Startuje výstava Motocykel v Bratislavě

Dva týdny po té české otevírá brány i výstava slovenská, která třeba pro obyvatele východní části naší republiky může být dostupnější než pražský Motosalon. Bratislavský Motocykel, tradičně spojený s Boat Show, můžete navštívit až do neděle a jedním z největších lákadel je výstavní premiéra Jawy 350 OHC Scrambler.

Kapitoly článku

Nejprve pár technicko-taktických údajů, kdybyste se rozhodli do Blavy podívat. Dnes a zítra je výstava otevřená od devíti do 19 hodin, v neděli od devíti do 17. Základní vstupné je 8 EUR, žáci, studenti a ZTP to mají za šest. Výjimkou je, stejně jako to bylo v Praze, sobota, kdy jsou vstupenky za 10 a osm éček. Děcka do šesti let to mají zdarma, stejně jako nic nezaplatíte za parkování motorky, za auto dáte šest éček. A co všechno vás na výstavní ploše 22 000 m2 od 142 vystavovatelů čeká? Kaskadéři, testování elektrik, krásné dívky, veterány, customy a samozřejmě nové motorky!

Suzuki

Tady je výstavní jednička naprosto jasná - nová Katana! Sice stejně jako v Praze černá, která není zdaleka tak působivá jako ta stříbrná, ale pořád je to prostě Katana. Jinak na prostorném stánku nechybí snad nic, najdete tu od motokrosů přes naháče, superbiky až po komerčně velmi úspěšné V-Stromy.

KTM

Také rakouská oranžáda má svou jedničku pro letošní rok jasnou. Tou je sourozenecká dvojice cestovních endur 790 Adventure, resp. Adventure R, které v Bratislavně nemohou chybět, stejně jako inovované šestsetdevadesátky. Jelikož Slováci mají tradičně velmi silné zastoupení na Rally Dakar (ne co do počtu, ale kvalitou), můžete se samozřejmě potěšit i pohledem na závodní speciály Štefana Svitka a Ivana Jakeše.

Ducati

Stánek boloňské značky je nabitý lidskou i technickou krásou. Prim zde hraje nový superbike Panigale V4 R, což je vzhledem k výsledkům prvního závodu WSBK naprosto pochopitelné, a zdatně mu sekunduje nová Multistrada 950 ve verzi S, jejíž test jsme vám už přinesli tady. Nechybí ani nový Diavel 1260 S.

Honda

Japonská jednička se chlubí obrovským stánkem s vyrovnanými řadami motocyklů. Ač nejde o novinky pořád je velký zájem o modely Africa Twin, hlavní pozornost na sebe ovšem logicky strhávají nové stroje v čele s řadou naháčů Neo Sports Café a pětistovky CB. Na vlastní kůži si můžete vyzkoušet i nové stylovky Monkey a Super Cub.

Kawasaki

U Kawy je to jak o maximálních výkonech, tak o retro pohodičce. První skupinu zastupuje superbike Johnnyho Rey, jemuž dělají doprovod různé modely kompresorové há-dvojky, skupinu druhou zase parádně upravené Z900RS a nová W800 CAFE.

BMW

Modrobílá vrtule samozřejmě neopomíjí cestovní stroje, to je základ její nabídky, ale hlavní hvězdou je jednoznačně superbike S 1000 RR a nový skútr C 400 GT. Moc pěkné jsou upravené stylovky R nineT.

Yamaha

Temnou stránku Japonska reprezentují jak naháče řady MT, tak superbiky YZF-R včetně závodního speciálu pro World Endurance. A když jsme u těch závoďáků, tak si můžete detailně prohlédnout dakarský speciál a repliku stroje Romaina Febvra. Avantgardu u Yamahy zastupuje přestavěné staré XS a nový tříkolový Niken GT v netradiční šedé barvě.

Jawa

Že výstavní premiéra nového Scrambleru proběhne v Bratislavě a ne v Praze, to Češi Jawě jen tak nezapomenou. Ale co, hlavně že je aspoň někde. Detailní představení už jsme vám přinesli tady, teď si motorku můžete prohlédnout naživo. Stejně jako její další sourozence z řady 350 OHC, naháče v designu "čtyřky" a kafíčko Special. Prohlédnout si můžete i končící šestsetšedesátku Vintage. My jsme na stánku Jawy zastihli slovenskou legendu Petera Baláže.

Triumph

Triumph na Slovensku ukazuje, podobně jako u nás, kompletní paletu novinek. Nechybí tu tedy ani jeden z nových Scramblerů, přesněji řečeno 1200 Scrambler ve verzích XE, XC a inovovaný Street Scrambler s menším motorem. Pro fanoušky čistě silničního ježdění tu je třeba vylepšený Street Twin a novinka s velkým motorem Speed Twin.

 

Indian

Také Indian přivezl podobnou skladbu stánku, jako jsme mohli vidět v Letňanech. V jeho čele se samozřejmě blýská nový naháč FTR 1200 S, kterému dělají společnost oblíbené Scouty a našlapané touringy. 

Husqvarna

Huska je v poslední době hlavně o řadě Pilen, na jejímž vrcholu se tyčí sedmistovky. Vitpilena známe už z loňska, zbrusu nový je letos velký Svartpilen 701. Na stánku jsou kromě nich i menší čtyřstovky, milovníci bláta si zase smlsnou na FC 450 Rockstar Edition.

Harley-Davidson

H-D přivezlo na stánek spustu motorek, největší novinkou je pak powercruiser FXDR. Za zhlédnutí ale určitě stojí i loňské Softaily a lehce inovované Touringy.

MV Agusta

Italský cit pro design reprezentuje v podání MV Agusty osvědčený Dragster a také dvojice cesťáků Turismo Veloce. Jeden je v provedení Lusso SCS, druhý RC SCS. Společnou zajímavostí je kromě plné výbavy a luxusních detailů automatická spojka vyvinutá ve spolupráci s firmou Rekluse.

Lambretta

Lambretta slaví letos velký návrat a platí to i pro naše východní sousedy, kteří si mohou prohlédnout kompletní nabídku skútrů V-Special v provedení s pevným nebo s otočným předním blatníkem. A aby jim na stánku nebylo smutno, tak je zezadu jistí ještě motocykly Brixton.

Piaggio Group

Moto Guzzi V85 TT. Jedna z nejobletovanějších motorek napříč všemi výstavami nechybí ani tady. Vedle ní jsou už osvědčené a některé mírně vylepšené Guzziny, o kus dál jsou zase skútry Piaggio. Kromě toho patří pod křídla koncernu také Vespa, která je k vidění v celkem sedmi variantách plus jedné elektrické. Hned vedle jsou pak žhavé novinky pro silniční rychlíky - Tuono V4 Factory se semiaktivním podvozkem a také nadupaná RSV4 1100 Factory s 215 kobylkami.

Benelli

Další horká novinka z Itálie se jmenuje 752 S a přiváží ji Benelli. Kromě ní je tu ale také cestovní enduro TRK v menším objemovém provedení nebo třeba levnější motocykly značky Keeway.

Oblečení, doplňky a příslušenství

Své novinky přivezla na bratislavské výstaviště i značka LS2. Sportovní jezdci by na jejím stánku neměli minout Challenger HPFC, milovníci cestovních endur zase model Pioneer. Nové vyklápěčky jsou hned dvě, Valiant překvapí fluorescenčními vlastnostmi (ve tmě svítí), Vortex je zase vyklápěčka z karbonu, která váží jako normální integrálka (cca 1350 gramů). A když už jsme u toho karbonu, tak bombově vypadá retro endurová XTRA, která na váze ukáže méně než kilo. Ti, kdo v terénu tráví opravdu hodně času, zase ocení krosový model Subverter s revolučním bezpečnostním systémem Security Sliding Structure, který má výrazným způsobem snižovat nebezpečí poranění mozku.

Stejně obrovský stánek jako do Prahy přivezlo Globalmoto i na Slovensko a nechybí tu žádná z největších novinek. Vypíchnout lze hlavně tři přilby italského koncernu Nolan Group. N 702 X a GT jsou modulární dvojčata od Nolanu, přímí nástupci modelu N44. Stejně jako čtyřicetčtyřka jsou charakteristické odnímatelnou bradovou částí, takže máte buď integrálku, nebo jetku. Pro obojí použití mají přilby samozřejmě homologaci. Zásadní rozdíl mezi verzí X a GT je jejich použití. X je pro cestovní endura, takže tu je navíc kšilt a trošku jinak je řešená bradová část včetně plexi, které je u silniční varianty GT o chloupek delší. Krosovou variantu ale můžete udělat i z GT, kde se dá dokoupit kšilt, který se nasadí místo plexi. Obě přilby jsou také připravené pro instalaci značkového interkomu. Novinka z dílny X-Lite se jmenuje X-903. Jde o novou nejvyšší integrálku v nabíce, která se zaměřuje na silničně-cestovní použití. Dosavadním vrcholem byla přilba X-803, která je ale čistě závodnická. Devětsettrojka přichází s vychytávkami, které vám zpříjemní den v sedle, ať už jde o sportovní aerodynamický tvar skořepiny, ultraširoký průzor, patentovaný magnetický systém uchycení plexi nebo nastavitelnou vnitřní sluneční clonu. Potěší příjemný vyjímatelný interiér přizpůsobený pro snadné praní, který si navíc díky patentovanému systému můžete nastavit, jak potřebujete. V jedné přilbě tak můžete najít správnou polohu interiéru právě pro svou hlavu. Přilba bude k dostání jak v klasické X-Lite skořepině z kombinace karbonu a kevlaru nebo také v čistě karbonové Ultra Carbon verzi.

Nové přilby vystavuje také italská značka AGV, Českou republiku zastupují kevlarové produkty Trilobite, včele s novými kalhoty Go-Up a na výstavě určitě neminete ani stánek Motozem

Customy, veterány a sportovní motorky

Jako na každé správné výstavě i tady najdete v expozicích různě poschovávané závodní motorky a motorky s dávným datem výroby. Slováci mají také oproti nám jednu výhodu. Mají totiž v rámci Motocykela také soutěžní výstavu přestavěných motorek.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 9 Kč od 2 uživatelů.

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



k2moto_kawa2
Objednat reklamu
TOPlist