globalmoto_duben_nolan




Eicma: SWM jde do menších kubatur

Italská značka SWM se po delší pauze vrátila na scénu teprve vloni, ale má se čile k světu. Do Milána přijela s rozšířenou modelovou řadou, přičemž novinky míří hlavně na mladší motorkářskou generaci. Kromě nových stopětadvacítek SWM na výstavě prezentuje také svoje vize prostřednictvím pěkného konceptu.

Kapitoly článku

RS / SM 125R

V poměrně krátké novodobé historii značky se poprvé objevuje kapalinou chlazený čtyřventilový jednoválec o objemu 124,7 ccm, a to hned ve dvou modelech. Zájemci mají na výběr mezi všestrannějším endurem a silničním supermotem, přičemž rozdíl mezi oběma modely je především ve velikosti kol a obutých pneumatik. Společný je trubkový rám s hliníkovou kyvkou a přední převrácenou vidlicí, zdvihy odpružení mají u obou modelů shodně 250 mm na předním i zadním kole.

Směr, kterým se značka SWM chce dále vydat, naznačuje futuristický koncept RZ 4.21. Podle zástupce italské továrny jde o základ, na kterém vznikne několik modelů různých kubatur v rozmezí od 125 do 400 ccm. Kříženec naked biku a motardu zaujme netradičním řešením rámu i zadní kyvky, při bližším seznámení si pak nelze nevšimnout písmen KERS na boku motoru. Kapalinou chlazený čtyřtakt bude podle této zkratky (Kinetic Energy Recovery System) vybaven funkcí pro zachycení energie například při brzdění, která se bude ukládat do akumulátoru a v případě potřeby rychlejší akcelerace bude napájet pomocný elektromotor.

SWM se chce prosadit i v segmentu cestovních endur, kam posílá svůj stávající model SuperDual v expedičním provedení. Jednoválcová šestistovka je teď k dispozici v silniční verzi s předním 19palcovým kolem a zadní sedmnáctkou, později k ní přibyde ještě terénnější model s ráfky 21/18 palců.

Další modely na stánku SWM.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist