. K vidění je dokonce endurová padesátka Baja RR 50 na velkých kolech 21“/18“ a nemůže chybět ani motardová verze pod názvem Derapage RR 50 využívající motor Minarelli. Její název napovídá, že všechny motardové modely jsou nazvané Derapage a offrodové modely sdílí název Baja. Továrna myslí i na jezdce menších postav, pro které připravila verzi se sníženým sedlem o 10 centimetrů.

Derapage 100 Manga Edition

Vent také představuje atraktivní dvoutaktní motard Derapage 100 Manga Edition. Grafikou určitě zaujme nejen milovníky japonských komiksů, ale také mladé pušky holdující horkokrevným dvoutaktním motorům. Derapage 100 Manga Edition totiž sází na „zvětšený“ dvoutaktní kalapalinou chlazený jednoválec o obsahu 100 ccm, který by mohl pořádně upalovat. Dvoutaktní stovka stojí na sedmnáctkových kolech a na předním je namontován velký zubatý kotouč.

Značka Vent myslí i na nejmenší a pro ně s asijským partnerem vyrábí šest sportovních dvoutaktních motorek. Konkrétně se jedná o tři modely s motorem 125 ccm ve verzích motard, enduro a motokros, jeden motokrosový model s motorem 85 ccm a dvě malé padesátky Baja s koly 12“/10“ nebo 14“/12“.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist