ktm_srpen




Přichází nový sport-tourer Suzuki GSX-S1000GT

Sportovní cesťák GT hodně vychází z modelu S1000F, ale není to jen facelift nebo nová verze. Model GT je hodně posunutý do nového designu a nových technologií, přichází s novou ergonomií i zaměřením na cestování ve dvou. Odvážně oživuje Gran Turismo segment, který ostatní téměř vyklidili.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Suzuki má mezi japonskou čtyřkou výrobců speciální pozici, dokáže využít osvědčené konstrukce a motory a místo honby za maximálním výkonem a drahými hi-tech specialitami radši nabízí osvědčené mašiny za rozumné peníze. Stejně jako před pár měsíci přepracovala naháče GSX-S1000 do nové podoby, teď si vzala do parády sport tourer GSX-S1000F a posunula jeho charakter ještě víc do cestovního směru a zaměření na jízdu ve dvou.

Původní model GSX-S1000F, nový naháč GSX-S1000 a nový tourer GSX-S1000GT

Výrobce slibuje pohodlnější stroj než předchozí verze F, nové GT je teď oblečené do hodně moderního obleku, jaký v dnešní době nosí hlavně japonské značky. Designově navazuje na nahatý roadster, hlavně prostřednictvím dvou předních světlometů, které si zachovávají stejný tvar, ale u GT jsou umístěné vodorovně. Kapotáž má také nabídnout větší pohodlí řidiči a jeho spolujezdci nabídne lepší ochranu před větrem. Upravená ergonomie se projeví vzpřímenější polohou řízení díky širším řídítkům nastaveným víc dozadu a nahoru. Výsledný vzhled využívá současné trendy japonských sportovních modelů, někdo v něm může vidět podobnost s modelem Tracer 7 nebo 9.

GT si zachovává technický základ GSX-S1000, ale pochlubí se novou 6,5palcovou barevnou TFT přístrojovkou se dvěma režimy zobrazení a konektivitou s aplikací Suzuki MySPIN, vše se ovládá pomocí křížového ovladače na levém řídítku. Co se týče cestovních vylepšení, GSX-S GT má nově asistovanou spojku SACS a samozřejmě SIRS (inteligentní jízdní systém Suzuki), který obsahuje 5 úrovní kontroly trakce, obousměrné rychlořazení, pomoc při rozjezdu, tempomat a také 3 jízdní režimy. Řadový čtyřválec 999 cm3 přichází s podobným výkonem jako předchůdce S1000F - 152 koní při 11 000 ot/min a 106 Nm při 9 250 ot/min. Tedy o dva koně výkonu navíc, ale v jedenácti místo v deseti tisících otáčkách.

Téměř u všeho ostatního GT přebírá stejnou evoluci, jakou přinesl roadster GSX-S1000. S naháčem také GT sdílí téměř stejný technický základ, od přední brzdy až po tlumič výfuku. To znamená 43 mm obrácená vidlice a progresivní tlumič, stejná je geometrie a rám, čtyřpístkové brzdy Brembo, pneumatiky Dunlop Sportmax Roadsport 2, hliníkové ráfky, sedlo 810 mm, rozvor 1 460 mm... vlastně jediný podstatný rozdíl spočívá ve hmotnosti, protože GT má o 12 kilogramů více. Ale i tak se může pochlubit hodně příznivou hodnotou, celkem 226 kg. Vždyť tolik ještě před deseti lety vážily šestistovky!

Suzuki GSX-S1000GT je v nabídce ve třech barvách s klasickou modrou, tmavě modrou variantou a zcela černou verzí. Japonský sportovní turista přistane na evropských showroomech už v prosinci 2021 za cenu 14 799 Eur (cca 360 tis Kč) včetně daně. To není málo, když uvážíme, že předchozí sportovnější model GSX-S1000F se vyprodával pod tři sta tisíc. Na druhou stranu, novinka GT tak bude cenově na stejné úrovni jako její jediný konkurent na trhu, Kawasaki Ninja 1000SX, který nabízí podobný charakter a vlastně i design, ale o deset koní nižší výkon.

 

Ostatní japonské značky bohužel tento segment spor-tourerů nechaly téměř neobsazený. Yamaha Tracer 9 GT je přeci už trochu jiná kategorie a FJR již v EU skončilo, Honda po ukončení CBF1000 bude muset také honem doplnit cestovní nabídku. Bude hodně zajímavé, jestli se tyto značky do sport-touring segmentu vrátí, uvidíme už za dva měsíce na výstavě EICMA v Miláně. Tak schválně, kdo nabídne další dálniční stroj?

AKTUALIZACE 23. 9. 2021: Pouhý den po světové premiéře oznámil český importér i oficiální cenu nového modelu GSX-S1000GT. Ta bude nižší, než jsme předvídali, a byla stanovena na 329 900 Kč. 

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 10 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist