Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Skvělej nápad, Ivo - měl by ten Katana-Kit napadnout "lidem v Hamamatsu" !
Přidám pěkné video, umožňující malý vhled do japonské kultury, ale varuju -
jakmile na něm začne koupel bajkerů, vynechte vše až do času 7:50 !
Naopak, nenechte si ujít okamžik 1:10, kde je na pozadí posvátné hory Fudži
jedna z OPRAVDOVÝCH Katan , což se GSX600F a GSX750F netýká ... !!
https://www.youtube.com/watch?v=1g-DC3vyP7c
No popravdě řečeno ,pořád čekám ,kdy Suzuki přijde s nějakou moderní motorkou ,která se bude tvářit stejně jak Katana. Viz třeba "Kataňáckej kit" na GSX 1400 nebo GSX 1200 ,kterej se prodává v Japonsku. No uvidíme.
Ještě (nejen)pro Yamaharidera :
ten prostor v hlavě válce,zvyšuje objem výfuku a zajišťuje tak vyšší pružnost motoru
v nízkých otáčkách . Ovšem volnoběh je jen málo pod 3.000 ot/min, kdy se rafička
otáčkoměru ještě opírá o zarážku , po rozjezdu "mírně přes spojku" se toho moc
neděje, ale režim 5-8 tis. ot/min je svižnou sportovní jízdou s přijatelnou spotřebou
cca 7 lt / 100km . Nad 8,5 tis.ot/min, po uzavření přívěr, fungují už jen laďáky s prud-
kým nárůstem krouťáku i výkonu a vezme si 10-12 litrů, přesně jako brala GT750
( s KN-filtry + laďáky ! ) 220kg těžká, s jejími cca 80PS . Holt "koně se musí nažrat",
a má jich Gamma 83 na zad. kole a 95 před převodovkou ...Obě"báby" r.v.1976 a
1986 miluju, anžto se s nima dá VELICE SVIŽNĚ jezdit i za "blbejch sedm" ...
Přívěra viz - //www.motorkar...&act=fotogalerie
Bohužel "jen v angličtině" ( VO CO ´DE je zřejmé ! ), taky trocha teorie ...
https://www.youtube.com/watch?v=viWhxvo6DLk&index=2&list=PL40780BC68648001A
A když jsem (jsme?) tady "nastolili" dvoutaktní téma,
tak i něco méně obvyklého - dvoutakt na 1/4 míle ...
https://www.youtube.com/watch?v=TmWGKhIIa6c
A PROTOŽE "SMRAĎOCH" VŠUDE BRATRY MÁ ,
neuškodí ani hymna dvoutakťáků a vůbec nevadí,
že od offrouďáka Yamaha - ta kytara, zpěv a "pokuřování"
jako z fajfky je univarzální ...
https://www.youtube.com/watch?list=PL40780BC68648001A&v=echeYDYFhlY
Díky Pawko, nebudu přece předstírat, že (při obvyklých mínusech )
potěší něco takového jak píšeš Týpkovi jsem původně chtěl napsat
PMku, ale raději "pro všechny" : dobrej fór, Týpku, když se MNĚ ptáš,
jestli jsem "někdy neměl v užívání" GT750 ... 1984-2012
To je doba, kdy bába GT750 / 1976 "dlela" v mojí garáži ... ! Od r.1995
už jako kafáč . Něco víc najdeš i na Motokatalogu / Suzuki / GT750
a je to tam už hódně dlouho
Je-li "to", co Ti kamarád nabízí "včetně SPZ a TP", neváhej . Záleží na ceně
a stavu, protože se na ni dá sehnat málem všechno, ale NE levně, což ale
asi platí pro všechny 2T japonce z těch let . Pokud bys ji koupil a chtěl "udržet
na silnici", co vím - povím, ale spíš e-maily .
Ivane: díky za vše co nám o Suzuki atd píšeš můžu se pochlubit,že budu pracovat na 3bigách, taže bych mohl publikovat fotky, první řaděje je kontrola motoru 750ky. rád tě čtu, at se daří!
Hele,dvoutaktIvane,co říkáš na ten tříválec GT 750,německy zvaný wasserbuffel,neměl jsi to někdy v užívání?Jeden známý mi to nabízí,je to trochu na práci.Nevím o nikom,kdo to má a tak se tak ptám na zkušenosti,problémy a tak...dík
Opakuju se, ale jako starej chlap na to mám nárok :
to, že se dvoutakt nemůže dostat emisemi do normy, bylo a je jedině blufováním
"zelené pakáže", které na druhé straně nevadí rokovinotvorné saze ze všech "dýzlů" a výrobců, kteří raději složitější = dražší ...
Tak dvoutakty jsou zakázané kvůli emisím, ale stejně drtivá většina skútrů jsou dvoutakt... Tak pokud budou páni inženýři dobří, vychytají emise a dokážou to protlačit... Po tolika letech dvoutakt? To by bylo boží... Zkrátka 500 Gamma byl poslední pořádný závodní stroj, od té doby byly už jen čtyřtaktní sekačky :(
Dvoutakt? Novej? Velkej? Na silnici? V Evropě? V tý Evropě, kde už se neprodávají ani vzduchem chlazený motory kvůli emisím? No ták, hoši. To se bude muset nejdřív prodat ještě hodně velkej počet vidlí (zemědělskej nástroj, nikoliv součást motorek) a modrej hadr s hvězdičkama bude muset zmizet v propadlišti dějin. Dřív ani omylem.
Motoscoot byla tehdy nechvalne proslavena firma ac jedina kde se dal sehnat motocykl z Japonska..Mel jsem policene na RGV 250 SP ale financne jsem na to nedosahl bohuzel..dneska uz je to raritnejsi stroj nez starsi modely
Švagr mýho mladšího kluka(dnes 39) měl "problém" a stálo to hodně ...
Před léty Uvěřil, že "dovoz" (RGV 250) z Japonska dostal předprodejní
servis/repasi (v Opavě ... )
Tam se jedna o kolik kterej je umistenej na stredni casti privery kterej se pohybem priver vytaha v ulozeni.Zadna prevence neni pouze fizicka kontrola a pak pripadna oprava :) Ale tohle jsem nepatri kazdopadne diky za reakci :)
Na avatáru bahňák v luftě a ejhle, v profilu "skví se" RS250 ...
Díky za popis Tvojí trnité cesty k ještě lepšímu "smraďochovi" (cítíš dou-fám,Yamaharidere,tu láskyplnost vyjádřenou "smraďochem" !!!? ),
než byl jeho předobraz RGV250 .
Ony i 2T-dvácy jsou (zpočátku) zážitek, ale kdo nejel dvěpade, neví ...
Jen "pohlídej" nějakej MECHANICKEJ "doraz přívěr ! !
Až si případně (nebylo by to poprvé)"elektrony v elektronice spletou
cestu" , tak aby Ti ta nožová přívěra "neokrouhala" píst .
Moje "bába"(a RG250-GAMMA (!), s polovičním motorem, ale stej-
nou přívěrou !! ) má tuto "fííčuru" oproti RGV a RS úplně geniální,
když vlastně nezasahuje do cesty ani výfukovým plynům,
natož aby se mohla dostat k pístu ...
Nazev gamma by si mela suzuki uz nechat v archivu protoze motorku hodnou tohohle nazvu uz podle ekologickych norem nejsou schopni vyrobit...na misto toho udelaji nejakej jiste krasnej stroj ve 4T kterej ale bohuzel neni hoden tohoto nazvu..
Pro Pawku jedna "ministory" ze Suzuki-historie naší rodiny :
můj kluk (dnes45), když jezdil na jeho Katě-jedenáctce mnohem víc než teď,
tak si po návratu do garáže nikdy netroufnul přehodit přes ni její "dečku",
protože ten "ingot" v matně černé (prostě poctivej Suzuki-motor za začátku
80.let) byl tak "rozhajcovanej" ... Však taky jedinej problém, kterej občas tyto
skvělý máši svým "držitelům" (po mnoha letech provozu!) připravily, byl větší
či menší zkrat vinutí statoru alternátoru, případně "jen likvidaci" regleru s následným nedostatečným dobíjením baterky,pro velké tepelné zatížení
od motoru, ALE TAKY díky startům s "vydechlou" baterkou a následujícím
nadměrným dobíjecím proudem . Katany si "odjakživa" zasluhovaly poctivou
péči o baterii
Škoda, že ses, Seredi, takto neprojevil do r.2009 , kdy se ještě "dalo koupit"
za nespekulativní ceny ... Poté se ceny, včetně "vraků", úplně zbláznily
IvanDvoutakťák> Ivane, nevim jak Tobe ale mne vuni spalenyho ricinu a rev 2T ve vysokych otackach zadny ctyrtakt nenahradi! Za hlubokyho komunismu jsem slintal nad Kawou MachIII, ted jsou v garazi tri 2T veterani, kluk ma nadupanou 2T padinu... Jen ja jsem odpadlik s Moto Guzzi. Ale kdyby byla Gamma... nvaham ani minutku!!!
V Hamamatsu připravili pro Tokyo Motor Show (myslím, že 1980)
tyto dvě "krasavice" a když u bajkerské veřejnosti naprosto propadly,
zachránila to NĚMECKÁ design - firma MUTH
a na její KATANA kreaci s potěšením "patříme" dodnes ...
Ještě musím toto :
píšou té "kočičce DVĚPADE" na šesti kvaltech maximálku 108 mph
= cca 170 km/h. Tak jestli moc nepřehání, mohlo by to každýmu KATANA-
začátečníkovi (spolu s identitou opravdové Katany ! ) stačit, ne !?
Na takové "to poježdění" , víme ... !?
//www.moto.it/news/il-museo-suzuki-di-hamamatsu.html
Sem s Katanou -super design,měl jsem doma sedačku. Jinak Suzuki dvoutakty=nejlepší dvoutakty
A jsou POŘÁD JEŠTĚ i tací, kteří by si ten"znovuvzkříšenej"dvoutakt koupili určitě, nejen "snad i " ...
Mě už je to taknějak jedno, ale znovuvzkříšený moderní dvoutakt bych si snad i koupil...
Skvělej nápad, Ivo - měl by ten Katana-Kit napadnout "lidem v Hamamatsu" !
Přidám pěkné video, umožňující malý vhled do japonské kultury, ale varuju -
jakmile na něm začne koupel bajkerů, vynechte vše až do času 7:50 !
Naopak, nenechte si ujít okamžik 1:10, kde je na pozadí posvátné hory Fudži
jedna z OPRAVDOVÝCH Katan , což se GSX600F a GSX750F netýká ... !!
https://www.youtube.com/watch?v=1g-DC3vyP7c
No popravdě řečeno ,pořád čekám ,kdy Suzuki přijde s nějakou moderní motorkou ,která se bude tvářit stejně jak Katana. Viz třeba "Kataňáckej kit" na GSX 1400 nebo GSX 1200 ,kterej se prodává v Japonsku. No uvidíme.
Ještě (nejen)pro Yamaharidera :
ten prostor v hlavě válce,zvyšuje objem výfuku a zajišťuje tak vyšší pružnost motoru
v nízkých otáčkách . Ovšem volnoběh je jen málo pod 3.000 ot/min, kdy se rafička
otáčkoměru ještě opírá o zarážku , po rozjezdu "mírně přes spojku" se toho moc
neděje, ale režim 5-8 tis. ot/min je svižnou sportovní jízdou s přijatelnou spotřebou
cca 7 lt / 100km . Nad 8,5 tis.ot/min, po uzavření přívěr, fungují už jen laďáky s prud-
kým nárůstem krouťáku i výkonu a vezme si 10-12 litrů, přesně jako brala GT750
( s KN-filtry + laďáky ! ) 220kg těžká, s jejími cca 80PS . Holt "koně se musí nažrat",
a má jich Gamma 83 na zad. kole a 95 před převodovkou ...Obě"báby" r.v.1976 a
1986 miluju, anžto se s nima dá VELICE SVIŽNĚ jezdit i za "blbejch sedm" ...
Přívěra viz - //www.motorkar...&act=fotogalerie
Bohužel "jen v angličtině" ( VO CO ´DE je zřejmé ! ), taky trocha teorie ...
https://www.youtube.com/watch?v=viWhxvo6DLk&index=2&list=PL40780BC68648001A
A když jsem (jsme?) tady "nastolili" dvoutaktní téma,
tak i něco méně obvyklého - dvoutakt na 1/4 míle ...
https://www.youtube.com/watch?v=TmWGKhIIa6c
A PROTOŽE "SMRAĎOCH" VŠUDE BRATRY MÁ ,
neuškodí ani hymna dvoutakťáků a vůbec nevadí,
že od offrouďáka Yamaha - ta kytara, zpěv a "pokuřování"
jako z fajfky je univarzální ...
https://www.youtube.com/watch?list=PL40780BC68648001A&v=echeYDYFhlY
Díky Pawko, nebudu přece předstírat, že (při obvyklých mínusech )
potěší něco takového jak píšeš Týpkovi jsem původně chtěl napsat
PMku, ale raději "pro všechny" : dobrej fór, Týpku, když se MNĚ ptáš,
jestli jsem "někdy neměl v užívání" GT750 ... 1984-2012
To je doba, kdy bába GT750 / 1976 "dlela" v mojí garáži ... ! Od r.1995
už jako kafáč . Něco víc najdeš i na Motokatalogu / Suzuki / GT750
a je to tam už hódně dlouho
Je-li "to", co Ti kamarád nabízí "včetně SPZ a TP", neváhej . Záleží na ceně
a stavu, protože se na ni dá sehnat málem všechno, ale NE levně, což ale
asi platí pro všechny 2T japonce z těch let . Pokud bys ji koupil a chtěl "udržet
na silnici", co vím - povím, ale spíš e-maily .
Ivane: díky za vše co nám o Suzuki atd píšeš můžu se pochlubit,že budu pracovat na 3bigách, taže bych mohl publikovat fotky, první řaděje je kontrola motoru 750ky. rád tě čtu, at se daří!
Hele,dvoutaktIvane,co říkáš na ten tříválec GT 750,německy zvaný wasserbuffel,neměl jsi to někdy v užívání?Jeden známý mi to nabízí,je to trochu na práci.Nevím o nikom,kdo to má a tak se tak ptám na zkušenosti,problémy a tak...dík
Opakuju se, ale jako starej chlap na to mám nárok :
to, že se dvoutakt nemůže dostat emisemi do normy, bylo a je jedině blufováním
"zelené pakáže", které na druhé straně nevadí rokovinotvorné saze ze všech "dýzlů" a výrobců, kteří raději složitější = dražší ...
Tak dvoutakty jsou zakázané kvůli emisím, ale stejně drtivá většina skútrů jsou dvoutakt... Tak pokud budou páni inženýři dobří, vychytají emise a dokážou to protlačit... Po tolika letech dvoutakt? To by bylo boží... Zkrátka 500 Gamma byl poslední pořádný závodní stroj, od té doby byly už jen čtyřtaktní sekačky :(
Dvoutakt? Novej? Velkej? Na silnici? V Evropě? V tý Evropě, kde už se neprodávají ani vzduchem chlazený motory kvůli emisím? No ták, hoši. To se bude muset nejdřív prodat ještě hodně velkej počet vidlí (zemědělskej nástroj, nikoliv součást motorek) a modrej hadr s hvězdičkama bude muset zmizet v propadlišti dějin. Dřív ani omylem.
Motoscoot byla tehdy nechvalne proslavena firma ac jedina kde se dal sehnat motocykl z Japonska..Mel jsem policene na RGV 250 SP ale financne jsem na to nedosahl bohuzel..dneska uz je to raritnejsi stroj nez starsi modely
Švagr mýho mladšího kluka(dnes 39) měl "problém" a stálo to hodně ...
Před léty Uvěřil, že "dovoz" (RGV 250) z Japonska dostal předprodejní
servis/repasi (v Opavě ... )
Tam se jedna o kolik kterej je umistenej na stredni casti privery kterej se pohybem priver vytaha v ulozeni.Zadna prevence neni pouze fizicka kontrola a pak pripadna oprava :) Ale tohle jsem nepatri kazdopadne diky za reakci :)
Na avatáru bahňák v luftě a ejhle, v profilu "skví se" RS250 ...
Díky za popis Tvojí trnité cesty k ještě lepšímu "smraďochovi" (cítíš dou-fám,Yamaharidere,tu láskyplnost vyjádřenou "smraďochem" !!!? ),
než byl jeho předobraz RGV250 .
Ony i 2T-dvácy jsou (zpočátku) zážitek, ale kdo nejel dvěpade, neví ...
Jen "pohlídej" nějakej MECHANICKEJ "doraz přívěr ! !
Až si případně (nebylo by to poprvé)"elektrony v elektronice spletou
cestu" , tak aby Ti ta nožová přívěra "neokrouhala" píst .
Moje "bába"(a RG250-GAMMA (!), s polovičním motorem, ale stej-
nou přívěrou !! ) má tuto "fííčuru" oproti RGV a RS úplně geniální,
když vlastně nezasahuje do cesty ani výfukovým plynům,
natož aby se mohla dostat k pístu ...
Ale pokud udelaji gammu s 4 valcovym dvoutaktem o 4 laufech v nejakym suprovym ramu tak asi zacnu vic delat prescasy :D
Nazev gamma by si mela suzuki uz nechat v archivu protoze motorku hodnou tohohle nazvu uz podle ekologickych norem nejsou schopni vyrobit...na misto toho udelaji nejakej jiste krasnej stroj ve 4T kterej ale bohuzel neni hoden tohoto nazvu..
Dík za to mínus - potvrzuje, že "opozice" je přítomna ...
Pro Pawku jedna "ministory" ze Suzuki-historie naší rodiny :
můj kluk (dnes45), když jezdil na jeho Katě-jedenáctce mnohem víc než teď,
tak si po návratu do garáže nikdy netroufnul přehodit přes ni její "dečku",
protože ten "ingot" v matně černé (prostě poctivej Suzuki-motor za začátku
80.let) byl tak "rozhajcovanej" ... Však taky jedinej problém, kterej občas tyto
skvělý máši svým "držitelům" (po mnoha letech provozu!) připravily, byl větší
či menší zkrat vinutí statoru alternátoru, případně "jen likvidaci" regleru s následným nedostatečným dobíjením baterky,pro velké tepelné zatížení
od motoru, ALE TAKY díky startům s "vydechlou" baterkou a následujícím
nadměrným dobíjecím proudem . Katany si "odjakživa" zasluhovaly poctivou
péči o baterii
Škoda, že ses, Seredi, takto neprojevil do r.2009 , kdy se ještě "dalo koupit"
za nespekulativní ceny ... Poté se ceny, včetně "vraků", úplně zbláznily
IvanDvoutakťák> Ivane, nevim jak Tobe ale mne vuni spalenyho ricinu a rev 2T ve vysokych otackach zadny ctyrtakt nenahradi! Za hlubokyho komunismu jsem slintal nad Kawou MachIII, ted jsou v garazi tri 2T veterani, kluk ma nadupanou 2T padinu... Jen ja jsem odpadlik s Moto Guzzi. Ale kdyby byla Gamma... nvaham ani minutku!!!
Katana je sice nadčasová, Seredi,
ale pro mně by byla moc těžká a taky má moc taktů ...
V Hamamatsu připravili pro Tokyo Motor Show (myslím, že 1980)
tyto dvě "krasavice" a když u bajkerské veřejnosti naprosto propadly,
zachránila to NĚMECKÁ design - firma MUTH
a na její KATANA kreaci s potěšením "patříme" dodnes ...
//www.motorcyclespecs.co.za/model/suzu/suzuki_gsx750e%2080.htm
//www.motorcyclespecs.co.za/model/suzu/suzuki_gsx1100e%2079.htm
Jůůů , tak to jsem zvědav. Na mým GSXu mám taky napsáno Katana Ale jen proto, že to tam zůstalo od předchozího majitele. A pár lidí se nachytalo...
IvanDvoutakťák> ale Katane je zel Bohu 4T.
Ještě musím toto :
píšou té "kočičce DVĚPADE" na šesti kvaltech maximálku 108 mph
= cca 170 km/h. Tak jestli moc nepřehání, mohlo by to každýmu KATANA-
začátečníkovi (spolu s identitou opravdové Katany ! ) stačit, ne !?
Na takové "to poježdění" , víme ... !?