motopoint_unor_shad




Suzuki překvapuje novinkami GSX-8T a GSX-8TT

Jste jedni z těch, co nemohou vystát sci-fi designy aktuálních Suzuki? Pak máme dobrou zprávu! Japonská značka zčistajasna představila modely GSX-8T a GSX-8TT, které rozšiřují stávající řadu silničních „osmiček“ a na trh to snad stihnou ještě letos. Oproti moderně pojatým sourozencům s čočkami světel umístěnými nad sebou se ovšem pochlubí citlivě vyladěným „neo-retro“ designem. Techniku zachovávají totožnou, liší se od sebe především prďáckou kapličkou okolo světla.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Naháč GSX-8S, potažmo kapotovanou GSX-8R, asi není třeba představovat. Suzuki vtrhla do střední třídy sportovně laděných naháčů jako vichřice a nabízí spoustu muziky za velmi rozumné peníze. Vlastně to jediné, co jim bylo vytýkáno, je právě zmíněný design, který je pro leckoho až příliš futuristický. To teď řeší novinky GSX-8T a TT.

V první řadě – technika zůstává kompletně stejná jako u GSX-8S. Základ tvoří rám z ocelových odlitků, k němu přišroubovaný trubkový podsedlový rám a hliníková kyvka. Stejná jsou sedmnáctipalcová litá kola, nenastavitelná USD vidlice a centrální tlumič vzadu, stupačky nebo radiální čtyřpístové třmeny Nissin na 310mm kotoučích. Stejný je také motor – řadový dvouválec o objemu 776 cm3, podávající výkon 83 koní v 8 500 otáčkách a točivý moment 78 Nm v 6 800 otáčkách. Stejný je dokonce i výfuk s kratičkou koncovkou, zde se liší pouze povrchová úprava tepelného krytu. No a stejná je logicky i elektronická výbava, čítající vedle povinného ABS ještě ve třech stupních nastavitelnou a vypínatelnou kontrolu trakce, oboustranné rychlořazení nebo tři módy odezvy plynu – od nejostřejší A po nejtupější C. Vše se potom sleduje a ovládá skrz TFT displej.

Nová „Téčka“ se nicméně odlišují ve všech pohledových dílech – prostě mají jiný design, který bychom mohli nazvat jako „neo-retro“. Je tu kratší podsedlovka s odstupňovanými sedly, baňatá nádrž na 16,5 litru s výrazným vykrojením pro kolena a hranaté kryty kolem chladiče, doplněné logem s osmičkou. Zásadní je pak kulaté přední světlo, uprostřed rozdělené, vespod seříznuté a samozřejmě kompletně LED. Na koncích širokých řídítek se nachází malá kulatá zrcátka – u Suzuki takto umístěná vůbec poprvé.

Oba modely odkazují do šedesátých a sedmdesátých let. Nahatá verze T konkrétně na model T500 „Titan“. V případě TT pak Suzuki zmiňuje Tourist Trophy a závodní stroje daného období, jmenovitě legendární superbike Yoshimura GS1000. Odlišností mezi T a TT je však reálně minimum. Nejdůležitější je jednoznačně stylová kaplička kolem předního světlometu u TT. Ta vypadá prostě skvěle a propůjčuje motocyklu nádech starých závodních speciálů. Dole pod motorem pak kapličku doplňuje ještě aerodynamický klín, a maličko jiné je sedlo. Oproti naháči T, který má výšku sedla 815 milimetrů, je sedlo TT tvrdší a plošší, což znamená i nižší výšku 810 milimetrů. Hmotnostně dvojice kapotek přidala adekvátní dva kilogramy. Plně natankované GSX-8T váží 201 kilogramů, GSX-8TT pak 203 kilogramů.

Spolu s kapličkou světla jsou důležitá ještě odlišná barevná provedení. Naháč GSX-8T jde na trh s maličko modernějšími barvami nádrže, na výběr je bronzová, matná zelená nebo matná černá. Ve všech případech dostanete stříbrné kryty chladiče. GSX-8TT zase sází na retro styl, v tomto případě na dva rychlé pruhy přes nádrž a kapličku. Lakované díly mohou být černé nebo tmavě zelené, a s pruhy souzní také barva kol – červená nebo zlatá.

České zastoupení Suzuki zatím uvádí pouze to, že první kusy by měly do ČR dorazit začátkem podzimu. Kdy budou k objednání ještě nevíme, stejně tak nebyla stanovena ani česká cena. Vycházet můžeme akorát z ceny pro Německo, která už je stanovena na 10 990 eur (v přepočtu 271 tisíc korun) za GSX-8T, případně na 11 590 eur (286 tisíc) za GSX-8TT. Nelekejte se však, ceny pro ČR by měly být nižší – koneckonců GSX-8S se v Německu prodává za 9 400 eur (232 tisíc), kdežto u nás za ni dáte pouze 209 900. Nové T a TT by se tak mohlo pohybovat někde kolem 250 tisíc korun.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 1 uživatele.
jandaxx přispěl 15 Kč
Motokatalog.cz



TOPlist