Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Jsem rád,že jsem se narodil v 80letech a mohl jsem si zablbnout s dvoutakty. Dnešní generace to bude mít těžší Lidé si budou sřežit ty staré dobré bajky.Ta doba je to přitažená za vlasy.
Právě jsem v práci v USA. Myslíte že tady reší nejajé normy? Babka jede do wallmartu na pickupu s motorem 4.7 hemi, normálna věc. Jako chápu, planetu máme jen jednu, ale proč to deláme jenom v EU a v Japonsku když tady vypasený amící zruší naši roční snahu jedným zavodem Nascaru
zajímavý článek, Ondros. před časem jsem se bavil s někým známým, že přijde krize, nebo recese a ptal jsem se, jaký bude mechanismus, posledně to byly laciné hypotéky, co přijde teď? a tohle vypadá velmi realisticky... a v podstatě to koresponduje s tím, co jsem říkal už dřív - kdo ty elektromobily bude kupovat, za dvojnásobnou cenu proti konvenčnímu autu?
Myšlenka emisních norem je sice hezká věc,ale na světě jsou mnohem závažnější problémy.Pokud někdo má potřebu zachraňovat zem,tak by v první řadě měl řešit demografický vývoj...
uvidíme jak se to bude vyvíjet. jinak nechápu, proč někdo řeší novou emisní normu, reálný dopad je ve snížení spotřeby motorky což asi nemůže vadit nikomu.
Mig_35: V tomhle souhlas. Mám dvě auta a dvě motorky + nějaké ty babety... Nemusím jezdit s ničím s toho ale stejně to dělám, protože mě to baví. Tím, že třídím plastové flašky svět nespasím. A bůček taky žeru
Nicméně si už dneska nejsem tak jistý, že se planeta otepluje (hlavně) díky provozu motorových vozidel.
Já vím, že mám po bůčku vysoký cholesterol a stejně ho žeru. Takže jsem pokrytec:)
říká se tomu sebereflexe. Tzn. když děláš něco špatného, dokážeš si to přiznat, i když s tím nic moc dělat nehodláš. Problém začíná, když víš, že děláš něco špatného a tváříš se, že to není pravda.
No Migu, na to jak jsi environmentálně uvědomělý, tak docela cestuješ po světě (soudě podle tvých založených témat). Takže buď jsi troll nebo pokrytec. Nebo jsi v tvém věku holt skočil na lep lidem, kteří přesně vědí, jaká je planetární setrvačnost.
můžu tě ujistit, Kedarseneb, že až půjdou kvůli neúrodě základní potraviny o sto procent nahoru a voda se bude dovážet od moře a odsolovat, jízda na motorce tě vlastně ani nebude zajímat
Motorka je o emocích , musíš smrdět spáleným benzínem, musíš cítit a slyšet techniku pracovat, motorka má být jednoduchý stroj na kterým si dost věcí opravíš sám!
Jsem si jist, že všechny odpovědi znáš sám, ale přesto:
- ne, nic lepšího krom vodíku není a ten do motorky ještě nikdo nedal
- elektřinu je třeba vyrábět z obnovitelných zdrojů nebo jádra
- baterie poškodí životní prostředí ale my potřebujeme snížit emise tak to je asi bohužel jediná cesta
Motorek se týká prakticky jenom CO2 (krom těch s vykuchaným katem a že jich je) a jak říkám, emise se odvíjejí od spotřeby benzínu a ta je u motorek prakticky shodná s automobily. Kapka v moři? Jak říkám, nelz řešit jedno a druhé nechat být.
Neříkám, že všechno dává smysl, jen říkám, že dává smysl situaci řešit, protože teploty 41 stupňů z letošního léta v některých zemích jako Francie nebo Německo nejsou úplně normální. Až budeme mít celé léto 45 bude to zjevné a pochopitelné úplně všem...
Fajn - má nulové emise do ovzduší, ale to už neplatí pro elektrárnu, kde se vyrábí ''palivo'' pro elektromobil. Výroba toho elektromobilu je brutálně neekologická - najdi si na netu, kde a jak se těží kobalt, lithium a jak to ''prospívá'' životnímu prostředí. Jenže to těží nějakcí černoši v Kongu, tak koho to zajímá, že... Co se bude dělat s vysloužilými bateriemi? Kde se budou brát materiály, když už současná těžba tak akorát pokryje poptávku? Budeme mít nulové emise, ale zaserem si vodu a půdu. Jenže to už současná lobby skrz média lidem do hlav netlačí. Ponechme stanou, že infrastruktura na nástup elektromobility není připravená.
Co se emisí motorek týče. Pomiňme to, že co do objemu dopravy v Evropě je to kapka v moři. Když se podíváš na tabulku emisí v článku, je z ní patrno, že už současně platné normy jsou mnohem přísnější, než byly ty předešlé. Nevidím důvod to nadále zpřísňovat.
Zejména ale jak jsem již psal - kde je ekologie v tom neustále vyhazovat staré a kupovat nové (motorky, auta, ledničky, televize...). Víš jaká ekologická zátěž je výroba jednoho auta? Nebo šrotování starého? Kdysi jsme měli doma pračku 30 let. Pak jsme koupili novou a od té doby další 3. Mrkněte se na dokument Zahoď a kup (dá se to na netu najít) - tam je to krásně vysvětleno na příkladech.
EU je organizace, která již mnohokrát ukázala, že opravdové a závažné problémy vyřešit neumí a mimo jiné i proto vyrábí spoustu nařízení, které řeší kraviny, aby ukázali lidem, že nějakou činnost vyvíjí. A bude to horší. Spěje to k tomu, že národní státy mohou čím dál méně rozhodovat samy o sobě.
Ale to přece nejde říct lodi dělají bordel elektrárny taky a tak dáme motorkám pokoj...
elektromobil je slepé rameno ale nic lepšího asi momentálně není...
Mig_35: jenze ikdybys motorky zakazal uplne, na planetu to bude mit prakticky zanedbatelny vliv.
Pokud jde teda opravdu o ekologii, tak mi reknete jak je ekologicke porad vyrabet a vyrabet a co dva roky kupovat nove auto? Jak ekologicka je vyroba elektromobilu? Jak a z ceho se vyrabi a jak se ty suroviny tezi?
To vam usmevavy kravatak v reklame neukaze.
Za vsim hledej penize. Je treba tlacit vyrobu vpred. Rikejte si co chcete.
Stav spodních vod a sucho několikátým rokem po sobě už donutily i ty největší klimatické skeptiky držet hubu. Že něco není v pořádku pochopila už většina z nich. Řeči o fašistech z Bruselu apod jsou vážně zábavné. Jak někdo poznamenal, zatím nám ty motorky nikdo nezakázal a nezakazují ani jezdit na těch starších verglech (protože ty nově kupované budou stále u nás v Česku činit já nevím pětinu?). Ale dle mého soudu, jednou to přijde, protože jezdí veterány z roku 1930 a pořád jezdí takže jim musí být jasné, že jen prodejem nových strojů CO2 nesníží.
Eu spolek respektive banda co to vede jsou hlupaci a individua ,co uz svoji kvalitu potvrdili nekolikrat.
Vsechno to je jen ucelove ,lobbing firem a tucny obrat a vidina nastartovani zakrsleho elektrobussinesu a budouciho rustu =prachyyy ,jak jednoduche.
Oni Nemci vedi co delaji a jak si vydelat
Ta Eu to je pani ucitelka,ktera diktuje poslusnym zakum ...
Přimlouval bych se za aktualizaci této problematiky. Přeci jenom je článek už z roku 2019, nová norma se blíží a nikde nic o euro 5b…
Jsem rád,že jsem se narodil v 80letech a mohl jsem si zablbnout s dvoutakty. Dnešní generace to bude mít těžší Lidé si budou sřežit ty staré dobré bajky.Ta doba je to přitažená za vlasy.
Právě jsem v práci v USA. Myslíte že tady reší nejajé normy? Babka jede do wallmartu na pickupu s motorem 4.7 hemi, normálna věc. Jako chápu, planetu máme jen jednu, ale proč to deláme jenom v EU a v Japonsku když tady vypasený amící zruší naši roční snahu jedným zavodem Nascaru
A jaké motocykly splňují Euro5 už dnes? Budou se vůbec nějaké nové motorky od ledna prodávat? :)
Nu což. Své karburátorové motorky s minimem elektroniky si budu opečovávat ještě úzkostlivěji
zajímavý článek, Ondros. před časem jsem se bavil s někým známým, že přijde krize, nebo recese a ptal jsem se, jaký bude mechanismus, posledně to byly laciné hypotéky, co přijde teď? a tohle vypadá velmi realisticky... a v podstatě to koresponduje s tím, co jsem říkal už dřív - kdo ty elektromobily bude kupovat, za dvojnásobnou cenu proti konvenčnímu autu?
//www.autoforum.cz/zajimavosti/hrozba-bankrotu-automobilovych-firem-je-nejvetsi-od-posledni-krize-tyka-se-i-ceske-republiky/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Ono tych technologii, ktore do sveta motoriek z nejakeho dovodu neprenikli, je viac.
Variabilne casovanie ventilov, potom tu mame Atkinsonov cyklus, hybridne technologie...
Myšlenka emisních norem je sice hezká věc,ale na světě jsou mnohem závažnější problémy.Pokud někdo má potřebu zachraňovat zem,tak by v první řadě měl řešit demografický vývoj...
...bez pytle s ovsem pole dobře nezoráš
uvidíme jak se to bude vyvíjet. jinak nechápu, proč někdo řeší novou emisní normu, reálný dopad je ve snížení spotřeby motorky což asi nemůže vadit nikomu.
Mig_35: V tomhle souhlas. Mám dvě auta a dvě motorky + nějaké ty babety... Nemusím jezdit s ničím s toho ale stejně to dělám, protože mě to baví. Tím, že třídím plastové flašky svět nespasím. A bůček taky žeru
Nicméně si už dneska nejsem tak jistý, že se planeta otepluje (hlavně) díky provozu motorových vozidel.
Já vím, že mám po bůčku vysoký cholesterol a stejně ho žeru. Takže jsem pokrytec:)
říká se tomu sebereflexe. Tzn. když děláš něco špatného, dokážeš si to přiznat, i když s tím nic moc dělat nehodláš. Problém začíná, když víš, že děláš něco špatného a tváříš se, že to není pravda.
No Migu, na to jak jsi environmentálně uvědomělý, tak docela cestuješ po světě (soudě podle tvých založených témat). Takže buď jsi troll nebo pokrytec. Nebo jsi v tvém věku holt skočil na lep lidem, kteří přesně vědí, jaká je planetární setrvačnost.
můžu tě ujistit, Kedarseneb, že až půjdou kvůli neúrodě základní potraviny o sto procent nahoru a voda se bude dovážet od moře a odsolovat, jízda na motorce tě vlastně ani nebude zajímat
Motorka je o emocích , musíš smrdět spáleným benzínem, musíš cítit a slyšet techniku pracovat, motorka má být jednoduchý stroj na kterým si dost věcí opravíš sám!
Starý stroje půjdou na dračku!
Jsem si jist, že všechny odpovědi znáš sám, ale přesto:
- ne, nic lepšího krom vodíku není a ten do motorky ještě nikdo nedal
- elektřinu je třeba vyrábět z obnovitelných zdrojů nebo jádra
- baterie poškodí životní prostředí ale my potřebujeme snížit emise tak to je asi bohužel jediná cesta
Motorek se týká prakticky jenom CO2 (krom těch s vykuchaným katem a že jich je) a jak říkám, emise se odvíjejí od spotřeby benzínu a ta je u motorek prakticky shodná s automobily. Kapka v moři? Jak říkám, nelz řešit jedno a druhé nechat být.
Neříkám, že všechno dává smysl, jen říkám, že dává smysl situaci řešit, protože teploty 41 stupňů z letošního léta v některých zemích jako Francie nebo Německo nejsou úplně normální. Až budeme mít celé léto 45 bude to zjevné a pochopitelné úplně všem...
Nic lepšího než elektromobil není?
Fajn - má nulové emise do ovzduší, ale to už neplatí pro elektrárnu, kde se vyrábí ''palivo'' pro elektromobil. Výroba toho elektromobilu je brutálně neekologická - najdi si na netu, kde a jak se těží kobalt, lithium a jak to ''prospívá'' životnímu prostředí. Jenže to těží nějakcí černoši v Kongu, tak koho to zajímá, že... Co se bude dělat s vysloužilými bateriemi? Kde se budou brát materiály, když už současná těžba tak akorát pokryje poptávku? Budeme mít nulové emise, ale zaserem si vodu a půdu. Jenže to už současná lobby skrz média lidem do hlav netlačí. Ponechme stanou, že infrastruktura na nástup elektromobility není připravená.
Co se emisí motorek týče. Pomiňme to, že co do objemu dopravy v Evropě je to kapka v moři. Když se podíváš na tabulku emisí v článku, je z ní patrno, že už současně platné normy jsou mnohem přísnější, než byly ty předešlé. Nevidím důvod to nadále zpřísňovat.
Zejména ale jak jsem již psal - kde je ekologie v tom neustále vyhazovat staré a kupovat nové (motorky, auta, ledničky, televize...). Víš jaká ekologická zátěž je výroba jednoho auta? Nebo šrotování starého? Kdysi jsme měli doma pračku 30 let. Pak jsme koupili novou a od té doby další 3. Mrkněte se na dokument Zahoď a kup (dá se to na netu najít) - tam je to krásně vysvětleno na příkladech.
EU je organizace, která již mnohokrát ukázala, že opravdové a závažné problémy vyřešit neumí a mimo jiné i proto vyrábí spoustu nařízení, které řeší kraviny, aby ukázali lidem, že nějakou činnost vyvíjí. A bude to horší. Spěje to k tomu, že národní státy mohou čím dál méně rozhodovat samy o sobě.
Sorry trochu jsem uhnul od tématu...
Hlavně všechno omezit, to je ono. V Bruselu zas někdo přemýšlel.
Ale to přece nejde říct lodi dělají bordel elektrárny taky a tak dáme motorkám pokoj...
elektromobil je slepé rameno ale nic lepšího asi momentálně není...
Mig_35: jenze ikdybys motorky zakazal uplne, na planetu to bude mit prakticky zanedbatelny vliv.
Pokud jde teda opravdu o ekologii, tak mi reknete jak je ekologicke porad vyrabet a vyrabet a co dva roky kupovat nove auto? Jak ekologicka je vyroba elektromobilu? Jak a z ceho se vyrabi a jak se ty suroviny tezi?
To vam usmevavy kravatak v reklame neukaze.
Za vsim hledej penize. Je treba tlacit vyrobu vpred. Rikejte si co chcete.
A že průměrná motorka žere stejně jako průměrné auto, je bohužel fakt. Benzínový Focus jezdí kolem 6-7 litrů, stejně jako průměrná litrová motorka.
Stav spodních vod a sucho několikátým rokem po sobě už donutily i ty největší klimatické skeptiky držet hubu. Že něco není v pořádku pochopila už většina z nich. Řeči o fašistech z Bruselu apod jsou vážně zábavné. Jak někdo poznamenal, zatím nám ty motorky nikdo nezakázal a nezakazují ani jezdit na těch starších verglech (protože ty nově kupované budou stále u nás v Česku činit já nevím pětinu?). Ale dle mého soudu, jednou to přijde, protože jezdí veterány z roku 1930 a pořád jezdí takže jim musí být jasné, že jen prodejem nových strojů CO2 nesníží.
je na čase říct komančum v bruselu adios
S Bruselem na vecne casy a nikdy jinak...
Eu spolek respektive banda co to vede jsou hlupaci a individua ,co uz svoji kvalitu potvrdili nekolikrat.
Vsechno to je jen ucelove ,lobbing firem a tucny obrat a vidina nastartovani zakrsleho elektrobussinesu a budouciho rustu =prachyyy ,jak jednoduche.
Oni Nemci vedi co delaji a jak si vydelat
Ta Eu to je pani ucitelka,ktera diktuje poslusnym zakum ...
motory na duhu ktery nemaj vykon, platebni karty kterejma se neda platit, ja navrhuju tu posranou Brusel komplet defenestrovat... uz je fakt na case..
EU vymýšlí nesmysly! A co tepelné elektrárny? Jedna vypustí do vzduchu víc smogu, než všechny továrny, auta a motorky dohromady!
Aní jsem to nedočetl do konce a ozval se mi žlučník.
Ještě že ZATÍM můžeme jezdit na (a v) těch starých strojích. I to se totiž dá zakázat.