yamaha_tenere_duben




Nový Triumph Tiger 850 Sport jako vstupní brána do světa adventure

Triumph se dnes pochlubil novým přírůstkem do rodiny Tigrů, kdo ale čekal na novou verzi velkého modelu Tiger Sport, bude čekat dál. Novinka totiž patří do devítistovkové řady, kde nahradí základní model Tiger 900.

Kapitoly článku

Tak s touhle novinkou nám Triumph pěkně zamotal hlavu. V upoutávce na nový model zazněla zmínka o objemu 850 kubíků, ale také se tam objevilo celé jméno nového modelu – Tiger 850 Sport. Kombinace názvů Tiger a Sport je příznivcům tříválců z Hinckley dobře známá, model Tiger Sport totiž do dnešní doby nesl silniční sportovní cesťák s motorem 1050 cm3 a sedmnáctipalcovými koly. Jasná sportovně-cestovní záležitost, takže se logicky začalo spekulovat, že Triumph ukáže menší devítistovkové provedení se silničními průměry kol jako přímou konkurenci pro Yamahu Tracer 900. Když ale dnes Triumph novinku odhalil, objevila se před námi motorka s devatenáctipalcovým předním kolem, kterou už rok dobře známe v podobě základního modelu adventure řady, tedy modelu Tiger 900. Tak o co tady jde?

Vlevo velký Tiger Sport, vpravo novinka, bílý Tiger 900, modrý Tiger 850 Sport

Jde v podstatě o lehkou úpravu stávajícího modelu, který z nabídky zmizí a udělá prostor právě modelu 850 Sport. Nově tedy bude modelová řada vypadat následovně: Triumph Tiger 850 Sport, Tiger 900 GT, Tiger 900 GT Pro, Tiger 900 Rally a Tiger 900 Rally Pro. A aby toho guláše nebylo málo, ten nejnovější se nás navíc snaží svým názvem trošku oblbnout, protože je jeho motor úplně stejný, jako u zbytku modelové řady. Tříválec s přesným objemem 888 cm3 má stejné hodnoty vrtání a zdvihu a samozřejmě třeba také stejné pořadí zapalování jako u loni představených devítistovek. Kde je tedy háček? Číslice 850 prozrazuje, že jde o chlup slabší model (něco jako v případě BMW F 750 GS a F 850 GS, které mají také stejný motor s odlišným naladěním). V případě Triumphu tu máme rovných deset koní dolů, krouticí moment si pohoršil o pět newtonmetrů. Výsledných 85 koní a 82 newtonmetrů ale dosahuje v nižších otáčkách, v případě koní to je o dvě stě otáček, maximální krouťák se dostaví o 750 otáček dřív. Osmsetpadesátka má být zkrátka ještě přátelštějším a přístupnějším strojem než už takhle dost vyhlazené devítistovky. Spolu s tím přichází také možnost objednat si ho ve verzi A2 s následnou možností motorku otevřít zpět na plný výkon. To do téhle doby vcelku nelogicky nabízely jenom vybavenější a dražší modely.

Co se zbytku stroje týče, ten jde dál ve šlépějích svého předchůdce nebo lépe řečeno svého předchozího provedení, takže si jeho majitel nepřijde nijak ošizený. Na podvozku jsou kvalitní komponenty Marzocchi, byť s omezenou mírou nastavení (předek vůbec, vzadu pouze předpětí). Jejich zdvih zůstává na hodnotách 180 mm vpředu a 170 mm vzadu o brždění se starají špičkové brzdy Brembo Stylema s dvojicí 320mm kotoučů, nechybí ani 5palcový barevný TFT displej, který sice nenabídne konektivitu, ale pomůže s výběrem jednoho ze dvou jízdních režimů nebo s nastavením kontroly trakce. Ani tahle moderní výbava nechybí na palubě základního Tigeru, stejně jako nově kompletní osvětlení technologií LED s denním svícením nebo 12V zásuvka.

Dalšími převzatými vlastnostmi je nastavitelné sedlo (810 – 830 mm), nastavitelný přední štít, spojka Slip & Assist, suchá hmotnost 192 kilogramů nebo 20litrová nádrž. Jednou z posledních věcí, které se mění, je cena. Nový model obvykle přináší o něco vyšší cenovku, ale Triumph jde opačnou cestou. Oficiální stránky hovoří o úspoře 200 liber oproti dosavadnímu Tigeru 900, co to bude znamenat pro korunové ceny, zjistíme nejdříve zítra, až i u nás opět pojede standardní pracovní režim.

Takový je tedy nový Tiger 850 Sport, ale co bude dál s velkým Sportem? Ten na nějaké aktualizace a vylepšení čeká už dlouhé čtyři roky a letos má jednu z posledních možností. Jeho motor plní normu Euro 4 a byla by škoda, kdyby ho Triumph nechal jít k ledu. Budeme doufat, že zlom nastane s příchodem Euro 5 Speed Triplu, jehož jádro standardně používá i Tiger Sport. Jak to se sportovně-cestovním SUV na sedmnáctkách nakonec dopadne, si ještě nějaký pátek počkáme.

Přežije normu Euro 5? Uvidíme...

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 9 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
trafika přispěl 3 Kč
Bogodar přispěl 3 Kč
Ritchy přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist