Intermot Kolín - Triumph 2007
Text: Jarda Ducháček , Filip Tichý | Zveřejněno: 12.10.2006 | Zobrazeno: 10 211x
Nový Tiger nečekaně zamířil na silnici. Zatímco původní Tiger byl jedním z mála posledních cestovních endur, u kterých se slovo enduro nemuselo psát v uvozovkách, nový model si ponechal jen název a řadový tříválcový motor. Když překonáme zklamání, že zase zmizel jeden z terénních strojů, je nový Tiger moc pěkná mašina. Narozdíl od dnešních silničních cendur má útlejší stavbu a je celý více nasměrován ke sportovním zážitkům. Celá mašina je prostě naladěná tak trošku jinak než konkurenční stroje této třídy - samozřejmě umožňuje cestování na dlouhé trasy sólo i ve dvou, ale odlišuje se příklonem designu i konstrukce ke sportovnějším polokapotážovaným strojům. Když už jsme u designu, na ten je po internetu zatím slyšet jenom chvála. Návrhářům se povedlo vystřihnout moderní kabát, a přitom nemuseli použít žádnou extravaganci, která obvykle do dvou let stejně vyjde z módy.
Pochválit lze umírněnou hmotnost - suchá váha je 198 kg, takže motocykl připravený k jízdě i s plnou nádrží s kapacitou 20 litrů se bude pohybovat okolo 220 kg. V souladu s modernímni trendy, ale i se sportovním image stroje, najdeme vepředu pod obrácenou vidlicí radiální brzdy se čtyřpístky. Výška sedla je 835 mm.
Divoch se jménem Speed Triple letos doznal menších změn hlavně uvnitř v motoru. Tříválec 1050 ccm by měl díky nové řídicí jednotce disponovat čistším chodem, snazším startováním i menší spotřebou. Nejvyšší výkon má hodnotu 132 koní při 9250 ot/min, krouťák se vyšplhal na 105 Nm při 7550 ot/min. Ostatní modely prodělaly jen drobné úpravy.
TRIUMPH
Video: nižší kvalita (4,7 MB)
Video: vyšší kvalita (31,9 MB)
Délka: 1:14 min.
Motocykly na videu: Tiger 1050, Speed Triple 1050
Videa jsou ve formátu MPG, respektive WMV .
Informace o redaktorovi
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)