ktm_srpen




Suzuki nabídne levné skútry 125

Doby, kdy Suzuki nabízela spoustu skútrů od dvoudobých padesátek po šestpade Burgmana, jsou dávno pryč. V Evropě je momentálně v nabídce vlastně akorát Burgman 400 a sem tam nějaký kusový doprodej menších motorizací. Na podzim by se ale situace měla změnit, když portfolio doplní dvě stopětadvacítky, které si evropské zastoupení vypůjčí z Indie.

Kapitoly článku

Že novinky se jmény Address 125 a Avenis 125 nejsou primárně evropskými modely, to vidíte na první pohled. Ne že by jim to neslušelo, ale prostě jim ta Asie kouká z očí. Bude to mít jedno velké pozitivum a řeč je pochopitelně o ceně. Konkrétní číslovku ještě neznáme a nenajdeme ji ani u většiny evropských zastoupení, ovšem rakouský importér již vyslal do světa informaci, že novinky budou na místním trhu k dostání od 2990 EUR. To je o 150 EUR víc, než za kolik tam Yamaha prodává svůj D’elight, jenž u nás stojí 75 tisíc. To jen abyste měli zhruba představu, v jaké cenové hladině se pohybujeme. Co se už ví jistě, že první kusy by do Evropy měly dorazit v říjnu. Suzuki prozatím nebyla příliš sdílná, ani co se obrázků týče. Oficiálně je k dispozici pouze po jedné fotografii od každého modelu, nicméně pár malých detailů se dá najít na indickém webu, tak použijeme aspoň to. Na barvy nekoukejte, u nás bude Address dostání pouze v tmavě modré a Avenis v šedé.

Jak jsou zvenčí oba skútry tolik odlišné, pod vnějšími kabátky, v případě modelu Address v lehkém retro designu a u Avenisu v ostře sportovním tvarování, najdeme identickou techniku. Léty ověřenou, dá se říci, protože Address (žádná spojitost s modelem Address 110, který se u nás prodával před lety a šlo o skútr ve stejném stylu jako Honda Vision)  se v Indii nabízí pod názvem Access a od roku 2007 se ho tam prodalo již více než 4 miliony kusů! Jak známo, v této lidnaté zemi se hodně hledí na provozní náklady, takže tady nepřekvapí, že průměrná spotřeba vzduchem chlazené dvouventilové stopětadvacítky činí pouhých 1,9 litru na 100 km. To je mimochodem stejný údaj jako u zmiňované Yamahy D’elight, která, když se podíváme detailněji na technické údaje, je ten nejpřímější konkurent. Dokonce i vypadá hodně podobně jako Address. Suzuki má o dvě desetinky kilowattu vyšší výkon při nižších otáčkách a o dvě desetiny newtonmetru vyšší točivý moment, konkrétně se bavíme o necelých devíti koních a celých 10 Nm. Je také o čtyři kila těžší, když váží 105 kg (Avenis má ještě o dvě kila víc). Kola jsou stejná, tedy žiletky o šířce 90 mm obuté na dvanáctce vpředu a desítce vzadu, rozvor má Suzuki dokonce o cenťák kratší, když mezi osami naměříte 1265 mm. Zkrátka ač na obrázku vypadají dospělácky, jde o malé skútříky, které se všude vejdou a zvládne je i drobnější slečna – sedla najdete ve výšce 770 a 780 mm.

Jestli si vybrat Address, nebo Avenis, o tom rozhodne váš vkus. Address je tady ten klasik s rovným dlouhým sedlem a velkým madlem vzadu, Avenis prezentuje sportovní přístup a má stupňovité sedlo s dvojicí menších držadel. Vypadá celkem akčně, jen škoda toho maličkého zadního kola, to až moc křičí do světa, co je Avenis opravdu zač – především praktický pomocník. Oba skútry nabídnou plochou podlážku a výklopné stupačky pro spolujezdce, pod sedlem najdete úložný prostor o objemu 21,8 litru, který pojme integrální helmu, přední a zadní osvětlení je z LED diod, před nohami máte schránky na drobnosti a USB zásuvku. Vlastně největší rozdíl za řídítky najdete v přístrojové desce, Address má analogový rychloměr, Avenis disponuje velkým LCD displejem. V Indii mají dokonce i verzi s konektivitou a turn-by-turn navigací, ale k nám přijde nejspíše pouze ta základní.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 0 Kč od 0 uživatelů.



TOPlist