Se Sporťákem o letošní sezoně

Mirka „Sporťáka“ Freye můžete znát zaprvé jako špičkového českého stuntridera a zadruhé jako učitele jízdy po zadním kole v jeho kurzech Wheelie.cz. Jakou měl závodní sezónu, jak mu fungují kurzy a co plánuje na příští rok?

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

My jsme si Mirkův kurz Wheelie.cz na speciálním trenážeru vyzkoušeli již na začátku letošní sezóny a co tahle adrenalinová zábava obnáší a co nám dala (krom puchýřů), to si můžete znovu přečíst v článku, nebo se podívejte na video nahoře. Mirek nyní pro všechny fandy jízdy po zadním zvýhodnil do konce roku cenu kurzu Wheelie o 20 %, což je určitě dobrá zpráva pro ty čtenáře, kteří namísto s hlavou chtějí žít v oblacích s předním kolem. My ho při té příležitosti vyzpovídali, jaká pro něj byla sezona 2020 i co plánuje v té nadcházející, a to nejen z pohledu instruktora, ale i stuntridera.

Mirku, nejdříve nám pověz něco o té tvé akci na kurz.
Je to taková vánoční zvýhodněná nabídka pro všechny, kdo si chtějí zkusit jízdu po zadním, naučit se novým dovednostem, nebo prostě jen zažít něco adrenalinového. Sleva neplatí jen na kurz Wheelie pro ostřílený motorkáře, ale i na zážitkový kurz Wheelie, který je určený pro začátečníky nebo lidi, kteří nemají s motorkami žádné zkušenosti. Jak funguje poslední zmíněný kurz, je rozepsáno na webovkách www.wheelie.cz. Takže kdo honí vánoční dárky na poslední chvilku jako já, má ještě možnost pořídit.

Co sezóna 2020? Covid-19 zasáhl všechny oblasti motosportu, jak se to dotklo vás stuntriderů?
Samozřejmě se nás celá tahle situace taky dotkla. Prvním momentem, kdy začaly problémy, byla výstava Motosalon v Brně, kde proběhl v rámci doprovodného programu první ročník Czech Stunt Grand Prix. Nikdo však nevěděl do posledního momentu, zda akce bude či ne. No a pak začala teprve diskotéka: zrušené show, nejistota, jak to bude s kurzy, problémy s tréninky atd. Ve finále se to však ale nějak rozjelo a celkově hodnotím sezońu pozitivně.

Zmínil jsi závody v Brně, tam se ti to hodně povedlo a konkurenci jsi docela zaskočil svými prvky. Byl za tím jenom pečlivý trénink, nebo i něco dalšího?
V Brně se zadařilo a povedlo se mi vyhrát první místo. Velký vliv na to měla zimní příprava, kdy jsem udělal poměrně velký zásah do konstrukce motorky a udělal si nastavitelný úhel řízení.
Moje Honda má v originále těžiště umístěné dost na středu oproti konkurenci, to způsobuje problémy s jízdou po předním kole na kluzkém povrchu. Díky jiné geometrii jsem byl schopný odjezdit o něco víc než ostatní kluci.

Brno ovšem nebylo jediným tvým velkým letošním úspěchem...
Podařilo se mi vybojovat ještě první místo na mistrovství ČR, které proběhlo při akci Czech Stunt Day v Ostravě, která každý rok patří k nejlepším světovým soutěžím. Toto umístění plus celkové páté místo ze všech závodníků pro mě znamená to nejvíc za celých těch jedenáct let, co se soutěží účastním. Po Czech Stunt Day jsem ještě vyrazil k naším východním bratrům na jejich mezinárodní stunt cup. Tam jsem skončil třetí poté, co jsem v první jízdě podcenil povrch, který hodně žral gumu, a v půlce jízdy bouchl gumu :-) Ale jak se říká, nic se nemá vzdávat. Dojel jsem to i s tou prasklou.

Stoppie s prasklou gumou? To už je trochu moc, ne? Co na to ráfek?
Jo, byl to takový momentální zkrat, ale byla aspoň prdel. Ráfek kupodivu přežil. Víc dostal letos zabrat při tréninku triku Kangaroo Stoppie 360, který jsem už konečně dal. Je to jeden z nejtěžších prvků, co se dnes jezdí, a pro mě to je trik, který mi dal nejvíc zabrat.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Trochu hardcore. Závěrem se vraťme ještě ke kurzům - jaký je o ně zájem a plánuješ nějaké změny?
Kurzy letos nabraly velký spád a pro mě to byla ohromná zkušenost, se kterou už teď pracuju. Na speciálu, který žáci využívají, předělávam hned několik věcí, jež celou výuku posunou na úplně jiný level. Rád bych také začal dělat kurzy pro pokročilé jezdce, kteří už po zadním kole trochu jezdit umějí, to však podle toho, jak budu vše stíhat. A v plánu je jedna celkem velká věc pro motorkáře, ale to nebudu ještě předbíhat. Uvidíte napřesrok!

Dobře, necháme se překvapit. A třeba si to taky vyzkoušíme :-) Ať se daří!

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Autoři článku obdrželi prémie 18 Kč od 3 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist