husqvarna_svartpilen_801_2




Nový Triumph Trophy je v ČR

Na stánku Triumphu v Kolíně se veškerá pozornost soustředila na nový Street Triple, a dříve představená novinka Trophy zůstala tak trochu stranou zájmu. Proto jsme rádi využili toho, že první kus tohoto cestovního korábu už stojí na showroomu v pražských Hodkovičkách, a zajeli jsme si ho v klidu prohlédnout.

Kapitoly článku

Nový Triumph Trophy 1200 byl oficiálně představen už začátkem léta na srazu Tridays, jak jste se mohli dozvědět z tohoto článku. Další možnost seznámit se s tímto křižníkem silnic pak měli příznivci značky na Intermotu v Kolíně, a přestože jde o model 2013, už pár dní jej můžete naživo vidět také v pražské prodejně Triumph. 
Na ploše showroomu mezi ostatními motocykly Trophy samozřejmě vyniká svou velikostí, ale teprve na volném prostranství se jeho majestátost projeví naplno. Motorka ve skutečnosti působí mnohem mohutnějším dojmem než na fotkách a pohled na širokou přední masku s rozpaženými směrovkami, integrovanými v zrcátkách, a rozměrné plexi okamžitě nabízí asociaci s Hondou Goldwing. Ani v zadních partiích Triumph rozhodně není ošizen - tam stavbu opticky vyvažují odnímatelné boční kufry a na vystaveném modelu navíc příplatkový top case.
Stříbrný Triumph Trophy 1200 stojí na krámě takříkajíc v plné palbě. Jednak jde o lepší verzi s přívlastkem "SE", která je oproti základnímu modelu vybavena navíc elektronicky stavitelným podvozkem, audio systémem a snímačem tlaku v pneumatikách, a kromě toho na sobě má nastrojený takzvaný launch kit, což je sada originálního příslušenství, dodávaná k novým motocyklům za zvýhodněnou cenu. Paket konkrétně zahrnuje větší plexištít, vyhřívané sedačky, a zadní top case, a připlácí se za něj rovných 1 000 Euro.
Kromě "hardwaru" má Trophy v zásobě ještě celou řadu elektronických systémů, připravených vyšroubovat úroveň cestovního komfortu na maximum. Elektronický plyn ride-by-wire umožnil instalaci tempomatu, stiskem tlačítka se ovládá i nastavení podvozku podle zatížení a stylu jízdy. Víc než jeden pohyb palce nevyžaduje ani změna výšky plexištítu, a hlasitost rádia se dokonce nastavuje automaticky podle okolního hluku. Jezdec přitom není odkázán jenom na poslech vestavěného přijímače, protože přes konektory v palubní přihrádce se dá k systému připojit téměř jakékoli zařízení pro přehrávání hudby, včetně mobilu. Dvě oblíbené nebo často používané konfigurace nastavení podvozku a plexi se dají uložit do paměti a kdykoli vyvolat jediným stiskem. Z cestovně-komfortní výbavy chybí snad jen navigace, na jejíž montáž je ovšem palubka už z továrny připravena.
Bezpečnost jízdy má pod palcem kombinovaný brzdový systém s ABS společně s nastavitelnou kontrolou trakce. Propojený systém brzd dokáže vyhodnotit naléhavost situace, a podle intenzity sešlápnutí zadního pedálu přidává automaticky přiměřený brzdný účinek i na přední čtyřpístky. Naopak při stisknutí samotné přední páčky zůstává zadní třmen v klidu.
Řadový tříválec o objemu 1 215 ccm, převzatý z letošní novinky Explorer, byl pro potřeby velkého silničního křižníku mírně upraven, a měl by se vyznačovat klidnějším průběhem výkonu. Zatím jsme měli možnost posoudit pouze jeho zvuk, který je ve srovnání s vysokými tóny Exploreru podstatně hlubší a dunivější. Jak si 134 koňový agregát poradí s 301 kilogramy pohotovostní hmotnosti (plus posádkou a zavazadly), to se dozvíme až v příští sezóně během redakčního testu. Už zkouška nasucho ale napověděla, že Trophy je mohutná motorka hlavně opticky, a jakmile se dostane do pohybu, bude se ovládat mnohem snáz než by se na první pohled zdálo. Určitě tomu pomůže sedlo, které je ve srovnání s celkem poměrně úzké, a také hluboce vykrojené boky nádrže, do kterých zapadne celá šířka kolena a ještě kousek místa zbyde. Naopak zadní polovina sedačky má patřičně komfortní šířku, a spolujezdkyně se může těšit i na pohodlně umístěné stupačky.
V prodejně jsme se rovnou zeptali i na cenu téhle, pořád ještě žhavé novinky. Základní model si můžete od každého dealera Triumphu odvézt za 15 990 eur, verze SE stojí 17 000 eur, a pokud se chcete výhodně dovybavit zadním kufrem, vyhřívanými sedačkami a větším plexi, stačí k ceně Trophy SE přihodit ještě tisícovku éček.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):
Motokatalog.cz
Související firma



TOPlist