yamaha_zari




Triumph Speed Twin 900 – menší brácha má hodnotnější podvozek

Britský Triumph představil téměř přesně před měsícem vylepšený Speed Twin 1200, vůbec poprvé doplněný o sportovně-nabušenou variantu RS, disponující nastavitelným podvozkem a rychlořazením. Nyní se dostalo i na menšího bráchu. Speed Twin 900 si sice zachovává výkon, přichází však s hodnotnějším podvozkem a několika drobnějšími změnami.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Na první pohled je to pořád stará dobrá klasika. Modelová řada Speed Twin je sportovnější nadstavbou klasického Bonneville, a tahle linka zůstává patrná už jen v charakteristické siluetě nádrže, ale i v řadovém dvouválci, který se nachází pod ní. Samotná nádrž je ovšem drobně pozměněná, stejně jako zakrytování vstřikovačů a škrticích klapek. Devítistovkový motor potom dostal – tak jako větší dvanáctistovka – nové boční kryty, které jej krapet zeštíhlily.

Největší změny se však odehrály na šasi. Speed Twin 900 modelového ročníku 2025 bezpečně poznáte podle nové obrácené vidlice, nahrazující dosavadní klasické teleskopy. Jedná se o tlumiče Marzocchi o průměru 43 milimetrů se zdvihem 120 milimetrů. Nový je také přední blatník, ale i osmnáctipalcové kolo, které dostalo zdvojené paprsky, a větší brzda s 320 milimetrů kotoučem a čtyřpístovým radiálně uchyceným brzdičem.

Obdobně razantní novinky se objevují i vzadu. Tady už není kyvka ocelová, ale na první pohled hodnotnější hliníková, doplněná novými tlumiči Marzocchi, a pak také zkrácenými výfukovými tlumiči. Celý podsedlový rám byl navíc zúžen spolu s blatníkem a hlavně sedlem, které podle Triumphu nechává více místa pro jezdce a pohyb v zatáčkách.

Celkově Triumph mluví o agilnější, lépe ovladatelné motorce, která ale údajně o nic nepřichází po stránce komfortu. Po stránce bezpečnosti si pak Speed Twin 900 polepšil díky novému náklonovému ABS a kontrole trakce. Když už jsme u elektroniky, moc lidí nepotěší nový budík. Stejně jako větší dvanáctistovky, přechází i devítistovka z klasického analogu na digitál, který má jednoduchou LCD část s otáčkoměrem a rychloměrem, a pak malou TFT část na údaje palubního počítače, případně na konektivitu s mobilem, kterou lze doplnit jako příslušenství. Aby byl výčet kompletní, je potřeba zmínit také nové menší světlo s LED denním svícením.

Naopak vůbec žádné novinky neproběhly po stránce parametrů motoru. Srdcem zůstává i nadále řadový dvouválec o objemu 900 cm3 chlazený kapalinou (i když tento fakt umě maskuje). Maximální výkon činí nepříliš výrazných 65 koní při 7 500 otáčkách, ale o to veselejší je hodnota točivého momentu 80 Nm, dosahovaná už ve 3 800 otáčkách za minutu. Nadále zůstává také jen pětistupňová převodovka a v nabídce je i snížení výkonu na 35 kW pro řidičáky A2.

Inovovaný Speed Twin 900 se dostane do dealerství v únoru příštího roku, cena zatím není známá. Vybírat lze půjde ze tří barevných provedení nádrže. Poměrně „funky“ je bílá s oranžovým a modrým pruhem. Příznivci klasiky zvolí černou se šedými a zlatými pruhy, a kdo má rád minimalismus, sáhne po šedé s decentním červeným proužkem přes logo.

K mání bude samozřejmě i hromada doplňků, z nichž některé jsou vidět na fotkách. Vedle klasiky v podobě brašen nebo štítků, půjde dokoupit třeba zadní tlumiče Fox, snížené sedlo, vyhřívané gripy a tak dále.

 

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist