Triumph dál inovuje Street Triply, model S cílí hlavně na kategorii A2

Zatímco královský model RS Triumph představil s velkou slávou, obyčejnější verze S přišla poněkud v tichosti. Pro rok 2020 dostane drobné kosmetické úpravy ve stylu verze RS a motor plnící normu Euro 5 a výkon na hranici limitu pro řidičské oprávnění A2.

Kapitoly článku

Triumph nemá žádnou stopětadvacítku, dvěstěpadesátku ba ani třístovku, čtyřstovku nebo pětistovku. Na začínající jezdce cílí svými dospělými modely seškrcenými na zákonem povolenou hranici a dlužno říct, že zejména u Street Tripla to není vůbec špatný nápad. Triumph se chlubí, že jde stále o nejlehčího naháče ve třídě, o jeho vytříbené ovladatelnosti a přátelské povaze se ví už dlouho, takže vlastně i my bychom ho začátečníkům vřele doporučili. K tomu, aby se mohl prodávat v kategorii A2, pohání Street Triple S menší tříválcový motor s objemem 660 kubíků a odpovídajícím výkonem 35 kW. Ten oproti předchůdci přichází dříve, přesně je to v 9000 otáčkách. O čem si všechny motorky této kategorie s motory do půl litru mohou jenom nechat zdát je krouticí moment 60 Nm, který v případě Streeta přichází už v 5250 otáčkách. No a pak je to také možnost odškrcení. Pokud úspěšně absolvujete zkoušky na neomezený řidičák, můžete si u dealera nechat motorku otevřít a užívat si 95 koní v 11 250 otáčkách a 66 newtonmetrů přicházejících v 9250 za doprovodu výraznějšího zvuku z nové koncovky. Kdo chce namítnout, že to je méně než v případě předchozího Ska, má pravdu. Je to tím, že existoval model S pro A2 a pak model S motorem 765. Zda se dočkáme nějakého dalšího modelu zaplňujícího díru mezi novým Skem a nejsilnějším RS, to ukáží následující měsíce.

Zpátky ale k novince. Výraznou změnou prošel samozřejmě její vzhled, který přebírá hlavní designové inovace RSa. Optickými úpravami prošlo v podstatě vše, nejvýraznější zásah je samozřejmě znatelný hlavně na LED světlech a štítku. Za zmínku také stojí nová zrcátka s širším rozsahem nastavení a podobně jako u ostatních Triumphů, ani u tohoto „začátečnického“ modelu nebudete ochuzeni o špičkové zpracování. Že nejde o top model, poznáte v podstatě jen podle podvozkových komponentů a výbavy. Přístrojová deska je klasickou kombinací analogového otáčkoměru a digitálního displeje, který bude ve finále možná čitelnější než TFT displej s novou grafikou u modelu RS. Ani téhle motorce se nevyhnul elektronický plyn, kontrola trakce, ABS a dva jízdní režimy Road a Rain. Tím už ale disponovala i předchozí generace modelu S, stejně jako 41mm vidlicí Showa s dvoupístkovými brzdiči Nissin na spodní straně doplněnou o zadní centrální jednotku téže značky. U takto orientované motorky se ani nemůžete zlobit, že je možné nastavit jenom předpětí na zadním tlumiči. Nižší specifikace komponentů se samozřejmě odráží i na výsledné ceně, která by měla být ještě o chlup níže než v případě předchozí generace.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 18 Kč od 6 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist