yamaha_demo_tour




SWM chystá novou vodou chlazenou řadu

Bývalí zaměstnanci Husqvarny, resp. Cagivy, sice několik vodou chlazených modelů nabízejí, ale hlavní část jejich nabídky tvoří ověřené, vzduchem chlazené čtyřstovkové jednoválce v retro kabátku. I ty by se v budoucnu mohly dočkat „vodníků“, jak naznačila představená stopětadvacítka. Hlavními hvězdami stánku na veletrhu EICMA byly zcela nové nahaté stroje ve třech kubaturách.

Kapitoly článku

Modely Gran Milano Outlaw a Ace of Spades nedávno rozšířily řadu zmiňovaných čtyřstovek, v Miláně značka pod těmito názvy představila stopětadvacítka s novým motorem. Z velkých čtyřstovek přebírají vzhled doplněný o LED světla a také základní konstrukci. Takže je tady klasický trubkový rám, vpředu USD vidlice a vzadu dvojice klasických tlumičů s nastavitelným předpětím. Brzdy jsou vybaveny kombinovaným systémem CBS, vpředu se třmen zakusuje do 300mm kotouče a vzadu do kotouče o průměru 220 mm. Výška sedla je na příznivé hodnotě 720 milimetrů. S vodou chlazeným motorem očekáváme adekvátní výkon pohybující se okolo zákonem povolené hranice 15 koní, který od jara příštího roku požene dopředu stroj s cenou 4290 Euro.

Příchod nových stopětadvacítek v klasickém hávu ale zastínila trojice moderně vzhlížejících naháčů nesoucí název Va're:z. Pod touhle krkolomnou změtí písmen a znaků hledejme odkaz k městu Varese, odkud stroje SWM pocházejí. Víc než název ale určitě všechny zajímá, co jsou zač. Trojice motorek znamená tři objemy motoru. Základní osminku doplňuje větší třístovka, největší objem je o dalších 100 kubíků větší. Zvláštní rozptyl objemů můžeme hledat v ambici značky vstoupit v roce 2020 do závodní série třístovkových supersportů, a tomu odpovídá také použitá technika. Výfuk je otevřený od Arrowu, jsou tu luxusní frézované díly včetně nastavitelných stupaček, lepší podvozkové a brzdové komponenty a také nějaký ten karbon. Zkrátka třístovkový závoďák, akorát bez kapot. Téměř se 100% jistotou můžeme říct zatím, protože pouštět se do závodění bez kapotáže by bylo čiré šílenství.

Zbylí dva Varezáci mají k sériové produkci o dost blíž. Ostatně stopětadvacítka by měla být k dispozici od jara, velká čtyřstovka v druhé polovině roku. Jejich základ je stejný jako u závodní třístovky. Jednoválec obklopuje příhradový trubkový rám, vzadu ho doplňuje pěkná hliníková kyvka s centrálním tlumičem. Slabší motorizace si vystačí s užší přední vidlicí bez možnosti nastavení a s menším kotoučem (41 mm, 300 mm), čtyřstovka nabídne 47mm nastavitelnou vidlici a 320mm kotouč. Výška sedla je pro oba modely stejných 820 milimetrů, rozdíly jsou v hmotnosti. Dváca má udávanou hmotnost 136 kilogramů, čtyřkilo o osm kilogramů vyšší. Krom nízké váhy zajistí snadnou ovladatelnost také nádrž umístěná pod sedlem.

Jediné, na co si budeme muset počkat, jsou výkony motorů. Opět ale můžeme čekat, že se budou pohybovat na hranici zákonných limitů pro řidičáky A1 a A2, ostatně vzhledem ke konkurenci nemá SWM na výběr. Druhou neznámou je prozatím cena, u stopětadvacítky očekáváme podobnou cifru jako u 125 Outlaw a Ace of Spades. Každopádně se nám třídy pro začátečníky a pokročilé pěkně zahušťují!

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 15 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
chrochtato přispěl 3 Kč
masi přispěl 6 Kč
nexus přispěl 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist