hsq_cervenec_enduro




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Předchozí
1 2
Následující
martinkuchinka

A jaké motocykly splňují Euro5 už dnes? Budou se vůbec nějaké nové motorky od ledna prodávat? :)

chatra
chatra (12) napsal 13.9.2019

Nu což. Své karburátorové motorky s minimem elektroniky si budu opečovávat ještě úzkostlivěji

Mig_35
Mig_35 (245) napsal 13.9.2019

zajímavý článek, Ondros. před časem jsem se bavil s někým známým, že přijde krize, nebo recese a ptal jsem se, jaký bude mechanismus, posledně to byly laciné hypotéky, co přijde teď? a tohle vypadá velmi realisticky... a v podstatě to koresponduje s tím, co jsem říkal už dřív - kdo ty elektromobily bude kupovat, za dvojnásobnou cenu proti konvenčnímu autu?

Ondros
Ondros (27) napsal 12.9.2019

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/hrozba-bankrotu-automobilovych-firem-je-nejvetsi-od-posledni-krize-tyka-se-i-ceske-republiky/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Kitko
Kitko (-4) napsal 12.9.2019

Ono tych technologii, ktore do sveta motoriek z nejakeho dovodu neprenikli, je viac.

Variabilne casovanie ventilov, potom tu mame Atkinsonov cyklus, hybridne technologie...

Anti
Anti (270) napsal 12.9.2019

Myšlenka emisních norem je sice hezká věc,ale na světě jsou mnohem závažnější problémy.Pokud někdo má potřebu zachraňovat zem,tak by v první řadě měl řešit demografický vývoj...

pk14
pk14 (126) napsal 12.9.2019

...bez pytle s ovsem pole dobře nezoráš

Mig_35
Mig_35 (245) napsal 12.9.2019 +2

uvidíme jak se to bude vyvíjet. jinak nechápu, proč někdo řeší novou emisní normu, reálný dopad je ve snížení spotřeby motorky což asi nemůže vadit nikomu.

Heki
Heki (151) napsal 12.9.2019

Mig_35: V tomhle souhlas. Mám dvě auta a dvě motorky + nějaké ty babety... Nemusím jezdit s ničím s toho ale stejně to dělám, protože mě to baví. Tím, že třídím plastové flašky svět nespasím. A bůček taky žeru

Nicméně si už dneska nejsem tak jistý, že se planeta otepluje (hlavně) díky provozu motorových vozidel.

Mig_35
Mig_35 (245) napsal 12.9.2019 +1

Já vím, že mám po bůčku vysoký cholesterol a stejně ho žeru. Takže jsem pokrytec:)
říká se tomu sebereflexe. Tzn. když děláš něco špatného, dokážeš si to přiznat, i když s tím nic moc dělat nehodláš. Problém začíná, když víš, že děláš něco špatného a tváříš se, že to není pravda.

prochi20
prochi20 (24) napsal 12.9.2019

No Migu, na to jak jsi environmentálně uvědomělý, tak docela cestuješ po světě (soudě podle tvých založených témat). Takže buď jsi troll nebo pokrytec. Nebo jsi v tvém věku holt skočil na lep lidem, kteří přesně vědí, jaká je planetární setrvačnost.

Mig_35
Mig_35 (245) napsal 12.9.2019 +3

můžu tě ujistit, Kedarseneb, že až půjdou kvůli neúrodě základní potraviny o sto procent nahoru a voda se bude dovážet od moře a odsolovat, jízda na motorce tě vlastně ani nebude zajímat

Kedarseneb

Motorka je o emocích , musíš smrdět spáleným benzínem, musíš cítit a slyšet techniku pracovat, motorka má být jednoduchý stroj na kterým si dost věcí opravíš sám!

Starý stroje půjdou na dračku!

Mig_35
Mig_35 (245) napsal 12.9.2019

Jsem si jist, že všechny odpovědi znáš sám, ale přesto:
- ne, nic lepšího krom vodíku není a ten do motorky ještě nikdo nedal
- elektřinu je třeba vyrábět z obnovitelných zdrojů nebo jádra
- baterie poškodí životní prostředí ale my potřebujeme snížit emise tak to je asi bohužel jediná cesta

Motorek se týká prakticky jenom CO2 (krom těch s vykuchaným katem a že jich je) a jak říkám, emise se odvíjejí od spotřeby benzínu a ta je u motorek prakticky shodná s automobily. Kapka v moři? Jak říkám, nelz řešit jedno a druhé nechat být.

Neříkám, že všechno dává smysl, jen říkám, že dává smysl situaci řešit, protože teploty 41 stupňů z letošního léta v některých zemích jako Francie nebo Německo nejsou úplně normální. Až budeme mít celé léto 45 bude to zjevné a pochopitelné úplně všem...

Heki
Heki (151) napsal 12.9.2019 +2

Nic lepšího než elektromobil není?

Fajn - má nulové emise do ovzduší, ale to už neplatí pro elektrárnu, kde se vyrábí ''palivo'' pro elektromobil. Výroba toho elektromobilu je brutálně neekologická - najdi si na netu, kde a jak se těží kobalt, lithium a jak to ''prospívá'' životnímu prostředí. Jenže to těží nějakcí černoši v Kongu, tak koho to zajímá, že... Co se bude dělat s vysloužilými bateriemi? Kde se budou brát materiály, když už současná těžba tak akorát pokryje poptávku? Budeme mít nulové emise, ale zaserem si vodu a půdu. Jenže to už současná lobby skrz média lidem do hlav netlačí. Ponechme stanou, že infrastruktura na nástup elektromobility není připravená.

Co se emisí motorek týče. Pomiňme to, že co do objemu dopravy v Evropě je to kapka v moři. Když se podíváš na tabulku emisí v článku, je z ní patrno, že už současně platné normy jsou mnohem přísnější, než byly ty předešlé. Nevidím důvod to nadále zpřísňovat.

Zejména ale jak jsem již psal - kde je ekologie v tom neustále vyhazovat staré a kupovat nové (motorky, auta, ledničky, televize...). Víš jaká ekologická zátěž je výroba jednoho auta? Nebo šrotování starého? Kdysi jsme měli doma pračku 30 let. Pak jsme koupili novou a od té doby další 3. Mrkněte se na dokument Zahoď a kup (dá se to na netu najít) - tam je to krásně vysvětleno na příkladech.

EU je organizace, která již mnohokrát ukázala, že opravdové a závažné problémy vyřešit neumí a mimo jiné i proto vyrábí spoustu nařízení, které řeší kraviny, aby ukázali lidem, že nějakou činnost vyvíjí. A bude to horší. Spěje to k tomu, že národní státy mohou čím dál méně rozhodovat samy o sobě.

Sorry trochu jsem uhnul od tématu...

Hans_Gruber

Hlavně všechno omezit, to je ono. V Bruselu zas někdo přemýšlel.

Mig_35
Mig_35 (245) napsal 12.9.2019

Ale to přece nejde říct lodi dělají bordel elektrárny taky a tak dáme motorkám pokoj...
elektromobil je slepé rameno ale nic lepšího asi momentálně není...

Heki
Heki (151) napsal 12.9.2019

Mig_35: jenze ikdybys motorky zakazal uplne, na planetu to bude mit prakticky zanedbatelny vliv.

Pokud jde teda opravdu o ekologii, tak mi reknete jak je ekologicke porad vyrabet a vyrabet a co dva roky kupovat nove auto? Jak ekologicka je vyroba elektromobilu? Jak a z ceho se vyrabi a jak se ty suroviny tezi?

To vam usmevavy kravatak v reklame neukaze.

Za vsim hledej penize. Je treba tlacit vyrobu vpred. Rikejte si co chcete.

Mig_35
Mig_35 (245) napsal 12.9.2019

A že průměrná motorka žere stejně jako průměrné auto, je bohužel fakt. Benzínový Focus jezdí kolem 6-7 litrů, stejně jako průměrná litrová motorka.

Mig_35
Mig_35 (245) napsal 12.9.2019

Stav spodních vod a sucho několikátým rokem po sobě už donutily i ty největší klimatické skeptiky držet hubu. Že něco není v pořádku pochopila už většina z nich. Řeči o fašistech z Bruselu apod jsou vážně zábavné. Jak někdo poznamenal, zatím nám ty motorky nikdo nezakázal a nezakazují ani jezdit na těch starších verglech (protože ty nově kupované budou stále u nás v Česku činit já nevím pětinu?). Ale dle mého soudu, jednou to přijde, protože jezdí veterány z roku 1930 a pořád jezdí takže jim musí být jasné, že jen prodejem nových strojů CO2 nesníží.

SuperSic58

je na čase říct komančum v bruselu adios

Bubrak-ZX10R

S Bruselem na vecne casy a nikdy jinak...

blackblues

Eu spolek respektive banda co to vede jsou hlupaci a individua ,co uz svoji kvalitu potvrdili nekolikrat.
Vsechno to je jen ucelove ,lobbing firem a tucny obrat a vidina nastartovani zakrsleho elektrobussinesu a budouciho rustu =prachyyy ,jak jednoduche.
Oni Nemci vedi co delaji a jak si vydelat
Ta Eu to je pani ucitelka,ktera diktuje poslusnym zakum ...

kerut
kerut (34) napsal 12.9.2019

motory na duhu ktery nemaj vykon, platebni karty kterejma se neda platit, ja navrhuju tu posranou Brusel komplet defenestrovat... uz je fakt na case..

KARING
KARING (112) napsal 11.9.2019 +1

EU vymýšlí nesmysly! A co tepelné elektrárny? Jedna vypustí do vzduchu víc smogu, než všechny továrny, auta a motorky dohromady!

nahllowSKY

Aní jsem to nedočetl do konce a ozval se mi žlučník.

Heki
Heki (151) napsal 11.9.2019

Ještě že ZATÍM můžeme jezdit na (a v) těch starých strojích. I to se totiž dá zakázat.

unavix
unavix (759) napsal 11.9.2019 +1

ECOnacismus bude zkáza lidstva! Dopadne to tak, že pouze "vyvolení" = bohatí budou moci používat spalovací motory a nakonec z toho bude rozpad společnosti.

Frankie
Frankie (294) napsal 11.9.2019

Já byl vždycky optimista. Ale čím jsem starší, tím víc mě to přestává bavit.

Asi je nejvyšší čas koupit nějakýho pěknýho youngtimera a pěkně si ho šetřit a udržovat...

abbany
abbany (71) napsal 11.9.2019

toho kokota co tohle vymýšlí bych...

prochi20
prochi20 (24) napsal 11.9.2019

Pokračování bude!
Euro 6, známé též jako Euro E. Ve všech těch sloupcích budou totiž nuly

Eastrider
Eastrider (1) napsal 11.9.2019 +1

Príde mi to ako Star Wars E(uro)pizóda 5 - Ríša vracia úder!!!
Čoskoro vo vašich k(raj)inách !!!

Bude aj pokračovanie?

Oberon
Oberon (4) napsal 11.9.2019 +2

Musím se tomu smát. Je dobré si přečíst kolik splodin denně vyprodukuje sopečný ohnivý kruh v Tichém oceáně (podmořské sopky). Pak vám přijde to co vyprodukuje lidská činnost i s tankery a letadly jako malinký pšouk.
Je to jen žrádlo pro ovce a neuvěřitelný business. A ovce žerou a žerou.

Vlnič
Vlnič (135) napsal 11.9.2019

jojo zelená Evropa chce spasit planetu ...
Dobroser kam se podíváš.
Já neříkám srát na ekologii, ale Euro 5 na nějaká 125 ccm 4takt je taky slušnej úlet.

fifa66
fifa66 (1) napsal 11.9.2019 +1

... rád bych se k tomuhle vyjádřil, ale raději nemám slov !!!

Šotek
Šotek (90) napsal 11.9.2019

tady se řeší co vyčoudí motorka za pár tisíc km ročně s minimotůrkem a když jsem jel v létě trajektem na korsiku, nestačil jsem se divit, jakou kouřovou clonu za sebou loď nechává a to nikdo neřeší
Nicméně máme stále možnost jezdit na starých strojích a tyto eko bzučítka ignorovat

lenkochal

Vo vacsine sveta je motorka lacny povoz pre ludi co nemaju na auto. Len v EU a USA si ludia kupuju motorky ako vikendovy doplnok ku svojim trom autam a chcu si navyse vozit zadky na 200konovych masinach... takym ludom nevadi dat za moto 20k€ a rocne potom 2k+ za servis.

My chudobni pribuzni z vychodu si sice mozno kus pohundreme a budeme sa na protest viac vozit na starych pleckach, ale to je tak jedine co s tym narobime.

Ja som si to prave skusil v Rusku ... tu to nie je o normach, ale rovno o peniazoch (a ono to skrze tie normy aj u nas bude nakoniec len o peniazoch) vacsina ludi tu na poriadnu masinu jednoducho nema a tak sa vozia na starych pleckach... oproti CR/SR je Rusko hotovy motoskanzen.

_Hans_
_Hans_ (16) napsal 11.9.2019

Nevim, stezovat si, ze jen emisni norma muze za prekomplikovanost motorek mi prijde jako nesmysl. Vyrobci sami pridavaji elektroniku a asistenty, aby byly stroje blbuvzdornejsi a i min schopni jezdci jezdili rychleji. A samozrejme to vede k tomu, ze vic servisnich zasahu musi delat autorizak vybaveny potrebnym naradim. Nanestesti je tady ten problem s neschopnosti a diletanstvim mechaniku, takze s novyma motorkama jsme uz tak dost v pasti, ale nemuze za to EURO x.

Na tech euro normach me mrzi jen to, ze na motorce je kupa zbytecneho balastu, ktery se ani legalne neda sundat. Motorky jsou v Evrope hobby zalezitost, tak by to az tak moc byt regulovane nemuselo. Pripadne by mohl existovat nejaky mechanismus, jak za nejakou rekneme "eko dan" moct jezdit s otevrenou motorkou.

Mrberanek
Mrberanek (1) napsal 11.9.2019 +1

Řešení je stejně jednoduché - komplet vyměnit výfuk (svody + koncovku) a přehrát mapu. Přece si někdo nemyslí, že si motorku kupujeme proto, aby neměla žádný zvuk a byla výkonově uškrcená.

wario
wario (124) napsal 11.9.2019 +1

Neviděl bych to tak černě , motorek v bazarech spousta, nikdo starý kusy provozovat nezakazuje .
Dalším 50let to bude docela dobrý - benzín to vypadá že zatím bude, ale mám strach co vnoučata

miramara

10 -ky miliony skůtrů a moto v celé Asii a Evropa zachranuje svět

JA-NE
JA-NE (169) napsal 11.9.2019

HURAAA na elekricke kolobežky!

KX500
KX500 (10) napsal 11.9.2019 +1

Jediný smysl je, stejně jako u aut, zabít spalovací motory a protlačit elektromotorky.

Duranga
Duranga (12) napsal 11.9.2019 +3

ad Agony: kdo vítá vysávání svojí peněženky a omezování svobody pohybu, je hlupák nebo je na tom hmotně zainteresovaný. Svobodná a levná doprava má být samozřejmost, ne luxus.

Agony
Agony (-4) napsal 11.9.2019 -8+1

Motorky uz dnes smrdi mnohem casteji nez auta, ja mam dojem, ze smrdi kazda (i ta moje, samozrejme). Emisni normy jsou nutny, pokud si chce nekdo poradne zajezdit, stejne musi na okruh a tam limity nejsou. Ze budou motorky slabsi neverim, ze se motorky (i auta) ted delaji slozitejsi a jejich provoz je drazsi je spravne - jezdeni autem je luxus a jezdeni na motorce je povetsinou zabava, ktera neni zadarmo. Porad se budou dat koupit a provozovat stary stroje.

Kohlstein
Kohlstein (2) napsal 11.9.2019

Kdepak toho pana Rylanda vyhrabali? Že by se technical leader for motorcycle emissions zjevil v tomhle článku: https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/news-and-views/features/bikes/euro-5-emissions-what-they-mean-to-motorcycles
Tím by se dalo vysvětlit i těch pár nepřesností, které se ztratily v překladu.

Duranga
Duranga (12) napsal 11.9.2019

Není se co divit. Když neexistuje organizace, která by bránila práva motoristů, tak budeme biti. Rozhodují byrokraté a korporace. Takové BMW na tom určitě vydělá. Vsadím se, že lobbovalo přesně pro takovou normu, kterou jeho nové motory přesně splňují. Smyslem je zabránit přílivu levných strojů z Asie a poškodit ostatní výrobce, aby kšeft běžel dál. Zaplatíme to my všichni.

Ondros
Ondros (27) napsal 11.9.2019

DarkFelon: Leda nasr.t do nádrže

Targus
Targus (170) napsal 11.9.2019 +9

Přátelé - motorkáři,
JEDINÁ opravdu důležitá věta v tomto článku je tato:

"... výkonnější a dokonalejší stroje, které na druhou stranu bude stále náročnější servisovat."

Konec citace.
Jestli budou stroje výkonnější, o tom si dovolím vážně pochybovat. Že budou o mnoho složitější a mnohem více se kur**cí, to je věc naprosto jistá.

A to je, oč tu běží:
1/ absolutní kontrola úplně nad vším
Něco jako dnešní autobusy a náklaďáky, které jsou už v podstatě "on line" na tovární síti, takže kdejaký mamrd se vám může dálkově hrabat nejen v motoru, nýbrž i v automatické převodovce, v brzdách, ale i v třeba kabině (automatická kontrola teploty i vlhkosti).
2/ neuvěřitelné částky na fakturách za jakoukoli opravu, revizi, kontrolu
paradoxně se na nových autech takřka nic neservisuje ve starém slova smyslu, ale náklady na údržbu a opravy v porovnání s pořizovací cenou procentuálně stále stoupají

O nějakou pitomou ekologii jde až v úplně poslední řadě, lépe řečeno nejde o ni vůbec, protože kdyby o ni šlo, nemohly by zaoceánské lodě jezdit s dvoutaktními diesely spalujícími takřka nezpracovatelný odpad z ropy a nezvedal by se neustále počet letadel převážejících lidi a zboží odnikud nikam tam a zpět.

DarkFelon

... mám s Járou Cimrmannem připravené nové palivo, které hoří bez zplodin, ale zatím je ve skupenstvím pevném, čili nejde nalít do nádrže! Ale až vyřešíme s Járou chemickou reakci do tekutého stavu, dáme ho všem motorkářům k dispozici zdarma! PS jsme už blízko ...

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist