yamaha_demo_tour




Intermot Suzuki: nová GSX-S 750, malé GSX-R 125 a V-Strom 650

Suzuki přivezla do Německa pět nových modelů. Letos jich představí celkově devět, kdy další čtyři modely odhalí až v listopadu na výstavě Eicma v Míláně.

Kapitoly článku

GSX-S 750

Jako první přišla během tiskové konference na přetřes GSX-S 750. Městská verze uličnického naháče vychází po mnoha stránkách z většího GSX-S 1000, ovšem menší motor by měl přinést lepší ovladatelnost v městském prostředí a pochopitelně i přívětivost pro ty méně zkušené motorkáře. Přední světlo doplňují postranní LEDkové pozičky a potěšilo nás i ovládání přístrojovky na levém řídítku.

Prakticky se jedná o čtyřválec převzatý GSX-R 750, ovšem v jiném naladění, vhodnějším pro naháče tohoto typu. Motor disponuje vyšším točivým momentem v nižších otáčkách. O plnění se stará plyn Suzuki Dual Thorttle Valve a vylepšené vstřikovače s vyšší propustností, zaručující účinnější spalování. Výfukový systém je samozřejmě navržen tak, aby motorka vyhovovala normě Euro 4. Mimo ABS je jezdci k službám také pokročilá verze kontroly trakce, nastavitelná ve třech stupních. U litru jsme se nad jemností motoru rozplívali, takže tady by to mohlo být snad něco podobného.

O odpružení se starají obrácené vidlice KYB o průměru 41 mm, vzadu potom klasický tlumič. Obojí má nastavitelné pouze předpětí. Brzdy sestávají z kotoučů o průměru 310 mm vpředu a z radiálních třmenů Nissin. Ze showroomu si motocykl odvezete na Bridgestonech Battlax Hypersport S21.

 

V-Strom 650/ 650 XT ABS a V-Strom 1000 / 1000 XT

Změny zastihly i modelovou řadu V-Strom, která se navíc rozrostla o menší model, doplňující stávající litr. V-Strom 650 je od většího bráchy téměř k nerozeznání a využívá služeb menšího dvouválce do V o objemu 645 ccm. Starší pohonná jednotka dostala nové vstřikování a celkovou revizi, což vyústilo jednak v drobný nárůst výkonu, jednak i v možnost, dosáhnout normy Euro 4.

Společnou novinkou obou V-Stromů je nastavitelné plexi a také přístrojový panel s nastavitelným podsvětlením LCD displeje. Obě motorky také používají integrovaný systém pro montáž originálních boxů, spárovaných s klíčkem od zapalování. Oblast nádrže byla malinko zúžena, což umožňuje jezdci jednodušší pohyb a pro ty menší i snazší dosáhnutí na zem. Co se elektroniky týče, obě motorky disponují vedle dnes již obligátního ABS také nastavitelnou kontrolou trakce.

Litrový model i šestsetpadesátku můžete dostat buď ve standardní verzi, nebo ve variantě XT, která je určená pro větší dobrodruhy. Na první pohled se XT liší vyplétanými koly se zlatými ráfky, off-road doplňky, centrálním stojanem, kryty rukou a vyhřívanými gripy.

GSX-R 125

Sportovní rodinu GSX-R nově zastupuje i nejslabší sporťák GSX-R 125, který se chlubí LEDkovým světlometem. Oproti konkurenci nenabídne její vodou chlazený jednoválec vyšší výkon, ale v poměru hmotnosti a výkonu by měla být malá GSX-R na špici v rámci dané třídy. Lépe oproti konkurenci na tom bude i v oblasti akcelerace nebo ovladatelnosti. Palivová nádrž je na 11 litrů, pneumatiky pak o rozměrech 90/80 - 17 a 130/ 70 -17. Sedlo je ve výšce 785 mm, takže i pro holky dobrý. Přední kotouč sice nevypadá bůh ví jak silně, ale výrobce slibuje hodně dobré vlastnosti.

GSX-R 125 má plně multifunkční digitální přístrojovku nebo bezklíčkový přístup, u kterého stačí otočit knoflíkem před nádrží a pak už jen nastartovat stiskem tlačítka.

GSX-R 1000/ 1000R

Na konec se na podium vyhouplo GSX-R 1000 v sedle s Kevinem Schwantzem. Výrobce si od nového litru hodně slibuje a naservíroval komplet novou motorku. Samozřejmě, že by měla být zase o něco silnější a ovladatelnější. Na čele nové kapotáže se objevuje minimalistické světlo doplněné úzkými LED proužky, nádrž má nižší profil a umožňuje lepší náhled na celodigitální budík pod aerodynamickým plexi.

Vlajková loď Suzuki je doslova nabitá elektronikou. Model 2017 přichází s vylepšenou desetistupňovou kontrolou trakce, náklonovým ABS, obousměrným rychlořazením nebo systémem launch control, umožňujícím co nejlepší přenos výkonu na asfalt a maximálně rychlý rozjezd z místa. U verze GSX-R 1000R nechybí ani rychlořazení, umožňující změny rychlostí pod plným plynem a bez použití spojky.

Nové GSX-R 1000R přichází také s vylepšeným podvozkem, zastoupeným vidlicemi Showa BFF a zadním tlumičem Showa BRFC. Pokud zvolíte obyčejnou verzi GSX-R 1000 bez „R“ na konci, dostanete komponenty Showa BPF. Suzuki během vývoje testovalo i semi-aktivní elektronické odpružení, ale nakonec se vrátilo k tradičnímu, dobře naladěnému pasivnímu podvozku. Nový rám je přibližně o jeden kilogram lehčí a stejná hmotnost se ušetřila i na podsedlovém rámu.

Srdcem motorky a dost možná nejzajímavějším novým prvkem vůbec, je ovšem motor. Čtyřválec dostal variabilní časování ventilů, které je zajímavé tím, že funguje čistě mechanicky. Prakticky se jedná o systém, objevující se v Moto GP, kde pravidla zakazují používat pro variabilní časování ventilů elektroniku a hydrauliku. Natáčení vačky v rozvodovém kole tak funguje na principu ocelových kuliček, vytlačovaných odstředivou silou při určitých otáčkách. Použití variabilního časování umožňuje vyšší točivý moment v nízkých otáčkách a následně přibližně o 5 procent vyšší výkon v otáčkách nad deset tisíc za minutu.

Výsledkem je, že motor při menších rozměrech a nižší hmotnosti poskytuje vyšší výkon a točivý moment. Konkrétně se hovoří o hodnotě 200 koní a momentu 117 Nm.

Informace o redaktorovi

Tomáš Procházka - (Odebírat články autora)
Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist