globalmoto_unor2




Triumph oficiálně spojil síly s indickým Bajajem

Už dlouho si o spolupráci Angličanů s jedním z největších indických výrobců štěbetali vrabci na střeše, ale ani oni netušili, jakou formu bude mít. Dnes už díky oficiálnímu oznámení víme, že jde o neinvestiční formu spolupráce, kde se Triumph s pomocí Bajeje chystá vstoupit do střední a maloobjemové kubatury a s ní zaútočit nejen na mladé Evropany, Američany, ale hlavně na rychle se rozvíjející východní trhy.

Tahle zpráva vlastně není vůbec překvapivá. Triumph byl jedním z posledních evropských výrobců bez silného východního partnera, takže bylo jen otázkou času, než si nějakou vhodnou polovičku najde a domluví se. Celý rychle se rozvíjející východní region je zkrátka moc lákavý na to, aby ho mohly továrny nechat ležet ladem, a málokterá značka chce přihlížet tomu, jak si všichni ostatní z toho chutného koláče ukusují. Evropský vývoj je ale mnohem dražší, o výrobních nákladech ani nemluvě, takže bez silného spojence dobře znajícího místní poměry s kvalitní, ale stále levnou výrobou a vývojem, se to prostě neobejde. Ukázalo nám to už BMW, Harley-Davidson, koncern Piaggio, MV Agusta nebo rakouská KTM. Vlastně jsme moc zvědaví, co na tohle nové partnerství Rakušané povědí, protože jsou to právě oni, pro koho byl Bajaj doposud silný spojenec starající se o jednoválcové silniční modely do objemu 500 kubíků. Na druhou stranu, vztah s Triumphem je opravdu jenom obchodní partnerství, zatímco s KTM už je to spíš rodinná vazba, protože Bajaj vlastní 48 % akcií rakouského výrobce.

Bajaj zatím produkoval oranžové stroje, teď k tomu přibydou i stroje s písmenem T ve znaku

Triumph každopádně uzavřel partnerství s indickým výrobcem na dost podobné bázi, na jaké s ním spolupracuje KTM. Jde o vývoj, výrobu a prodej motocyklů v objemových kubaturách 200 – 750 kubíků. Společnými silami by měla vzniknout nabídka motocyklů, která bude zasahovat do různých segmentů v této objemové třídě s konkurenceschopnou cenovkou. První výsledky spolupráce by měly být viditelné a dostupné během roku 2022. Spolu s vývojem nových motocyklů je obsahem dohody také vytvoření distribučních kanálů pro Triumph na trzích, kde je doma pouze Bajaj. Ten zde bude zprostředkovávat veškerý prodej britských strojů, na trzích, kde už má Triumph svou distribuční síť, bude vše při starém jen se zástupem nových modelů. „Jsem rád, že toto pro Triumph důležité partnerství oficiálně začalo. Kromě toho, že se naše značka dostane na nové atraktivní trhy, pomohou nově vzniklé produkty přilákat ke značce mladší, ale stále náročnější zákazníky. Je to další krok v našich ambicích globálně expandovat, zejména na rychle se rozvíjející trhy jihovýchodní Asie, ale také to bude hnací síla k růstu na zavedených trzích, jako je Evropa,“ řekl generální ředitel Triumphu Nick Bloor.

Rajiv Bajaj a Nick Bloor

Můžeme se tedy těšit na Tigera 300, Street Triple 475, pětistovkovou řadu Bonneville nebo na něco úplně jiného? To ukáže až čas, každopádně před sebou spojenci nemají nejjednodušší úkol. Je to právě Triumph, který je v současnosti na špičce co se dílenského zpracování a péče o detail týče a bylo by hezké, kdybychom se toho dočkali i u malých objemů. Tam je ale zároveň velký tlak na cenovku. A také jsme zvědaví, jak zareaguje italská Ducati. To je poslední velký evropský hráč bez východního partnera a bez malých objemů. Vystačí si se svou prémiovou nabídkou pod křídly koncernu VW nebo už také kuje nějaké východní pikle?

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 5 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist