husqvarna_svartpilen_801_2




Eicma: novinky od italské značky TM

Také domácí značka TM představila své žhavé novinky modelového roku 2017. Endura, motokrosy i supermotardy zaznamenaly lehčí inovace, které by je na tratích měly dělat ještě silnějšími.

Kapitoly článku

Jak je u evropských značek dobrých zvykem, stále drží při životě dvoutaktní motocykly, a to bez rozdílu, zda jde o enduro nebo motokros. Ani TM není výjimkou, a její modelová řada je hodně pestrá. Dospělých motokrosů nabízí osm, tedy čtyři dvoutaktní a čtyři čtyřtaktní, a k tomu ještě dvě pětaosmdesátky na velkých a malých kolech. Endur je také osm ve stejném poměru 4T x 2T, jako u motokrosů.

Že to TM myslí se supermotardy vážně, dokazuje fakt, že nabízí dokonce osmnáct modelů, které jsou buď civilní s letmáčem nebo ostré závodní s drátěným výpletem kol. Převážná většina jede ve čtyřtaktním taktu, ovšem nechybí ani model s dvoutaktním srdcem. Pro bledě modré ostré mašiny je charakteristický hliníkový rám a tím se od své evropské konkurence liší vůbec nejvíce. Zajímavostí čtyřtaktních speciálů je potom nádrž pod sedlem. Fanoušky hliněných oválů bezesporu potěší speciály sekce Flat Track, které se rovnou z továrny mohou postavit na start. 

Dvoutaktní 250 a 300 dostaly přepracovaný výfukový ventil a kabeláž s delší životností. Válce mají nový nikasil, a úpravy se dotkly také pérování, výfukového systém, ale i rámu, který si odlehčil a pochopitelně nové grafiky.

Čtyřtaktní 250 a 450 jsou na tom velice podobně, a tak přicházejí s odlehčeným rámem, válcem s novým nikasilem, vylepšenou konstrukcí pro vyšší pevnost pístu, novou grafikou, ale zrovna tak s novými spojkovými lamelami a upraveným pérováním.   

Dvoutaktní malorážky 125 a 144 dostaly válec také s novým nikasilem, upravené pérování, odlehčený rám a v neposlední řadě novou grafiku.

Malé dvoutakty 80, 85 a 100 pro horkokrevné juniory zaznamenaly několik inovací po vzoru větších sestřiček. Jmenujme nové těsnění klikové hřídele a novou grafiku.

Italské TM jsou známé svým závodním srdcem a velice temperamentní povahou. Je to už hodně dávno, kdy se naší redakci dostaly pod ruce, a tak jen těžko říct, jaké jsou modely poslední generace a jak si vedou v porovnání se světovou konkurencí. Podle zpráv si na tratích ve světě nevedou vůbec zle a to platí především o supermotardové sekci.    

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist