husqvarna_svartpilen_801_2




Triumph modernizuje Tiger 1050 Sport. Speed Triple i Street Twin už jsou v prodeji

Krátce po představení vylepšeného modelu Speed Triple 2016, kde se hlavní změny odehrály v oblasti motoru a elektroniky, přichází Triumph s podobně vyladěným Tigerem 1050 Sport. Značka z Hinckley jej ukáže veřejnosti poprvé tento víkend na výstavě Carol Nash MCN v Londýně. Další letošní novinky už jsou k vidění i u nás.

Kapitoly článku

Stejně jako Speed Triple, jehož základní verze se nově označuje písmenem S, zatímco u té lépe vybavené zůstává v názvu R, prošel Tiger Sport rozsáhlou modernizací techniky. Jenom na řadovém tříválci o objemu 1 050 ccm bylo provedeno víc než 100 změn, Mezi ty hlavní patří nová hlava válců a spalovací komora, jiná kliková hřídel nebo upravený tvar pístu. Pracovalo se také na systému vstřikování, přičemž cílem nebyl ani tak hon za rekordními parametry, jako zlepšení průběhu výkonu a točivého momentu, ale také snížení spotřeby paliva a splnění normy EURO 4. Přesná čísla zatím nebyla zveřejněna, ale známé jsou už technické specifikace nového modelu Speed Triple 2016, kde výkon díky provedeným změnám narostl o 5 koní a špička točivého momentu se zvedla o 1 Nm.

Ve výbavě modelu Tiger 1050 Sport se nově objevuje i spousta elektroniky. Všechno se odvíjí od plynu Ride-by-Wire, jehož použití umožňuje nabídnout jezdci volbu pěti jízdních režimů nebo nastavitelnou kontrolu trakce. Standardně se teď montuje vypínatelné ABS, novinkou je antihoppingová spojka. Pokud jde o design, změny jsou spíš kosmetické. K těm podstatnějším patří nové nastavitelné plexi, jiná zrcátka, a stupačky s lepším gripem. Nový model poznáte i po zvuku; vzdušnější uspořádání koncovky dává volnější průchod nejen výfukovým plynům, ale také charakteristickému tónu řadového tříválce.

To samé ostatně platí také o novém modelu Speed Triple, který už lze v těchto dnech vidět (a slyšet) naživo v pražské prodejně Triumph, a brzy se objeví u dalších českých a moravských dealerů. Kromě základních technických parametrů, které najdete v našem Motokatalogu, je známá i doporučená prodejní cena; verze S bude stát 321 300 Kč, za verzi R zaplatíte 361 800 Kč. Také tady se konstruktéři věnovali hlavně lepšímu průběhu točivého momentu a spotřebě, se kterou jde ruku v ruce i menší nádrž, do které se teď vejde patnáct litrů benzínu - tedy o 2,5 méně než dřív. V elektronické výbavě najdeme čtyři jízdní režimy (respektive pět u verze R), pětistupňovou kontrolu trakce a ABS s nastavitelnou intenzitou. Nechybí ani antihoppingová spojka, na rozdíl od Tigeru Sport však Speed Triple postrádá tempomat.

Do republiky přišly i první kousky nového Street Twinu, se kterým jste se mohli blíže seznámit v tomto článku. Tenhle moderní klasik začíná na ceně 229 000 Kč, za příplatek si je pak můžete nechat přestavět do stylu Scrambler (+65 tisíc), Brat Tracker (+47 tisíc) a Urban (+41 tisíc). V katalogu příslušenství lze však stylové doplňky vyzobávat i jednotlivě, a Street Twina si vyladit podle svého gusta; k mání jsou například výfuky Vance & Hince, vyplétané ráfky, zkrácený zadní blatník a spousta dalších parádních věcí. 

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):



TOPlist