Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
jednu vec v živote nepochopím. Suzuki, ktoré so svojim Burgmanom prakticky vymysleli triedu Maxiskutrov sa dizajnovo absolutne nikam za tých 25 rokov neposunula
Raz tam budú dávať pohon na jadrovú fúziu , ktorý im zmontujú v CERNe, ale furt bude vyzerať ako Burgoš z roku 98.
To ako keby sa Yamaha a Honda snažili nadalej predávať v dnešnej dobe Majesty a S-Winga.
Vývoj motocyklu ale i aut už byl v podstatě ukončen.
A jak zaměstnat ty miliony inženýrů po celém světě?
Tak se zkoušejí podobné číčoviny od elektra až po třeba ten vodík.
Evidentně to nikam nepovede, jinak by to nepotřebovalo dotace a další extras a vyhrálo by samovolně jako kdysi parní lokomotiva nad dostavníky, pak auto/moto nad koněm s fiákrem či oslem ...
A i na tu infrastrukturu si "nové" odvětví si dokázalo vždy vydělat. Od těch kolejí, tunelů mostů až po benzínové pumpy ... Aspoň nevím, že by v minulosti se někde po světě budovala nádraží, pumpy, motoresty či servisy za vydatného dojení daňových poplatníků
"Pouze víme, že v nádrži schované v podlážce skútru je uložený vodík pod tlakem 700 barů (cca 10 000 psi), což je strašné číslo a zároveň hlavní problém vodíku."
Jenom pro zajímavost/porovnání:
- tlak kolem 10 barů: tlak v nádrži motorů na LPG (zkapalněný ropný plyn, tankuje se v kapalném stavu na max. 80% objemu nádrže. Minimálně 20% musí zůstat plynná část, která slouží jako tlakový "polštář", aby nedošlo k roztržení nádrže - pokud by bylo v nádrži 100% kapalného LPG, došlo by při nárůstu teploty LPG o každý 1°C k navýšení tlaku o 7 barů, tedy při nárůstu teploty o pouhých 20°C k navýšení tlaku o značných 140 barů a roztržení nádrže)
- tlak kolem 200 barů: vysokotlaká nádrž motorů na CNG po natankování (stlačený zemní plyn v plynném stavu, bezešvé chrommolybdenové nádrže daleko masívnější a těžší než nádrže na LPG)
Pokud není dodržen správný postup, může při huštění pneumatiky nákladního vozidla nebo pracovního stroje dojít k ustřelení hlavy očumující osoby nebo hustiče osobně. Při tlaku pouhých 7 barů. Závěrný kruh alias závěrné pero dokáže být svině a plyn stlačený již na jednotky barů taky.
Tos našel blbě. 40 gramů hmotnosti tě nezajímá, tebe zajímá energie, kterou jsi schopen smysluplně vydojit z litru kapaliny, lhostejno, zda jde o vodík, anebo benzín,
Vodík - obsah energie 2 MJ/l,
Benzin obsahuje cca 32 MJ/l.
Jestli jsem to dobře našel, tak litr vodíku za tlaku 700 Bar váží cca 40 gramů. Litr benzínu v sobě obsahuje toho vodíku 100 gramů. Není divu, že benzín má objemově 6x víc energie. Můj skútr by místo sedmilitrové nádrže na benzín musel vozit čtyřicetilitrovou vodíkovou "bombu", aby měl stejný dojezd.
Hustotou energie to snad ani nemůže vyjít o moc líp, než ty blbý baterky. Ale aspoň tankování bude rychlejší než nabíjení.
Přes všechny nevýhody těmto experimentům fandím - může to být způsob, jak zachovat spalovací motor pro budoucnost. I kdyby se to neosvědčilo, za pokus to stojí.
I když připouštím, že lepší by bylo sesadit stávající Evropskou komisi, změnit Lisabonskou smlouvu tak, aby byli eurokomisaři voleni ve svobodných volbách, a zvolit novou komisi, která bude skutečně pracovat pro zájmy Evropy, zejména ekonomické.
Vodík prozatím dává smysl akorát eko-pošukům.
Zásadní problémy:
1/ vysoká hmotnost nádrží, tvořených OPRAVDU vysokotlakými nádobami. 700 barů OPRAVDU není zrovna málo,
2/ cena průmyslově vyráběného vodíku. Zatím je ekonomicky nejméně nevýhodná výroba vodíku při koksování uhlí (no FUJ!) a rafinací zemního plynu (ještě více FUJ!),
3/ nemožnost uchování vodíku - zdrhne odevšad,
4/ vysoká reaktivita vodíku - při přítomnosti jiných prvků má vysokou ochotu vytvářet sloučeniny, které radikálně mění jeho vlastnosti.
Shrnutí
Soudruzi hrdě kráčeji ve stopách Járy Cimrmana - objevují zákruty přírodních věd zjišťováním, kudy cesta zaručeně nevede.
jednu vec v živote nepochopím. Suzuki, ktoré so svojim Burgmanom prakticky vymysleli triedu Maxiskutrov sa dizajnovo absolutne nikam za tých 25 rokov neposunula
Raz tam budú dávať pohon na jadrovú fúziu , ktorý im zmontujú v CERNe, ale furt bude vyzerať ako Burgoš z roku 98.
To ako keby sa Yamaha a Honda snažili nadalej predávať v dnešnej dobe Majesty a S-Winga.
2 reakce
Vývoj motocyklu ale i aut už byl v podstatě ukončen.
A jak zaměstnat ty miliony inženýrů po celém světě?
Tak se zkoušejí podobné číčoviny od elektra až po třeba ten vodík.
Evidentně to nikam nepovede, jinak by to nepotřebovalo dotace a další extras a vyhrálo by samovolně jako kdysi parní lokomotiva nad dostavníky, pak auto/moto nad koněm s fiákrem či oslem ...
A i na tu infrastrukturu si "nové" odvětví si dokázalo vždy vydělat. Od těch kolejí, tunelů mostů až po benzínové pumpy ... Aspoň nevím, že by v minulosti se někde po světě budovala nádraží, pumpy, motoresty či servisy za vydatného dojení daňových poplatníků
3 reakce
Fakt kapalnej jo? A to tu nádobu průběžně chladěj a doplňujou, aby jim při jízdě tlak neklesá a vodík se samovolně nezačal odpařovat? Ale no tak...
1 reakce
"Pouze víme, že v nádrži schované v podlážce skútru je uložený vodík pod tlakem 700 barů (cca 10 000 psi), což je strašné číslo a zároveň hlavní problém vodíku."
Jenom pro zajímavost/porovnání:
- tlak kolem 10 barů: tlak v nádrži motorů na LPG (zkapalněný ropný plyn, tankuje se v kapalném stavu na max. 80% objemu nádrže. Minimálně 20% musí zůstat plynná část, která slouží jako tlakový "polštář", aby nedošlo k roztržení nádrže - pokud by bylo v nádrži 100% kapalného LPG, došlo by při nárůstu teploty LPG o každý 1°C k navýšení tlaku o 7 barů, tedy při nárůstu teploty o pouhých 20°C k navýšení tlaku o značných 140 barů a roztržení nádrže)
- tlak kolem 200 barů: vysokotlaká nádrž motorů na CNG po natankování (stlačený zemní plyn v plynném stavu, bezešvé chrommolybdenové nádrže daleko masívnější a těžší než nádrže na LPG)
Pokud není dodržen správný postup, může při huštění pneumatiky nákladního vozidla nebo pracovního stroje dojít k ustřelení hlavy očumující osoby nebo hustiče osobně. Při tlaku pouhých 7 barů. Závěrný kruh alias závěrné pero dokáže být svině a plyn stlačený již na jednotky barů taky.
1 reakce
fabrika nemá málem ani ojro aby udělala nějakej schopnej model a na tohle jim zbylo, proč proč proč proč?
1 reakce
Brasz
Tos našel blbě. 40 gramů hmotnosti tě nezajímá, tebe zajímá energie, kterou jsi schopen smysluplně vydojit z litru kapaliny, lhostejno, zda jde o vodík, anebo benzín,
Vodík - obsah energie 2 MJ/l,
Benzin obsahuje cca 32 MJ/l.
2 reakce
Jestli jsem to dobře našel, tak litr vodíku za tlaku 700 Bar váží cca 40 gramů. Litr benzínu v sobě obsahuje toho vodíku 100 gramů. Není divu, že benzín má objemově 6x víc energie. Můj skútr by místo sedmilitrové nádrže na benzín musel vozit čtyřicetilitrovou vodíkovou "bombu", aby měl stejný dojezd.
Hustotou energie to snad ani nemůže vyjít o moc líp, než ty blbý baterky. Ale aspoň tankování bude rychlejší než nabíjení.
Přes všechny nevýhody těmto experimentům fandím - může to být způsob, jak zachovat spalovací motor pro budoucnost. I kdyby se to neosvědčilo, za pokus to stojí.
I když připouštím, že lepší by bylo sesadit stávající Evropskou komisi, změnit Lisabonskou smlouvu tak, aby byli eurokomisaři voleni ve svobodných volbách, a zvolit novou komisi, která bude skutečně pracovat pro zájmy Evropy, zejména ekonomické.
3 reakce
Takže člověk sedí na takové malé (vodíkové bombě) Bezva
Vodík prozatím dává smysl akorát eko-pošukům.
Zásadní problémy:
1/ vysoká hmotnost nádrží, tvořených OPRAVDU vysokotlakými nádobami. 700 barů OPRAVDU není zrovna málo,
2/ cena průmyslově vyráběného vodíku. Zatím je ekonomicky nejméně nevýhodná výroba vodíku při koksování uhlí (no FUJ!) a rafinací zemního plynu (ještě více FUJ!),
3/ nemožnost uchování vodíku - zdrhne odevšad,
4/ vysoká reaktivita vodíku - při přítomnosti jiných prvků má vysokou ochotu vytvářet sloučeniny, které radikálně mění jeho vlastnosti.
Shrnutí
Soudruzi hrdě kráčeji ve stopách Járy Cimrmana - objevují zákruty přírodních věd zjišťováním, kudy cesta zaručeně nevede.
5 reakcí