motopoint_unor_shad




Triumph připravil Speed Triple 1200 v limitované verzi RX

Britská značka svého legendárního streetfightera pro letošní rok vylepšila, když mu nadělila silnější motor a konečně i semiaktivní podvozek. Nyní přichází s limitovanou edicí, která nabídne mimo jiné i odlišnou ergonomii.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Letošní Speed Triple 1200 RS je ten nejvýkonnější, jaký kdy v Hinckley vyvinuli. Přechod na normu Euro 5+ mu nic neubral, naopak mu trochu víc přinesl a letošní model dokáže ze svého tříválce o objemu 1160 cm3 vydolovat 183 koní a 128 newtonmetrů. To je na nahatou motorku vážící 199 kg v plné polní sakra dost a je určitě jenom dobře, že od letoška s přenosem téhle síly na asfalt pomáhá semiaktivní podvozek od Öhlinsu. Až si člověk říká, jestli by téhle motorce nebylo lépe na závodní dráze. A přesně tam míří nové RX.

Tedy, skoro. Dá se to tak vyložit. Speed Triple 1200 RX je totiž limitovanou edicí, která se od standardního RS liší kromě vzhledu také jízdní pozicí, zaměřenou na čistě sportovní svezení. To proto, že jednodílná řídítka zde byla nahrazena dvojdílnými clip-ony uchycenými nad horními frézovanými brýlemi a jezdec tak má ruce o 69 mm níže a o 52 mm více vpředu. To jsou obrovská čísla, většinou se změny v ergonomii počítají v jednotkách milimetrů, maximálně nízkých desítkách. A když už vás Angláni takhle protáhnou nahoře, tak tomu uzpůsobili i spodek a posunuli stupačky o 14,5 mm výš a o 25,5 mm více dozadu. I to jsou hodnoty, kterých si sakra povšimnete. A povšimnete si i elektronicky řízeného tlumiče řízení Öhlins SD EC namísto mechanického nebo jiného sportovního sedla s logem RX.

Výše jmenované prvky vnímáte na palubě, ale když z motorky slezete, kocháte se tím, že je prostě jiná než jiné Speed Triply. To proto, že RX dostalo titanovou koncovku Akrapovič a hlavně exkluzivní grafické provedení v barvě Triumph Performance Yellow a Granite s bílými prvky RX. Závodní charakter motocyklu dále umocňují karbonové doplňky, jako jsou přední blatník a panely na nádrži, které podtrhují jedinečnost celého designu. Finálním detailem je žlutý akcent na zadním kole. Že je tohle RX jiné než ostatní Speed Triply, které na silnici potkáte, to zajišťuje i prostý fakt, že jich bude málo. Konkrétně jich Triumph vyrobí pouze 1200 kusů pro celý svět. Přitom cena není dramaticky nadsazená proti základu, který začíná úplně těsně pod hranicí půl milionu korun – za RX zaplatíte 549 000 Kč. Dostupné bude od června.

Krátce před Speed Triplem představil Triumph ještě jednu zajímavou speciální edici, a to Trident 660 Triple Tribute Edition. Že už jste to někde slyšeli? Jasně, tahle limitka byla už loni a s číslem 67 na nádrži vzpomínala na jeden ikonický Trident ze 70. let, který dokázal pětkrát po sobě vyhrát Tourist Trophy. Jelikož se tahle verze líbila, připravili Britové pro letošní rok další s trochu jinými barvami a logicky se všemi funkčními vylepšeními, které Trident pro letošek dostal. Tahle Tribute Edition se ovšem do Česka dostane až tak na konci roku za zatím blíže nespecifikovanou cenu.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.


 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist