yamaha_demo_tour




Eicma: nová Suzuki GSX-R 1000 Concept a SV 650

Suzuki představila v Miláně trojici nových modelů. Na jejich stánku tak nalezneme znovuobjevený naháč střední třídy v podobě SV 650 nebo posílený VanVan s dvoustovkovým motorem. Nejzajímavější novinkou je však koncept nové generace supersportu GSX-R 1000.

Kapitoly článku

 Suzuki GSX-R 1000 Concept

"Nejlehčí, nejrychlejší, nejsilnější, zkrátka a dobře nejlepší GSX-R v historii." Přesně tímto způsobem prezentuje Suzuki horkou novinku světa sportovních motorek. Jedná se o zcela nový model, u kterého se technologiemi ze světa Moto GP nešetřilo.

V útrobách novinky pracuje nově postavený čtyřválec, který disponuje proměnným časováním ventilů nebo quickshifterem pro řazení nahoru i dolů. Motor je krmen čtveřicí vstřikovačů Top Feed Injectors, které dovolují vyšší výkon. Ve výfuku se dále nachází systém klapek Suzuki Exhaust Tuning-Alpha, vyvažující tlaky v jednotlivých částech výfuku. To umožňuje lepší průběh výkonu a výrazně vyšší přísun točivého momentu ve středních a nízkých otáčkách. Celkový výkon by měl činit rovných 200 koní, pohotovostní hmotnost potom 200 kilogramů. 

Plně nastavitelné podvozkové komponenty dodala Showa. Konkrétně se jedná o přední vidlice řady BFF a zadní tlumič BFRC lite. Pro co nejlepší stabilitu je k dispozici v deseti krocích nastavitelná kontrola trakce Advanced Traction Control, monitorující náklon, polohu plynové rukojeti a další parametry. Nechybí ani volič jízdních režimů S-DMS a launch control pro dosažení maximální akcelerace z místa.

Lehkou kontroverzi zcela jistě vyvolá nová koncepce přední masky, která zahrnuje jeden malý centrální světlomet kosočtvercového tvaru. Od něj se potom do obou stran rozprostírají tenké pásky LED osvětlení.

Otázkou zůstává, jak moc se produkční verze bude od konceptu odlišovat. Lze však předpokládat, že motorka představená v Miláně má k sériovému modelu velmi, velmi blízko.

Suzuki SV 650

Asi každý zájemce o naháče střední třídy, musel během svého výběru někdy zvážit klasiku v podobě SV 650. Suzuki představilo zcela novou verzi této motorky, která se samozřejmě dočkala nějakých vylepšení.

Drobným přepracováním prošel vidlicový dvouválec o objemu 645 ccm, převzatý z modelu SFV 650. Jeho válce stále svírají úhel 90 stupňů a motor disponuje technikou, využívající dvě svíčky na válec. Zvýšil se ovšem výkon, jenž nyní činí 75 koní a Suzuki uvádí i velmi nízkou spotřebu 3.84 litru na sto kilometrů. Díky novému výfukovému systému je samozřejmostí ekologická norma EURO 4. Novinkou je také plně digitální přístrojový panel.

Suzuki u nového SV vyzdvihuje zejména lehké a hubené šasi. Pohotovostní hmotnost motocyklu je 195 kilogramů, verze s ABS má potom 197 kilogramů. Vedle ABS jsou k dispozici i další elektronické vychytávky jako je například startování jen letmým stiskem tlačítka nebo asistence plynu při rozjezdu, kdy jezdci stačí jen pouštět spojku.

Suzuki Van Van 200

VanVan se za svoje léta ve službách Suzuki stal již zcela nepřehlédnutelnou ikonou. Jeho charakteristická stavba s malou nádrží a bálonovou zadní pneumatikou si získala velkou spoustu fanoušků a je tak logickým krokem, že Suzuki přichází s novou, lehce posílenou variantou.

Vzduchem chlazený jednoválec se vstřikováním zůstal, ovšem Suzuki přidalo 74 ccm objemu na výsledných 199 ccm. Od motoru si nyní slibuje výrazně lepší odezvu a také vyšší točivý moment v nízkých a středních otáčkách, využívaných k městskému ježdění.

Zbytek motocyklu zůstal prakticky totožný a neměnný. Stále se tak jedná o klasický design, podpořený rozměrným sedlem nebo minimalistických rychloměrem na řídítkách. Hmotnost motocyklu činí velmi příjemných 128 kilogramů, výkon nového motoru však bohužel není znám. 

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist