Triumph Trident 660 a Speed Twin 1200 v Čechách, prohlédli jsme si je naživo a známe ceny

Rok 2024 ještě neskončil a první novinky představené pro sezónu 2025 se už začínají objevovat na showroomech. U Triumphu to platí pro lehce inovovaného Tridenta 660 a podstatnějí vylepšeného Speed Twina 1200, u kterého už navíc víme, jak jezdí.

Kapitoly článku

Než mu jeho pozici vzal nový Speed 400, byl Trident 660 vstupním modelem do ostrovní rodiny. Tuhle roli plnil do loňské sezóny a to už od roku 2021. Že je pro příští rok sice „nový“ ale vlastně pořád stejný, dokazuje, jak moc se v Hinckley povedl. Až hondovsky dokonalý s krásně vyváženým podvozkem, zároveň ale s trochou ostrovního rebelství v čele s charakterním tříválcem, jaký nikdo jiný v této třídě nenabídne. A stejně takový bude i v příští sezóně, jen s lepší výbavou a v nových atraktivních barvách.

Právě na barvy jsme se byli podívat, další novinky nijak neuvidíte, respektive některé ano, ale není na nich co vidět. Sériový oboustranný quickshifter je váleček na táhlu řazení, náklonová elektronika není vidět vůbec, režim Sport na displeji také nic moc neprozradí o finálním chování a tlačítko tempomatu nebo nápis SFF-BP na vršku vidlic také není něco, co by vizuálně rozhodlo o tom, že se do motorky zamilujete. Jsou to ale každopádně vítaná vylepšení, tím spíš, když Trident proti svému premiérovému roku 2021 zdražil jenom o cca 12 000,- v základní barvě. Když uvážíme, co se od té doby všechno stalo s ekonomikou, tak to není vůbec špatné.

Za 212 000,- dostanete naháče s hmotností 190 kg, kterého pohání vpřed 81 koní a 64 Nm, z nichž dostanete 90 % v podstatě napříč celým otáčkovým spektrem. Ten ale bude v základní černé barvě. Za příplatek 3 000,- dostanete o dost zajímavější barvy. Kombinace bílých pruhů a žluté, modré nebo červené je veselá, pořád ale dost elegantní a nijak ukřičená. My měli k dispozici žlutou a modrou, navíc na chvíli vykouklo slunce, sakra, to jsou ale pěkný motorky! Triumph se tu nezapře svým zpracováním i kvalitou, i když o dost dražšímu Speed Twinu se nemůže logicky rovnat. Těžko tu hledat nějaký nepěkný detail, je ale fakt, že chromované stupačky s ochrannými ploutvičkami si mohli u motorky, kde dominuje černá odpustit.

Jestli jsou jsou dva Tridenti krásní, tak se omlouvám, ale dvanáctka Speed Twin je přímo nádherná a nejvíc to vyzní právě takhle naživo, když s ní můžete nějaký čas strávit a jenom na ní koukat. Už jen ten dominantní obří dvouválec, se sám o sobě těžko okouká a pak i to ostatní kolem. Každý detail vymazlený do dokonalosti, všechno je tu hezké, ne jen funkční a třeba to trochu rozporuplné nové přední světlo s broušeným rámečkem a držákem s „žebrováním chlazení“, moc pěkný detail. Tady prostě vidíte, že za své peníze dostáváte něco extra. A já musím říct, že se mi nakonec novinka asi líbí víc než ten předchozí klasik. Nádherná silueta zůstala, lehce upravený tvar nádrže působí trochu modernějším dojmem a zmizel prvek, co mi dřív vadil - hodně vytrčené přední světlo. Teď je Speed kompaktnější a sportovnější, což je přesně jeho pozice v řadě Modern Classic. Kdo dává přednost historičtějšímu pojetí, má pořád v nabídce Bonneville T120.

Musím ale taky přiznat, že ten displej, co nahradil dva analogové budíky, hodnotím kriticky. A nemusel jsem kvůli tomu motorku vidět naživo. Respektive za řídítky si člověk zvykne. Analog by byl sice lepší, ale tenhle je aspoň pořád kulatý, může zobrazovat navigaci, budiž. Jenže pořád se nemůžu srovnat s tím, že u vrcholné třídy za cenu dost přes 300 000,- dostávám budík ze začátečnického Tridentu. Kdyby tu bylo kulaté barevné TFT ze Scramblera 1200 XE, působilo by to alespoň prémiově. Nebo kdyby byl za příplatek u dražší verze RS. Škoda. Navíc se najdou úhly, kdy to Speedovi s odstátým budíkem úplně nesluší. To si říká o nějaký decentní cafe racer štítek… Hledám zase malé pihy na kráse, ale u drahé motorky často rozhodují detaily, takže se to hlásit musí. Někomu to vadit bude, jinému ne. A jaké že jsou ty ceny? Začínají na 349 000,-, za atraktivnější barevné provedení dáte dalších 9 000,-, což je příklad také stroje na fotkách. No a pak je tu ještě verze RS s lepším podvozkem, brzdami, quickshifterem a lehce upravenou jízdní pozicí, která je za 410 000,-.

Tu jsme si sice naživo prohlédnout nemohli, zato na ní náš Filip už jezdil na Mallorce. Test právě dáváme dohromady, takže za chvíli nejenže budete vědět, jak působí naživo, ale i jak jezdí. A jestli se chcete podívat na vlastní oči, měli byste mít možnost od nového roku, kdy začnou být u českých dealerů k dispozici první kusy. To platí jak pro Trident 660 tak pro Speed Twin 1200 a Speed Twin 1200 RS.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist