globalmoto_duben_nolan




Nová Suzuki V-Strom 1000 oficiálně venku

Suzuki dnes odhalila konečnou podobu a parametry nové verze V-Strom 1000 pro sezónu 2014. Co všechno horká novinka v kategorii litrových cestovních endur nabídne?

Kapitoly článku

Na první pohled to je tradiční V-Stromový design, který doznal inovace v podobě přední masky se sjednoceným světlometem a výrazným předním zobákem, který odkazuje ke slavnému enduru DR Big. Nepřehlédnutelná je také masivní koncovka výfuku. Nechybí samozřejmě prostorné sedlo (865 mm vysoko) ani velká 20L nádrž.
Stejně jako většina nových cestovních maxiendur se i V-Strom bude soustředit především na silnici. Nová verze V-Stromu tak má sníženou hmotnost (228 kg), na níž se kromě lehčích hliníkových kol (nadále v konfiguraci přední 19“ - zadní 17“) podílí i modernizovaný vidlicový dvouválec.
Inovovaný motor by měl poskytnout nižší spotřebu, vyšší výkon a zároveň větší zátah odspoda. Objem dvouválce vyrostl převrtáním z 999 ccm na 1037 ccm. Válce dostaly nové hlavy, písty včetně kroužků a ojnic a taky dvě zapalovací svíčky. Přepracována byla i klikovka, což dovolí větší porci výkonu a točivého momentu v nižších otáčkách. Lepší průběh výkonu odspoda umožní také nový výfukový systém. Nová elektronická kontrola volnoběžných otáček má navíc zajistit lepší startování a rychlejší zahřátí motoru na provozní otáčky, což ocení cestovatelé hlavně v chladném počasí. Samozřejmostí jsou u modernizovaného motoru nízké emise plnící normu Euro 3.
Šestirychlostní převodovka se dočkala jak úpravy převodových poměrů jednotlivých stupňů, tak i nové antihopingové spojky (Suzuki Clutch Assist Systém) pro pohodlnější podřazování. Zásadní novinkou je ovšem kontrola trakce, vůbec první na motocyklech Suzuki! Systém Advanced Traction Control sleduje otáčky předního a zadního kola, otevření plynu, polohu kliky a zařazenou rychlost, údaje vzájemně vyhodnocuje a podle potřeby upravuje zapalování motoru. Kontrola trakce má volitelné dva stupně účinnosti nebo ji lze úplně vypnout, stejně jako brzdný systém ABS.
Nechybí ani plně nastavitelný podvozek v podobě přední USD vidlice (prům. 43 mm) a zadního centrálního tlumiče, přičemž rozvor se mírně zvýšil (1555 mm). Suzuki slibuje u nového V-Stromu průměrnou spotřebu 4,8L/100km, což umožní dojezd přes 400 km. Potěší také přítomnost 12V zásuvky přímo na přístrojovce. Cestovní hodnotu novinky zvyšuje i tradičně velké množství doplňků a příslušenství, které Suzuki pro svoje vlajkové cenduro nabídne, ať už to jsou zadní a postranní kufry, padáky, zvýšené plexi, diodové mlhovky či kryt motoru.

Informace o redaktorovi

Jan Krajíček - (Odebírat články autora)

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (37x):
Motokatalog.cz



TOPlist