Suzuki SV-7GX je cesťák postavený na základech SV650
Text: Dominik Valášek | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Foto: Suzuki | Zveřejněno: 4.11.2025 | Zobrazeno: 13 240x
Slovy klasika: „Tohle jsem opravdu nečekal.“ Suzuki na EICMA představila cestovní model, postavený na platformě SV650 – ano, na tom příhradovém rámu a vidlicovém dvouválcovém motoru, který se podle všech měl přestat vyrábět. SV-7GX je na první pohled menší sestrou litrového cestovního „crossoveru“ GSX-S1000GX – stojí na sedmnáctipalcových kolech, ale nabízí ergonomii a aerodynamickou ochranu blíže adventure kategorii.
Kapitoly článku
Koncept crossover cesťáku je potenciálně zajímavý pro širokou základnu jezdců, nicméně dosavadní litr o výkonu 150 koní je záležitost jen pro ty nejzkušenější z nich. Menší GX tak dává naprostý smysl, čekali bychom však, že zapadne do „osmičkové“ řady a poveze si pár let starý řadový dvouválec. Místo toho se však Suzuki rozhodla pro motor, který měl podle mnohých skončit v propadlišti dějin – vidlicový dvouválec 645 cm3 z modelu SV, kterého se za poslední čtvrtstoletí vyrobilo přes půl milionu exemplářů.
Dvouválec s úhlem 90 stupňů mezi válci se do nového modelu pochopitelně nedostal ve svojí 25 let staré podobě. Agregát má nově elektronický plyn, nové zapalování s dvojicí iridiových svíček na hlavu nebo povlak SCEM ve válcích, který omezující tření. Objem však zůstal stále stejný a velmi podobné poslednímu SV zůstaly i výkonové parametry – 73 koní v 8 500 otáčkách za minutu znamená mínus tři koně, točivý moment 64 Nm je totožný, ovšem dostupný v nižších otáčkách 6 800 za minutu.
Na zbytku motorky lze spatřit určitou rozpočtovost, která by se ale měla kladně projevit v ceně. SV-7GX má příhradový rám převzatý z nahatého SV a pochází odsud i ocelová kyvná vidlice. Pohotovostní hmotnost 211 kilogramů je velmi rozumná a spolu s výškou sedla jen 795 milimetrů vstřícná k jezdcům, pro které bude SV-7GX první velkou cestovní motorkou. Tlumení sestává ze základních nenastavitelných komponent – 41mm vidlice vpředu a centrálního tlumiče s nastavitelným předpětím vzadu. Do dvou kotoučů o průměru 290 mm na předním kole se zakusují čtypístkové třmeny Tokico.
Jezdec sedí ve vzpřímené poloze, chráněn nastavitelným plexi štítem a standardně dodávanými kryty rukojetí. Před sebou má plechovou nádrž na 17,4 litru a taky barevný displej o úhlopříčce 4,2. Přes něj se ovládá konektivita, ale i trojice motorových map a vypínatelná kontrola trakce. Velkou radost nám dělá i oboustranné rychlořazení, dodávané už v základu.
Z pohledu techniky není SV-7GX nejvíc vzrušující motorkou, ale pro mnohé bude zásadní, že Suzuki nehází svůj „elkový“ dvouválec do žita a využívá jej v novém modelu, který je s velkou pravděpodobností předzvěstí celé „sedmičkové řady“, spadající hierarchicky pod tu osmičkovou. Zcela rozhodující bude každopádně cena a vše naznačuje tomu, že Suzuki chce být agresivní a chce nasadit velmi nízkou cenovku. Konkrétní číslo se ale teprve dozvíme.
Další modely představené z výstavy Eicma:
Informace o redaktorovi
Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)































