globalmoto_duben_nolan




Nová Tygří rodinka od Triumphu

Tak jak Britové slibovali na promo videu, tak také konají, a do roku 2018 vjíždějí s novou generací oblíbených cestovních endur Tiger 800 a Tiger 1200. Obě budou dostupné jak ve specifikaci XC, tak XR, ke kterým přidávají další podverze, lišící se v detailech.

Kapitoly článku

Začněme menším Tigerem z bratrského dua, který nabídne více než 200 vylepšení jak na podvozku, tak na motoru. Ten by měl být živější, navíc dostal zkrácenou jedničku pro lepší manévrování v pomalých rychlostech. Nový je také výfuk, který je lehčí a disponuje lepším zvukem. Motor management dostal mód nazvaný Off Road Pro, takže nyní můžete volit rovnou z šesti nastavení.

Co se řidičů týče, tak pro jejich pohodlí je připravený nový plexi štít nastavitelný do pěti poloh s větrnými difuzory a podsvícené ovladače na řídítkách s pěti-osým joystickem. Tím si můžete nastavit třeba vylepšený tempomat. Ovladače naleznete na řídítkách, které jsou posunutá o 10 mm blíž k jezdci a spolu s novým sedlem dopřejí ještě komfortnější svezení. Nastavení elektroniky, rychlost a ostatní údaje si nově zkontrolujete na pětipalcovém TFT displeji.

Zmíněná elektronika obsahuje ABS spolupracující nově s brzdami Brembo, kontrolu trakce, plyn ride-by-wire, tempomat, 12v a USB zásuvku, a u vybraných modelů vyhřívané rukojeti a sedlo. To je nastavitelné do dvou poloh (u silničněji zaměřeného XR 810-830 mm a 840-860 mm nabídne offroadovější XC).

Všechny verze, od nejsilničnějšího XR, přes středně vybavené XRX a nejnabušenější XRT, až k terénnímu XCX a plně vybavenému XCA, včetně XRx s nižším sedlem (760 mm) vyjedou s novým designem. Ten nabídne ještě více stylu, lepší zpracování a třeba plně LEDkové světla. Součástí výbavy je kryt pod motorem a kryt chladiče, stejně tak padáky a chrániče řídítek.

Podobnou omlazovací kůrou prošla i dvanáctistovka, které se povedlo shodit deset kilo váhy. Oproti osmistovce je tady „jen“ něco kolem stovky vylepšení napříč celým strojem, díky kterým nabídne lepší ovladatelnost a větší offroadové schopnosti.

Stejně jako menší sourozenec dostal velký Tiger LED světla, pětipalcový TFT displej, osvětlené ovladače, Off Road Pro mód a vylepšený tempomat. Navíc pak bude vybaven funkcí přisvěcování do zatáčky, asistentem umožňujícím řazení nahoru i dolů bez spojky, „zatáčecím“ ABS, asistentem pro stání v kopci a štítek bude ovládán elektricky. V lepších výbavách pak dostanete bezklíčové zapalování, nebo semi-aktivní podvozek WP.

Nově naladěný motor nabídne nyní 141 koní s lepším a živějším průběhem už od nízkých otáček. Stejně jako osmistovka bude oddychovat přes lehčí výfukový systém, ten zde bude v kombinaci titanu a karbonu a postarali se o něj ve firmě Arrow. Triumph nabídne Tigera 1200 ve verzích XR, XRX, XRT, XRx s nižším sedlem, dále pak terénější XC, XCX a nejvybavenější XCA. Samozřejmostí je pak faceliftovaný vzhled nebo vylepšená jízdní pozice, ke které dopomohlo nové sedlo, upravená pozice řídítek a pozměněná geometrie rámu.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 4 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
KALUP přispěl 2 Kč
masi přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):



TOPlist