globalmoto_unor




Strahovský tunel – past na řidiče končí?

Strahovský tunel je silniční tunel v Praze, který je součástí pražského Městského okruhu. Vede ze Smíchova pod Strahovským stadionem a vyúsťuje na hranici čtvrtí Břevnov a Střešovice. Byl otevřen na konci roku 1997, je dlouhý 2004 m a jeho výstavba trvala 12 let. Byl první a nejdelší stavbou svého druhu v Česku, bohužel pro motoristy se jedna jeho část stala noční můrou. Zejména potom pro motorkáře. Konečně se ale začalo pracovat na nápravě!

Asi mi většina z vás dá za pravdu, když řeknu, že úplně nejdůležitější z každé jízdy na motocyklu je šťastný návrat domů. Bohužel ne vždy se tak stane a ne vždy je to přímo naší vinou. A tak se stalo, že i mě během redakčního testování v letošní sezóně potkal zážitek v podobě nepříjemného pádu se zraněním za nepříliš jasných okolností. A nejsem zdaleka jediný, kdo v dále zmiňovaném úseku zažil něco podobného.

Ve veřejně dostupných materiálech je uváděno, že Strahovský tunel patří k nejmodernějším v Česku a je považován i za jeden z nejbezpečnějších. Je vybaven vzduchotechnikou, kamerovým systémem, měřením emisí, požární signalizací i únikovými zónami.
Avšak ti, kdo pravidelně tímto tunelem jezdí, vědí, že zde existuje doslova kritické místo, na kterém se s pravidelností odehrávají dramata, která končí nejen značnými hmotnými škodami, ale také těžkými zraněními. Nachází se jen několik desítek metrů od vjezdu do tunelu od Břevnova ve směru na Prahu 5, v mírné levotočivé zatáčce a na první pohled nic nenaznačuje, že se jedná o neskutečně nebezpečný úsek. Jen nepříliš nápadné kaluže na vozovce jsou důkazem toho, že v tomto inkriminovaném místě vyvěrá voda z podélné dilatační spáry v podloží pod vozovkou, jejíž chemické složení má za následek maximálně kluzký povrch. Tyto kaluže se objevují, i když je všude kolem sucho. Tunel má totiž problém s izolací a prosakuje do něj voda. Tento problém chybějící izolace měla dle slov mluvčí Technické správy komunikací hl. m. Prahy (TSK) původně vyřešit výstavba odvodňovací štoly, která však nakonec nebyla provedena pod celým tunelem.

Hlavní město Praha o problému, o kterém se mluví již několik let, ví a naistalovalo nové značení, které má před rizikem smyku varovat. Jenže co je vám platné varování, když to tady za určitých podmínek klouže tak, že se na motorce jen modlíte, abyste nemuseli udělat nějaký prudší manévr kvůli jiným vozidlům, neboť v tu chvíli je veliká pravděpodobnost, že půjdete k zemi. Občas to tu připomíná takovou tu cvičnou plochu s namočenou fólií...

Ale brzy již tomu snad tak nebude. Začátkem října TSK na dotaz jednoho z motorkářů, co společnost hodlá dělat s kluzkou vozovkou ve Strahovském tunelu, odpověděla:
„Oddělení přípravy a realizace oprav společnosti TSK hl. m. Prahy, a.s., v současné době zpracovává podklady pro zadání výběru zhotovitele na zlepšení protismykových vlastností vozovky Strahovského automobilového tunelu. Proběhlo jednání s laboratoří TSK hl. m. Prahy, a.s., za účelem výběru vhodné technologie pro zlepšení protismykových vlastností vozovky. Dle konzultací bude provedeno na prvních cca 600 bm ve směru na Prahu 5 (místo s vyvěrající vodou) broušení povrchu "Grinding" ve dvou variantách. První bude provedení samostatného broušení (polovina 600m úseku), na druhou polovinu bude na zbroušený povrch ještě aplikován vytvrzující postřik. Dále budou provedeny drážky pro odvod vody ke kraji vozovky. Ostatní úseky budou provedeny brokováním a taktéž na části brokovaného úseku bude provedena aplikace vytvrzujícího postřiku. Předpoklad realizace je říjen nebo listopad 2018 (dle průběhu výběru zhotovitele a povolení samostatných nočních uzávěr odborem dopravních agend MHMP).“
A i když jsme tomu moc nevěřili, zejména proto, že se v tunelu v daném úseku až do začátku prosince nic nedělo, tak nyní už jsou práce v plném proudu. Minulý týden byla provedena první část prací, druhá se uskuteční o tomto víkendu (v nočních hodinách mezi pátkem 14. a pondělím 17. prosince) a - mělo by být hotovo! Strahovský tunel by tak měl přestat být strašákem pro motoristy a konečně se stát opravdu bezpečnou komunikací. Dokud ale opravený úsek nevyzkoušíme na vlastní kůži v jedné stopě, jásat nebudeme.

Informace o redaktorovi

František Hadt - (Odebírat články autora)

Autoři článku obdrželi prémie 84 Kč od 28 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
RobocopCAP přispěl 3 Kč
Cmelak1410 přispěl 3 Kč
clever_fox přispěl 3 Kč
kubas_zn přispěl 3 Kč
Sancu přispěl 3 Kč
harleyflorida přispěl 3 Kč
foky přispěl 3 Kč
honzikdp přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
Kormiii přispěl 3 Kč
R1jaryn přispěl 3 Kč
ondrara přispěl 3 Kč
bukowski přispěl 3 Kč
Petr_TA přispěl 3 Kč
Riksa přispěl 3 Kč
motoladič přispěl 3 Kč
Hayabusa přispěl 3 Kč
Davcoun přispěl 3 Kč
Jacob_M800 přispěl 3 Kč
alpel přispěl 3 Kč
Petr7474 přispěl 3 Kč
Firecracker přispěl 3 Kč
callowsick přispěl 3 Kč
azy1 přispěl 3 Kč
Jenik78CZ přispěl 3 Kč
zmulin přispěl 3 Kč
gicuka přispěl 3 Kč
Clint. přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist