ktm_rijen




Nový Triumph Trident nabídne 81 koní, 64 Nm a pěknou výbavu za cenu kolem 200 tisíc korun

Tuhle novinku Triumph avizoval na konci srpna. Tehdy jsme zhruba znali vzhled, architekturu motoru, cílovou skupinu, zbytek už ale bylo jen věštění z křišťálové koule. Dnes se nový model Trident ukázal se vší parádou a vypadá to, že Triumph splnil, co slíbil. Máme tu nového velmi vážného hráče ve střední třídě.

Kapitoly článku

Honda CB650R, Kawasaki Z650, Yamaha MT-07 nebo XSR700 nebo třeba nejmenší Monster od Ducati, to jsou hlavní konkurenti, proti kterým se staví novinka z Hinckley. Dost dobře by jim nešlo konkurovat s vysokou cenou, ale podle importéra do České republiky se jeho cena bude pohybovat kolem 200 000 korun, a když půjde všechno dobře, povede se jeho cenu stlačit pod dvě stě.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Co za ty peníze dostanete? V první řadě je to typický britský tříválec, v tomhle případě s objemem 660 kubíku. Ten známe třeba ze Street Triplu S, jenže v Tridentu je hodně upravený. Má 67 úplně nových dílů a odlišuje se i základními hodnotami vrtání a zdvihu (74 x 51,1mm u Tridentu oproti 76 x 48,5mm u Street Triple S). S finálními čísly 81 koní, které přijdou v 10 250 otáčkách a 64 newtonmetrů patří mezi to silnější, co se dá v téhle třídě najít. Důležitá je pak ale informace, že 90 % krouticího momentu by mělo být k dispozici prakticky napříč celým otáčkovým spektrem. Jelikož i Street Triple má hodně příjemný motor, už teď si troufneme tvrdit, že tohle bude pro začátečníky a méně zkušené úplná lahoda. Tomuhle zaměření odpovídá samozřejmě také fakt, že i Trident je připravený k zaškrcení pro řidičáky A2. V tom případě nabídne neclených 48 koní a 51 newtonmetrů, které doplní v obou výkonových variantách nízká hmotnost stroje. S plnou 14litrovou nádrží ukáže na váze 189 kilogramů a ovládání usnadní také antihoppingová spojka slip and assist s lehkým chodem.

Nízká váha „středopolařů“ od Triumphu je jedním z klíčových faktorů jejich ovladatelnosti a ne jinak by na tom měl být Trident. Triumph slibuje, že by měl být krásně neutrální a jednoduchý na řízení. Dostal kvůli tomu úplně nový ocelový rám, ten stojí za rozvorem 1401 milimetrů a úhlem hlavy řízení 24,6°, navíc nabídne uvolněnou vzpřímenou jízdní pozici se sedlem 805 milimetrů nad zemí a úzkým úchopem mezi koleny. Většina lidí by podle Triumphu měla dosáhnout oběma nohama na zem, zároveň by ale motorka neměla působit stísněně. Vcelku slibně to vypadá už podle širokých kónických řídítek, kterými se pomalu dostáváme k výbavě.

To by mělo být velké lákadlo a celkově tady bude poměr cena/výkon na hodně vysoké úrovni. Detaily a zpracování, v tom je Triumph na špičce a o tom se přesvědčí člověk nejlépe až motorku uvidí na živo. Že ale nejde o úplnou rozpočtovku, dokazuje například plné LED osvětlení s blinkry, které se sami vypínají nebo zbrusu nový LCD displej s TFT panelem se všemi dostupnými vychytávkami známými z velkých modelů. Pokud ho doplníte o systém konektivity, můžete se těšit na zrcadlení navigace, ovládání GoPro kamery z řídítek a další klasické bluetooth funkce. Jenže výbava je zajímavá už ta standardní. Dva jízdní režimy (Road, Rain) a s nimi související elektronický plyn, nastavitelná kontrola trakce s možností úplného vypnutí, ABS je v dnešní době samozřejmostí. Není to ale jenom o softwaru, ten doplňuje hardware v podobě dvoupístkových plovoucích Nissinů s 310mm kotouči a odpružení od Showy. Vpředu našla místo 41mm vidlice SFF, vzadu tlumič RSU s možností nastavit předpětí pružiny.

Samostatnou kapitolou na poli výhodného nákupu jsou servisní náklady. Tady Triumph tvrdí, že je Trident finančně nejpříznivější motorkou ve své třídě. Standardní servisní interval je 16 000 kilometrů, což je prý o 25 až 65 % delší interval než u ostatních. Když už na ten servis dojde, tak by měl být navíc levnější než v případě konkurence. U té zabere dle slov Triumphu 11 až 16 hodin, zatímco Trident zvládne mechanik oservisovat za 8,3 hodin. Tahle čísla vychází v případě, že se bavíme o prvním servise po 600 kilometrech a třech běžných servisních intervalech s výměnou destiček, řetězové sady a brzdové kapaliny. Tohle nám potvrdí nebo vyvrátí samozřejmě až praxe, tak jako tak ale Triumph počítá s dvouletou zárukou s neomezeným nájezdem kilometrů.

Aby byl náš informační servis kompletní, nesmíme zapomenout na příslušenství, kterým si jednu ze čtyř barevných variant budete moci ozdobit. V katalogu je 45 kousků, kde najdete praktické věci typu padáky nebo brašny, optická vylepšení v podobě zrcátek, předního štítku nebo klínu pod motor a samozřejmě také vychytávky zpříjemňující život v sedle, kam můžeme zařadit vyhřívané rukojeti nebo oboustranný quickshifter. Těšit se na novinku u tuzemských dealerů můžete na přelomu února a března a sami jsme na ní dost zvědaví. Podle prvních dat to vypadá, že si Triumph o novém „class leading“ stroji zase nevymýšlel.

Srovnání s konkurencí

Triumph Trident Honda CB650R Yamaha MT-07 Kawasaki Z650 Ducati Monster 797 Suzuki SV650 Benelli 752S
R3 660 cm3 R4 649 cm3 R2 689 cm3 R2 649 cm3 V2 803 cm3 V2 645 cm3 R2 754 cm3
68 k / 8000 ot. 95 k / 10 000 ot. 75 k / 9000 ot. 68 k / 8000 73 k / 8250 ot. 76 k / 8500 ot. 76 k / 8500 ot.
64 nm / 6250 ot. 63 nm / 9500 ot. 68 nm / 6500 ot. 64 nm / 6700 ot. 67 nm / 5750 ot. 64 nm / 8100 ot. 67 nm / 6500 ot.
189 kg 202 kg 182 kg 187 kg 175 kg suchá 197 kg 226 kg
805 mm 810 mm 805mm 790 mm 805 mm 785 mm 810 mm
cca 200 000,- 207 900,- 2021 169 900,- 179 900,- 2021 243 273,- 167 900,- 179 900,-

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 21 Kč od 7 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist