yamaha_demo_tour




Tokio a nové koncepty

Nová podoba Yamahy V-Max, Suzuki 1100 Katana, futuristický cesťák DN-01 s automatickou převodovkou a hybrid E4-01 od Hondy a další nové tvary z výstavy v Tokiu.


Již 39. ročník výstavy Tokyo Motor Show logicky patří především japonským výrobcům, kteří na domovské půdě letos představí celou řadu konceptů. Dobrá zpráva je, že mnohé koncepty už nesou charakteristické rysy produktů připravených do výroby, takže se s nimi možná brzy setkáme na prodejnách. Uctívači kultu Yamaha V-Max se možná už brzy dočkají. Yamaha předvedla studii předpokládané podoby nové verze Maxe budoucnosti - se shodnými základními charakterovými rysy - motor V4, kardan, odpružení vzadu po stranách. Černě laděný model s podobně laděným výfukem, jako má nový Fazer 1000 představený v Paříži, opravdu vypadá na chuťovku.


Suzuki Katana byl ve své době pojem a je dobře, že na ni Suzuki nezapoměla a ukázala první nadhoz podoby nové Katany budoucnosti - také s charakteristickým špičatým nosem. Řadový šestiválec 1100ccm - to bude zajímavé svezení.


Pod označením DN-01 předvedla Honda koncept založený z velké části na již dnes vyráběných součástech. Okolo nového éčkového dvouválce představeného letos v modelu Deauville 700 postavila Honda velmi zajímavou studii stroje na rozmezí všech kategorií. Vypadá to jako něco mezi sportem, cesťákem, skútrem. Nízký posaz jezdce by měl slibovat perfektní chování v zatáčkách, luxusní sedlo a kardan lákají k dlouhým cestám, automatická převodovka usnadňuje pohyb po městě, agresivní přední kapotáž zase připomíná rozzuřenou R1...




Dalším konceptem podobného ražení je E4-01, který zase vypadá jako skútr, který se násilím cpe mezi motocykly. Velká kola, řadový čtyřválec, radiální brzdy, ale zase s automatickým řazením. Takhle nějak ztvárnila Honda zlý sen milovníka otrodoxních naháčů.






Suzuki M1800R
Poslední novinka byla představena v USA a jde o Suzuki M1800R kategorie "power cruiser". Dvouválec do V o objemu 1 786 ccm s chlazením vodou a čtyřmi ventily na válec má nabízet masivní zátah už od volnoběhu - mimo jiné díky elektronickému vstřikování odvozeného od řady GSX-R. Kromě radiálních předních brzd stojí za zmínku například pořádná zadní pneumatika o šířce 240 mm!


Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist