ktm_srpen




Triumph oficiálně představil novou Daytonu 765 v limitované edici Moto2

A pak že jsou supersporty mrtvá kategorie! Ačkoli, trh-netrh, tohle Triumph udělat prostě musel. Když s jeho tříválcovými motory 765 cm3 jezdí všechny závodní speciály Moto2, tak by bylo trestuhodné nenabídnout milovníkům kapot silniční alternativu. Jako první přijde číslovaná série s předlouhým názvem Daytona Moto2 765 Limited Edition.

Kapitoly článku

Triumph dokonce říká, že tahle motorka je ta nejbližší možnost, jak se dostat k opravdovému speciálu Moto2. No, tohle je trochu úsměvné chvástání – samozřejmě že nikdo jiný to nenabídne, když Triumph vyrábí pro moto-dvojky tyhle motory. Nicméně podvozkově Daytona určitě mizerná nebude, v téhle limitce má špičkové odpružení i brzdy, takže to přiblížení k Moto2 je sice PR prohlášení, u kterého skřípeme zuby, ale rozporovat ho nebudeme. Možnost pořídit si tuhle nejvybavenější Daytonu všech dob bude mít 1530 šťastlivců, a pokud vám to číslo přijde poněkud podivné, tak si ho rozložte na dvě půlky a jste doma hned. Je to 765 kousků pro severoamerický trh a 765 pro zbytek světa. Číslo najdete na horních brýlích, které mimochodem vypadají moc pěkně.

Nevím, jak vy, ale já jsem nejdychtivěji hledal informace o motoru. Tedy jeho parametry. Původní Daytona 675 měla ve své finální verzi 128 koní a 75 newtonmetrů, a sakra když tohle je moto-dvojka a skoro osmikilo, tak to bude minimálně na úrovni MV Agusty F3, jež z nepatrně většího objemu nabízí i s euro-čtyřkou kolem 150 kobyl. Jenže ouha, maximální hodnoty jsou hodně podobné jako u předchůdce, a i když 130 koní při 12 250 otáčkách a 80 newtontmetrů při 9750 samozřejmě nejsou hodnoty k zahození, čekal jsem víc. Nicméně neházím flintu do žita, papírové hodnoty jsou jedna věc a pocity při jízdě druhá. Jen prostě jsem se těšil aspoň na 140. Triumph říká, že uvnitř motoru je spousta komponentů, které pocházejí z vývojového programu Moto2 a liší se od motoru použitého ve Street Triplu RS – titanové sací ventily, pevnější písty, pístní čepy s povrchem DLC, nové vačky a sací potrubí, upravené ojnice, klikovka i válce… Agregát má vyšší kompresi a točí o šest set otáček víc, omezovač zasahuje ve 13 250. Tahle limitovaná edice navíc přijíždí se speciální titanovou koncovkou výfuku Arrow, jež motoru dává údajně ten správný moto-dvojkový sound.

Jinak poskládaná je samozřejmě převodovka s poměry optimalizovanými pro okruhové použití, jež je doplněna o obousměrný quickshifter. Zařazený kvalt vidíte na novém barevném TFT displeji, kde najdete také laptimer. Poprvé dostává Daytona možnost výběru z motorových módů, které v sobě mají přednastavené úrovně zásahů kontroly trakce a ABS a také reakci na plyn. Těch módů je celkem pět – Rain, Road, Sport, Track a individuálně nastavitelný Rider Configurable. O tom, jestli je uvnitř moderní víceosá elektronika, která umožňuje funkci ABS v náklonu a přesnější nastavení kontroly trakce, se tisková zpráva nezmiňuje.

Podvozkově má nová Daytona vycházet z vývojového speciálu pro Moto2. Proti svému předchůdci nabídne lehčí rám i kyvku, ráfky jsou dokonce prý nejlehčí ve své třídě. Limitka navíc přijíždí v kompletním karbonovém oblečku pouze s jedním sedátkem, takže nepřekvapí, že má jít o nejlehčí Daytonu všech dob. Bohužel přesným číslem vás neoblažíme, protože to Triumph prozatím neuvedl, ale stará šest-sedm-pětka měla i s plnou 17,4litrovou nádrží (tu má novinka taky) napsaných 187 kg. Geometrie je hodně podobná, jen o chloupek konzervativnější, nicméně i tak má jít o nejpřesnější a nejobratnější Daytonu.

Podvozkové komponenty takovéhle kvality také prý ještě nebyly nikdy použity. Přední kolo drží 43mm vidlice Öhlins NIX30, zadní kývačka je přes přepáčko spojena s tlumičem Öhlins TTX36. Ještě větší lahůdkou jsou brzdy, ty jsou kompletně od Bremba a přední třmeny jsou superbikové Stylemy, brzdová radiální pumpa na řídítku je potom nastavitelná MCS. Okruhové zaměření jasně potvrzují i obuté Supercorsy.

Co se designu týče, je to pořád jasně identifikovatelná Daytona, akorát v téhle limitované edici s karbonovým oblekem a velkým důrazem na špičkové detaily ještě mňamkovější. Trochu zarazí absence dnes tak moderních LED světel, ale řekl bych, že si jízdu užijete i bez nich. U jiného supersportu bych asi napsal, že si ho většina majitelů stejně hodí do laminátů, ovšem u téhle limitované edice si naopak myslím, že motocykly zůstanou přesně tak, jak jsou, a jednou z nich bude ceněný artikl.

Kdy přesně se Triumph Daytona Moto2 675 Limited Edition dostane na trh a kolik bude stát? Podle informací od dovozce jsou pro Českou republiku objednané čtyři kusy a cena se očekává mezi 470-490 tisíci korun. Jelikož výroba "obyčejných" Dayton 765 zatím není v plánu, vypadá to, že jediný způsob, jak se dostat k tříválci 765 s kapotami, bude prostřednictvím téhle limitované edice.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 18 Kč od 6 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist