ktm_prosinec




Testujeme Triumph Rocket 3 na Kanárských ostrovech

Jen málo motorek z kategorie cruiserů vzbudilo při svém uvedení takový rozruch, jako Triumph Rocket s obrovským, podélně uloženým tříválcem. Stalo se tak před 15 lety u jeho první generace a letos, když byla představena jeho úplně nová verze, se situace opakuje. Vyrážíme na Tenerife zjistit, jaké nové Rakety jsou, takže jestli vás něco zajímá, ptejte se!

Kapitoly článku

Rocket III byl vždycky zjevení z jiného světa. Kategorie sama pro sebe. Tuhle motorku jste si opravdu nikdy a s ničím jiným nespletli. Dvojité přední světlo jste mezi cruisery jen tak nenašli (napadá mě akorát H-D Fat Bob, ačkoli pozor, Rocket III Touring měl světlomet jediný), širokánské gumy 150 vpředu a 240 vzadu byly v době svého vzniku také naprostou raritou a ani dnes není hlavně ta přední zrovna obvyklá, a pokud vám všechny tyto znaky plus charakteristický design selhaly, stačilo se kouknout na motor a věděli jste svoje hned. Tři válce, podélné uložení. Rocket vždycky stavěl na hlavu tvrzení, že cruiser musí být V2.

A jestli jste jeho agregát o objemu 2,3 litru a parametry 145 koní/221 newtonmetrů v poslední inkarnaci považovali za ďábelské, tak nevím, co řeknete na ten, který pohání nový Rocket 3. To mimochodem není překlep, staré modely měly trojku římskou číslicí, nové arabskou. Protože se někomu v Triumphu asi zdálo, že 2,3 litru je prostě málo (haha), tak novinka má objem už 2,5 l. Změnily se totiž dost zásadně vnitřní rozměry, vrtání se zvětšilo skoro o devět milimetrů, ovšem zdvih se o osm zkrátil! Takhle radikální zásah jsme teda nečekali a není se co divit, že se výkonové parametry změnily odpovídajícím způsobem. Těch 221 Nm tady je pořád, ovšem nikoli při 2750, nýbrž při mnohem vyšších 4000 otáčkách. A výkon? Tam se otáčky příliš neliší, dříve kulminoval při 5750, teď při 6000, jenže namísto 145 teď napočítáme 167 koní! Tedy o 22 více, což je 15 %. Sakra to je nálož… Vmax od Yamahy měl 200 koní, ale "jen" necelých 170 Nm a podstatně vyšší otáčky, přitom vážil podobně. Ducati XDiavel je sice o sedmdesát kilo lehčí, ale má o 15 koní a hlavně stovku newtonmetrů méně! Rocket 3 bude dobrá lokomotiva.

Nicméně měla by to být podstatně lépe ovladatelná lokomotiva, než jím byl dosud. I když od majitelů předchozích Rocketů nikdy nechodily stížnosti, že by šlo o neovladatelný krám, Rocket III nikdy neměl pověst stroje s rozporuplným podvozkem, jako to platilo třeba o již zmiňovaném Vmaxu, nějakých 330 kilo suché hmotnosti, ocelový rám, ty široké gumy a vůbec celková otylost dávaly tušit, že tohle nebude nic lehkonohého. Jenže nová Raketa má rám hliníkový, zhubla 40 kilo, a i když gumy zůstaly stejných rozměrů, dá se očekávat, že tohle bude úplně jiná liga. Třeba i proto, že vzadu je teď centrální odpružení s přepáčkem a ne dvojice klasických postranních tlumičů. My jsme na našem serveru neměli s původním Rocketem osobní zkušenost, ovšem Zajoch byl na testu sportovního naháče Street Triple RS samozřejmě zvědavý, tahal z triumpháků rozumy a prý se jen tak usmívali, že starý Rocket a nový Rocket jsou po stránce podvozku dvě naprosto odlišné motorky...

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

A co se týče elektronické výbavy, nemohli bychom to říct lépe. Starý model se mohl pochlubit maximálně tak obyčejným ABS, zatímco ten nový má víceosou elektroniku s náklonovým antiblokem a citlivou kontrolou trakce, čtyři dynamické režimy, asistenta pro stání v kopci, tempomat, bezklíčkové zapalko, TFT displej známý z letošních Scramblerů, který umí připojit telefon i kameru GoPro, osvětlení je samozřejmě LED... Ještě informace k tomu ABS - fakt se dost zapotí, protože Rocket 3 dostal brzdy jak pro superbike, monobloková Bremba jsou vpředu (Stylema!) a dokonce i vzadu, kde je třmen M4.32.

Rocket III se v průběhu let vyráběl v několika verzích a Rocket 3 bude od začátku ve dvou, které se liší lehce výbavou, více potom ergonomií a zaměřením. Verze R je sportovní, s ploššími řídítky, výškově nastavitelnými stupačkami a vyšším sezením, GT je naopak cesťák s malým plexi a opěrkou pro spolujezdce, který má řídítka natažená dozadu, stupačky nastavitelné horizontálně a vyhřívané hefty. Ty nám při testu možná přijdou vhod, protože máme od Triumphu avízo, ať se teple oblékneme, protože pojedeme do hor.

Čímž se dostáváme k samotnému testování. Naší redakci se podařilo jako jediné z ČR získat možnost otestovat nové Triumphy Rocket 3 v rámci celosvětového novinářského představení na ostrově Tenerife. Honzis tam odlétá v pondělí, test proběhne v úterý, takže pokud vás něco zajímá, šup s otázkami dolů do formuláře a příští týden se těště na odpovědi. A brzy nato samozřejmě i na test!

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.
On-line rozhovor: Honzis

On-line rozhovor byl již ukončen. Děkujeme za otázky.

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

dankes
Dotaz od dankes položen 15.11.2019 11:01

Bydlím v Puerto de la Cruz, kdyby se ti to k něčemu hodilo, dej vědět. Asi na ostrově nebude žádné menší představení pro veřejnost? Díky.

Odpověď od Honzis z 15.11.2019 11:41

Ahoj, díky za nabídku :-) Představení pro veřejnost asi ne, nechci mluvit za Triumph, ale nebývá to, většinou ty značky mají dost nabitý program zaměřený čistě na novináře. Máš několik turnusů po sobě, které se pořád točí, do toho udržuješ motorky... Bohužel nevím, kam pojedeme, prý někam do hor, tam určitě někde zastavíme. Vyrážet budeme z hotelu na západě v Abamě, to máš celkem z ruky, ale pak se někam k tobě přiblížíme. Třeba se náhodně potkáme :-)

Vendis
Dotaz od Vendis položen 15.11.2019 11:03

Honzo půjde-li to zjistit, zajímala by mě možnost montáže nějakých kufrů, nebo brašen (eventuelně i vyššího plexi) na cestovní verzi. Podle obrázků si to teda moc neumím představit...Díky Vendys

Odpověď od Honzis z 15.11.2019 11:32


Čus Vendys, Triumph má připraveno přes 50 doplňků a samozřejmě bagáž nechybí. Nebude to jako tvůj Nomad, v nabídce jsou takové menší sportovní 20litrové tvrdé brašny, 12litrový magnetický tankbag a 9litrová brašnička na zadní sedlo. Na vyšší plégo to zatím moc nevypadá, ale tohle jsou informace z prozatím dostupného presskitu, ještě se ti na Kanárech zeptám. Zase máš svrbění, co pořídit? :-)

sklenda
Dotaz od sklenda položen 15.11.2019 11:25

cena cestovní verze a kdy budou na salonech v čr

Odpověď od Honzis z 18.11.2019 10:17

Podle informací od importéra by Rockety měly být na showroomech zkraje příštího roku, ceny cca 560 za erko a cca 580 za gétéčko, ale ještě nejsou finální

sramis
Dotaz od sramis položen 15.11.2019 11:44

Jako milovnik nahacu, kde muj ideal je Ducani Moster, tak me zajima jak se triumph necha protahnout zatackama. Obecne cruisery stoji za prd. Na kazdem co jsem jel, tak furt necim skrtam o asfalt. Tak hci vedet, jestli tohle bude vyjimka. Z fotek to vypada nadejne!

Jinak jeste kazdodenni pouzivani, kdyby to nekdo chtel jezdit kazdy den do a z prace. Hadam clovek to muze nazvat prakticnost? Silny motor to je, jen jestli se bude nechat lidsky pouzit.

Dojezd? Velky motor, nevim jak velka nadrz. Bude clovek tankovat co 200km?

Diky moc. Honzis, uzij si to. Klika jak od vrat. Budu predstirat ze nezavidim ;)

Odpověď od Honzis z 15.11.2019 16:16

Já jsem ultralight a ještě motorkám dost pomáhám tělem, já škrtám i na cruiserech málokdy, takže nevím, jestli budu ten pravej :-) Dám pak vědět. Co se dojezdu týče, bandaska je na 18 litrů a spotřebu Triumph udává 6,82, takže teorie říká, že by to 250 km mohlo dát. Zkusím nezapomenout a vynulovat si počítadlo spotřeby, i když je celkem pravděpodobný, že se během cesty budeme střídat. Na těhle novinářskejch představovačkách to ale většinou bejvá trochu přestřelený, i když je člověk na prezentaci klidného klasika, guide vždycky vepředu jede, jako by to ukradl, a za ním visí banda novinářskejch idiotů, jejichž ego by nepřežilo, kdyby se na ně muselo čekat B-) Závist je smrtelný hřích, je dobře, že jsi morálně pevný! :-D
AKTUALIZACE: Pro mě Rocket 3 obrovské překvapení, říkal jsem si, že ty zatáčky na Tenerife budou trochu o strach, ale vůbec, Triumph ví, proč to představení dělal zrovna tam. Světlost je na cruiser velmi dobrá, já si škrtl akorát třikrát v pomalých přiklopených zatáčkách a ani těžší kolegové neškrtali nijak často. To se týká GT, na roadsteru si já neškrtl vůbec a kolegové možná taky ne. Co se každodenního používání týče, tak R je docela takové fyzicky náročnější, protože je to sportovec, ale GT si dokážu docela dobře představit. I když na dojíždění do práce bych si asi radiš pořídil skútr a ne 2,5litrový hovado ;-) Ale ten motor je mazlík, jestli ti jde o to, tak vůbec není problém, zapomeň na nějaké škubání a poskakování V2... Jinak ještě jedna odpověď, spotřebu Triumph udává celkem reálnou.

Hajny259
Dotaz od Hajny259 položen 15.11.2019 11:48

Tak treba vas tu nekde potkam. Jestli vas nekde kokem San Galletas potkam budu blikat ?

Uzijte si

Odpověď od Honzis z 15.11.2019 16:03

To vypadá dost jižně. Každopádně na každýho blikajícího budu pokřikovat česky, třeba to vyjde :-D

opic26
Dotaz od opic26 položen 15.11.2019 14:22

Čau Honzo. Bude mne po té vaší horské anabázi zajímat to samé co sramise. Subjektivní dojmy ve srovnání s Diavelem jakožto přímou konkurencí. Že tohle pojede rovně jako čert je jasné, ale co geometrie a ta přední 150-tka VS zatáčky? Užij si to, taky závidím.

Odpověď od Honzis z 15.11.2019 16:09

Na to jsem taky zvědavej fest. Stopáďo má vepředu i H-D Fat Bob, kterej má navíc hooodně podobnou geometrii, jen netuším rozvor, ten Triumph neudává. A Tlustobob je fpoho, já mám docela rád ty malý tlustý přední gumy. Ale zase nemá vzadu 240. No zatím se připravuju na boj, ale říkám si, že když nás kucí z Triumphu táhnou na Tenerife do kopců, že nám asi chtějí NĚCO ukázat. Tak snad to nebude jeden velkej omyl :-D
AKTUALIZACE: Tak omyl to nebyl ani trochu, a pokud bych si měl na zatáčkovitou silnici vybrat mezi Rocketem a Diavelem, beru Rocketa. Diavel je psychouš, Rocket má pro mě příjemnější podvozek a čitelnější a použitelnější motor. Ale nemá ten dramatickej feeling. Přední 150 na GT úplně v pohodě, na R cítit je, ale není to průšvih, jen charakter :-)

kawassak
Dotaz od kawassak položen 15.11.2019 14:30

Zdar, by nešlo si stávají model někde v Práglu na odpoledne ještě půjčit? Když už patříte k těm vyvoleným, ač RIII nepolíbeným? By mi to dávalo větší smysl a mě jako bývalému, tak i současným majitelům této M o t or k y, by jste důvěryhodněji ztížili/neztížili čekání na vlastní jarní test předváděčky....

Osobně se bojím, že surovost, jízdní podivnost, nutnost a schopnost uživatele to "řídit", mít nový model nebude. Ale na obrázku je hezčí, to zase jo.
Díky, Pavel.

Odpověď od Honzis z 18.11.2019 10:21

Zdar, nešlo, poslední Rockety III byly v prodeji v sezoně 2017 a půjčovat si něčí soukromou motorku, na to nebylo v uplynulých dvou týdnech v ČR úplně to správný počasí :-) Samozřejmě ta nemožnost porovnání mě taky mrzí, třeba nám to příští rok vyjde při domácím testu, pokud se najde nějaký ochotný majitel staršího modelu

Duranga
Dotaz od Duranga položen 15.11.2019 15:32

Já bych jenom rád viděl video, jak tomu na špičce krouťáku naložíte plnej plyn :D

Odpověď od Honzis z 15.11.2019 16:05

To věřím, takový video by určitě ráda viděla spousta škodolibejch, zejména kdyby to bylo v plným náklonu :-D
AKTUALIZACE: Video už se stříhá :-)

Tapir69
Dotaz od Tapir69 položen 15.11.2019 18:00

Předchozí Roadster byl díky krouťáku velkej žrout gum. Samozřejmě záleží na stylu jízdy, ale kluci na fórech udávali nájezd 4-max8 tis., podle toho, kdo byl jakej magor. Těch 8 dosahovali spíš ti, co nepochopili, k čemu ta motorka je.
Nový model se chlubí speciální edicí pneu vyvinutých extra pro Rocket. Je to jen marketing, nebo to fakt nějak poladili?

Odpověď od Honzis z 22.11.2019 16:46

Nové gumy speciálně pro Rocket 3 to jsou, ale šlo o ovladatelnost, která je pro mě nepochopitelná (u takhle velké motorky s takovými bačkorami), ne o životnost. Pořád bude záležet na tom mezičlánku mezi řídítky a sedlem :-)

Brukev
Dotaz od Brukev položen 15.11.2019 19:45

Prosím nedáte mi jednu ? Budu se o ní hezky starat !

Odpověď od Honzis z 22.11.2019 16:46

Prej ne :-)

Lemur.R1
Dotaz od Lemur.R1 položen 16.11.2019 19:42

Ahoj, jak už kluci psali, mě také zajímá vliv těžiště motoru na zatáčení, jestli při stavbě tříválce není těžiště moc vysoko a jak se tedy vypořádali s rozložením hmotnosti. Potom taky, jak vliv sklonu přední vidlice ovlivňuje zatáčení a stabilitu motorky hlavně na nerovnostech, jestli přední kolo při tomto sklonu příliš neodskakuje a nedělá motorku nestabilní. Také mě zajímá životnost agregátu, předchozí verze trpěla na spojku a docházelo k netěsnostem víka motoru, pokud se za to trochu tahalo a o to přeci vlastně u téhle motorky jde.
Díky a užijte si to.

Odpověď od Honzis z 22.11.2019 16:50

Ahoj, podvozek Rocketu 3 je pro mě ještě větším překvapením než motor. Za mě nejovladatelnější velký cruiser, na kterém jsem kdy jel. Tedy mluvím o verzi GT, roadster je trochu bestie, ale podezřívám Anglány, že to tak je schválně. Odskakování, nestabilita - ne, tyhle pojmy jsem ve slovníčku Rocketu nenašel. Ptal jsem se na spojku a Stuart Wood, šéfkonstruktér, se docela podivoval. On sám prý s ní nikdy problémy neměl, a to má předchozí verzi s motorem poladěným na 240 koní (ne, to není překlep a prý to není ani přeplňované, čistá atmosféra, jen dost "udělaná"). Sice si pořídil tužší pružiny, ale nakonec je má doma v šuplíku a jezdí se sériovými.

Duli
Dotaz od Duli položen 17.11.2019 21:59

Ahoj Honzo,

držím palce a užijte si testování. Mám na duben objednánu verzi R a už se nemohu dočkat, takže určitě budu sledovat tvé odpovědi a samozřejmě výsledek testu. Chci se zeptat, respektive mám spíše prosbu.
Bylo by možné zkusit od zástupců Triumph získat na flash disk manuál v PDF pro dlouhé zimní večery? Český Triumph jej zatím nechce předat ani v angličtině, protože prý ještě dělají nějaké změny.
Díky a hezký zážitek. Petr

Odpověď od Honzis z 22.11.2019 16:52

Ahoj, bohužel budeš muset vydržet, tiskových materiálů mám spoustu, ale owner´s manual nepustili. Ono upřímně, nediv se jim, žádný výrobce nechce dopustit, aby se po světě potuloval nějaký manuál, který není OK.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 6 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist