globalmoto_duben_nolan




Suzuki má patent na baby GSX-R

Fanoušci sportovních motorek a značky Suzuki se nejspíš už brzy dočkají kapotované malorážky, která zatím v nabídce chybí. Na veřejně dostupném serveru patentového úřadu si čerstvě zapsané novinky všimli pozorní kolegové z australské redakce MCN. Podle jejich odhadů by nový model mohl přijít na trh v roce 2017.

O tom, že Suzuki chce přistoupit do rozjetého vlaku a posadit vedle konkurenční Yamahy R-3, Kawasaki Ninja 300 nebo KTM 390 RC svojí GSX-R250, se mluví už nějakou dobu. Dosud však zůstávalo u pouhých dohadů. Teď celá věc začíná dostávat zřetelnější obrysy, přestože zatím není jisté, zda bude novinka skutečně osazena motorem o objemu 250 ccm. Současné evropské trendy velí používat živější agregáty kubatury 300 a víc, ale celkem běžnou praxí jsou také různé verze pro různé trhy - viz například Yamaha R25  nebo nedávno představená Honda CBR250RR, určené speciálně pro Asii.

Název GSX-R 250 proto berme zatím jako pracovní, a podívejme se, co prozrazují dostupné výkresy. Design pochopitelně nevybočuje z řady a nápadně se podobá nejnovější generaci GSX-R 1000, kterou jsme viděli vloni v Miláně jako koncept, a na trh přijde jako modelový rok 2017. Z konstrukčních detailů toho moc vidět není; spolehlivě se dá rozklíčovat jenom klasické uspořádání přední vidlice, na rozdíl od zmíněné Hondy CBR250RR, vybavené vidlicí USD. V téhle třídě to ale není žádná ostuda, stejně jako zadní kyvka z ocelového profilu, nebo brzdový systém tvořený jednou kotoučovkou na každém kole,

Podle obrázků se také dá celkem úspěšně zpochybnit předpoklad, že by novou GSX-R 250 poháněl stejný motor jako model GW250 Inazuma. Suzuki bude muset přeci jen trochu přidat na výkonu, chce-li se dostat do vybrané společnosti. Že zboří všechny rekordy v dané kubatuře sice nikdo nečeká, ale s výkonem 25 koní by byla v partě za otloukánka. Snad se brzy dozvíme víc.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist