husqvarna_svartpilen_801_2




Suzuki e-Lets a Kawasaki Z1000SX + VN1700 Custom

Nové modely Kawasaki a Suzuki

"Zelení mužíčci" z Japonska si pro nás připravili polokapotu Z1000SX (bude to nové kladivo na Fazery?) a VN1700 Custom jakožto očesaný velký cesťák Voyager.

Kawasaki nám odtajnilo ostřejšího Zeda, Z750R, dále připravuje krásné retro W800 (nástupce W650) a dává nám ochutnat z připravované ZX-10R Ninja. To ale zdaleka není všechno!

Kawasaki Z1000SX

Největší novinkou letošního roku od Kawasaki byl nový "Velký Zed", model Z1000. S kompletně novým motorem o objemu 1 043 ccm má výkon 138 koní při 9600 ot./min. a točivý moment dosahuje svého maxima 110 Nm v 7 800 ot. / min. Plně nastavitelný podvozek, nový dvojitý páteřový rám z hliníkové slitiny a radiální brzdy vpředu jsou samozřejmostí. Provozní hmotnost motocyklu je 218 kg.

Všechna výše uvedená čísla budou platit i pro polokapotovanou verzi Z1000SX. Konkurent pro Yamahu FZ1 Fazer bude poskytovat lepší ochranu před obtékajícím vzduchem - bude mít manuálně nastavitelné plexisklo do tří poloh a větší a přepracované boční kapoty. Motocykl vyplní díru v nabídce Kawasaki poté, co skončily takové modely, jako byl Z750S a z historie GPZ900 nebo ZZR1100. Dále bude nabízen i pro klienty, pro které je ER-6f moc malé (popř. výkonově slabé) a hypertourer ZZR1400 bude zase moc velké sousto.

Kawasaki VN1700 Custom

Nejeden z nás motorkářů vidí novou modelovou řadu VN1700 zaměřenou na segment zákazníků Harley-Davidson. Proč ne? Zdravá konkurence je vždy potřeba a postavit VN1700 Voyager proti Electra Glide nebo Hondě Goldwing mi přijde jako dobrý nápad. Podobnou myšlenku mají u Kawasaki i letos a prodejní čísla v tomto roce jim jen nahrávají, aby představili další model VN1700 Custom, který tentokráte chce sestřelit Harley-Davidson Street Glide.

Nový sedmnáctistovkový Custom má mohutnou masku z Voyageru, včetně všech funkcí, jako je např. integrované cestovní rádio, ale chybí zde mohutné boční plasty na ochranu nohou, velké přední plexisklo a masivní záď s top-case. Ve výbavě naopak jsou boční kufry, padací rámy a tempomat. Vzhledem k velikosti, či spíše minimalizaci sedadla pro spolujezdce je tento bike určen především na cestování pro jednu osobu.

Suzuki e-Let's

další prototyp elektrického skútru

Mít v portfoliu motocykl nebo skútr se "zeleným" elektrickým pohonem je zřejmě trend letošních podzimních motocyklových výstav. Suzuki nechce zůstat pozadu a představuje skútr e-Let's.

Vlna hybridních či alternativních pohonných jednotek, kterou vyvolali ekologové v automobilové branži cca před třemi lety, se přelila i do světa jedné stopy. Je zde kupa náznaků, či kratičkých zpráv o tom, že ten či onen výrobce motocyklů letos představí jeden z modelů s elektrickým pohonem. Suzuki jako jeden z prvních odhaluje své karty.

Suzuki e-Let's byl vyvinut ve spolupráci s firmou Sanyo a přes léto byl testován v japonských velkoměstech. Získaná data by měla posloužit k výrobě sériové verze, Suzuki ještě čeká na ohlas a připomínky odborníků i zájmu široké veřejnosti. Tyto výstupy by měly přijít prostřednictvím dvou mezinárodních výstav Intermot v Kolíně nad Rýnem a EICMA v Milánu.

Skútr e-Let's o rozměrech 1 665 x 600 x 983 mm je poháněn elektromotorem integrovaným do zadního kola. Lithium-ion baterie Sanyo se bude moci doplňovat pomocí kabelu pod sedlem z běžně dostupné elektrické sítě a jedno nabití by nemělo překročit 4 hodiny. Dojezd je kolem 30 km, což ve srovnání s konkurencí není mnoho. Příznivá je naopak celková hmotnost 74 kg vč. baterie.

Informace o redaktorovi

Roman Daněk - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist