globalmoto_duben_nolan




Stellan Egeland a jeho stroje

Ve Švédsku nesídlí jen Ikea a Ghostrider jak by se někdo mohl domnívat. Stellan Egeland vytváří ve své firmě SE-services motocykly, které padnou do oka snad každému. Zůčastnil se několika soutěží v Evropě i za Atlantským oceánem a na řadě z nich vyhrál první cenu...

Tenhle člověk se přestavbami živí a ze svého koníčku si dokázal udělat vcelku dobře fungující firmu.  Od roku 2006 se zúčastnil několika světových soutěží a na pěti z nich vyhrál. Na poslední celosvětové soutěži pořádané v americkém městečku Sturgis vyhrál 1. místo s osmiventilovým Hulsterem, který na pohled tak trochu připomíná plochodrážní retro-speciál.








Na obdobném evropském šampionátu Custom Bikes pak s motocyklem Harrier, který v sobě má zabudovaný motor z BMW R1200, obsadil druhé místo a ihned zaujal odborníky z firmy ISR sídlící rovněž ve Švédsku. ISR vyrábí a dodává různé komponenty na motocykly do několika světoznámých motocyklových firem a od Stelana převzala systém uchycení předního kola. Koho také tento stroj nemálo zaujal, byli vývojáří ze samotného BMW, kteří si zapůjčili Harriera a testovali jej na závodním okruhu.








Směr, kterým se Stelolan ubírá, není zaměřený na žádný kontrétní styl jako chopper, sport atp.,  a tak je možné spatřit v jeho dílně postupně mnoho různých motorek, které vždy doznají tolik úprav, že když se dostanou ven, není na nich vlastně ponecháno nic původního... Změny se většinou dotknou i úprav motoru samotného.
Je zajimavé, že se při stavbě motocyklů a výběru vhodných dílů nebojí sáhnout ani do historie a rovněž i do jiného odvětví motorismu. Do Esox Liciuse použil čtyřrychlostní motor z Harleye z roku 1980, karburátor ze stařičkého Fordu 1930 a při výběru řadičky a spojkového pedálu sáhnul po dílu z Fordu 1938. Většina komponent je ale vyrobena přímo v jeho dílně. Stellanův záměr ale není dostat z motocyklu co největší výkon a jak můžete vidět sami, jde hlavně o design a detaily.







Nezbývá než tomuto šikovnému evropanovi držet palce a čekat, čím rozšíří svoji sérii dokonale vyhlížejících motocyklů. Možná, že se dočkáme zpracování jeho vize, o které jsme vás již informovali dříve, jednalo by se o motocykl Kickboxer s motorem ze Subaru.








Video Harrier

Informace o redaktorovi

Petr Kvaš - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (21x):



TOPlist