Spirit Motorcycles přichází na trh rovnou s dvojicí modelů
Text: Dominik Valášek | Zdroj: Spirit Motorcycles Limited | Zveřejněno: 27.11.2016 | Zobrazeno: 11 368x
O britské značce Spirit jste až dosud docela určitě neslyšeli, nicméně jedná se o malou manufakturu, kde se sešli hoši ze závodního týmu T3 Racing a úpravci z firmy Spirit of the Seventies. A hned jsou venku i první dvě motorky, stojící na stejném základu – kapotovaná GP Sport a nahatá GP Street, každá ještě v přiostřené verzi R.
Dost možná nejzajímavějším prvkem celé motorky je vlastní rám. Ocelové trubky příhradového rámu jsou k sobě nikoliv přivařeny, ale připájeny. Tato technologie se v běžné výrobě neužívá, leč má něco do sebe. Pájené spoje pruží víc než ty vařené, čehož se dá při správném vývoji využít. Velká výhoda potom tkví v případných opravách, neboť výměna jednotlivých trubek se stává o hodně jednodušší.
Zadní kyvná vidlice je ručně vyrobená z hliníku a nešetřilo se ani na žádných dalších dílech. Zajímavostí je mimo jiné i to, že je prakticky celá motorka nastavitelná. Pohrát si lze s délkou rozvoru, pozicí kyvky, pozicí stupaček nebo s úhlem řízení. Karbonová kapotáž se potom zasloužila o to, že celá motorka váží jen 140 kilogramů s náplněmi.
Motor je neméně vycizelovaným prvkem. Tříválec vypůjčený od Triumphu měl původně objem 675 ccm, ale díky prodlouženému zdvihu se teď chlubí objemem 750 ccm. Do toho byla navýšena komprese z 13.1:1 na 13.5:1 u normálních modelů a na 13.8:1 u R modelů. Zatímco slabší verze mají 156 koní, ty „eRkové“ mají hned 180. Ani výrazně vyšší výkon ale neznamená ústupky ve spolehlivosti nebo prodloužení servisních intervalů.
A potom je tu samozřejmě elektronika. Modely R jsou osazeny diagnostikou Motec M130 ECU, která sjednocuje data z mnoha čidel po celém stroji. Diagnostická data jsou potom na žádost jezdce odesílána přes 4G připojení přímo do Spirit Motorcycles, kde je tamní odborníci vyhodnotí a poradí s tím, jak se zlepšit. Velmi zajímavý a nanejvýš osobní přístup.
Všem těmto specialitám ovšem naprosto odpovídá adekvátní cena. První série zahrnující 50 kusů od každého provedení (dohromady tedy 200 motorek), už se začíná vyrábět a první zákazníci dostanou své stroje v březnu. Základní GP Sport a GP Street vyjde na 44 999 liber (1.4 milionu korun). Ostrá GP Sport R stojí 64 999 liber (2.1 milionu) a GP Street R dokonce 69 999 liber (2.2 milionu). A to jsou samozřejmě ceny bez příplatků, mezi které se řadí třeba lepší výfukový systém a další serepetičky.
Každopádně je tu i zmínka o dalším, tentokrát mnohem lidovějším modelu. Moderní scrambler od Spirit Motorcycles by měl stát kolem 20 tisíc liber (630 tisíc korun).