globalmoto_duben_nolan




Intermot: SYM má dvě nové stopětadvacítky

Tchajwanská značka SYM v Německu překvapila dvěma novinkami. Šestnáctiletí si budou moci do garáží zaparkovat naháče nebo adventuru moderních tvarů ze zbrusu nové řady NH..

Kapitoly článku

Značku SYM známe především jako velkého výrobce skútrů. Ovšem v jeho portfoliu jsme už našli i pár motocyklů, aktuálně se u nás prodává třeba moc pěkný kafáč Wolf CR 300i. A teď by měly nabídku rozšířit dvě malorážky, které vůbec nevypadají špatně.

Stopětadvacítky už SYM také nabízel, ale upřímně, zas taková hitparáda to designově nebyla. To nové modely řady NH jsou jiná káva, na tohle by mladí středoškoláci sakra mohli slyšet. Přitom použitá technika by cenu mohla držet na příjemné úrovni.

Začněme ale nejdříve tím moderním, a to je designem. Tady hraje prim přední dvojité světlo, a to rovnou z LED diod. Tahle technologie se aktuálně stává standardem i v osminkách. Nahatý model NH T 125 se může pochlubit hodně ostrými tvary a třeba i pěkně nakopnutou nádrží, adventura NH X 125 je trochu střídměji tvarovaná, což ale vůbec není na škodu. Mimochodem jestli máte pocit, že jste ji už někde viděli, tak loni v Miláně SYM přišel s dvoustovkou NH-Trazer, ale pak už o ní nebylo slyšet... Oba modely potom disponují pěkným LCD displejem s červeným podsvícením, jenž se může pochlubit i ukazatelem zařazeného převodového stupně a palivoměrem. Na palubě dále najdeme také USB nabíječku, bez té dnes puberťákovi motorku neprodáte...

A teď ta technika. Pokud hledáte maximální výkony a ultimativní hi-tech řešení, poohlédněte se jinde. Modely NH jsou totiž postavené na maximálně osvědčeném základě a jejich předností bude nekonečný kilometrový proběh a nízká servisní náročnost. Motor je naprosto klasický dvouventilový vzducháč s výkonem těsně nad 10 koní a krouťákem na stejné hodnotě, přičemž nízký kompresní poměr (opět kolem desítky, to je na Tchaj-wanu nějaké zázračné číslo?) dává tušit, že hlavními přednostmi bude pružnost a měkký chod. Pro tento typ motoru je pětistupňová převodovka tak akorát. Přípravu směsi nemůže mít na starosti nic jiného než vstřikování.

Šasi mají oba modely stejné, dvojitý rám z ocelových trubek nese vpředu klasickou teleskopickou vidlici s průměrem trubek 36 mm, vzadu najdeme kývačku s centrálně uloženým tlumičem. Zdvihy odpružení bohužel neznáme, je možné, že budou trochu jiné, neboť obě sedla se liší o 31 výškových milimetrů. Ale možná to půjde na vrub jen jiných kol. Naháč má totiž lité sedmnáctky, zatímco adventurní iksko se může pochlubit vyplétanými ráfky, tím předním o průměru 19 palců. Vzadu je také sedmnáctipalcová stotřicítka, ale s vyšším profilem.

Dobře vypadají brzdy. Ty postrádají ABS, což opět dokazuje, že by mohlo jít o velmi dostupné stroje, a jsou vybaveny druhou povolenou možností pro stopětadvacítky, propojenou funkcí. Na obou kolech jsou sportovní vykousané kotouče, vpředu o průměru 260 mm, vzadu 222 mm. Hmotnost sice zatím ještě není známa, ale jsme přesvědčeni, že dvoupístkový třmen by na tyhle malé fešandy měl stačit. Pěkný počin a nejspíše to bude i spousta muziky za málo peněz. Necháme se překvapit.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 21 Kč od 4 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
KALUP přispěl 6 Kč
Freddy_X přispěl 6 Kč
masi přispěl 6 Kč
JardaZ. přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist