Royal Enfield má nový Bullet 650 a koncept Himalayan 750
Text: Filip Tichý | Foto: Jiří Jevický | Foto: Royal Enfield | Zveřejněno: 4.11.2025 | Zobrazeno: 10 036x
Indická značka s britskými kořeny na výstavě Eicma 2025 v Miláně představila hlavně nový Bullet 650. Protože značka letos slaví už 125. narozeniny, připravila také řadu speciálních výročních modelů. Nezapomíná ale ani na budoucnost, již příští rok přijde na trh malé elektrické městské enduro Flying Flea city+.
Royal Enfield slaví 125 let své značky a chlubí se historií nejstarší motocyklové značky na světě s nepřetržitou výrobou. Aby tento příběh oživil na veletrhu EICMA 2025, představil Royal Enfield své novinky i speciální edice některých oblíbených modelů. Ty nejzajímavější stroje jsou určitě nový Bullet 650 a speciální verze Himalayan Mana Black Edition.
Royal Enfield Bullet 650
Majestátní nový Bullet 650 oživuje nejstarší řadu této značky o zatím největší motor v nabídce, tedy nový řadový dvouválec 650. Řada Bullet má už více než devadesátiletý rodokmen, přesto svůj největší motor značka napřed již vloni představila v modelu Classic 650. A právě z tohoto modelu letošní novinka Bullet 650 z velké míry vychází. To znamená stejný podvozek i všechny hlavní prvky motocyklu, včetně ocelového trubkového rámu, řadového dvouválce 648 ccm naladěného na 35 kW a 52 Nm už při 5650 ot/min a šestistupňovou převodovku. Stejně jako Classic i Bullet 650 slibuje autentické, nekomplikované motocyklové ježdění.
Prakticky identické jsou také hlavní technické parametry jako relativně vysoká provozní hmotnost 243 kg, rozvor 1475 mm, patnáctilitrová nádrž a velká kola 18 palců vzadu a 19 palců vepředu se zdvihy 90 mm resp 120 mm. Hlavní rozdíl modelu Bullet je jeho celkový styl a hlavně jiný design, který víc odkazuje na tradiční indické křivky s charakteristickým dvoumístným sedlem a světlometem s „kšiltem“. Svět se mění, ale Bullet stále nezapomíná na své kořeny. Tady nejsou důležité technické parametry výkonu, ale elegantní linie a pocit sounáležitosti s bohatou historií.
Royal Enfield Himalayan Mana Black Edition
Sice jsme čekali představení úplně nové 750, která je v expozici zatím jen ve formě testovacího prototypu, oficiálně ale Royal Enfield představil „jen“ novou verzi svého adventure modelu Himalayan 450 Mana Black Edition. Ten je inspirovaný náročnou trekovou stezkou do průsmyku Mana Pass. Model Mana Black Edition zdůrazňuje spartánský charakter modelu Himalayan.
Speciální edice je oblečená do matného černého laku a vyjíždí s důkladnou tovární výbavou. Mana Black Edition je vybavená černými chrániči rukou Black Rally, lepším sedlem Black Rally i jiným předním blatníkem Rally. Dále jezdí s moderními vyplétanými bezdušovými koly.
Royal Enfield Classic 650 Special Edition
Na oslavu 125 slavných let motocyklového sportu uvedla značka Royal Enfield na trh speciální edici jednoho ze svých nejznámějších produktů, modelu Classic. Ta se liší speciální barvou i emblémy 125 Years.
Royal Enfield Shotgun 650 X Rough Crafts Drop
Nová edice Shotgunu je navržená ve spolupráci s výrobcem customových motocyklů Rough Crafts. Customové detaily podtrhuje pruh z pravého zlata, který se táhne přes celou karoserii a zdůrazňuje kombinaci lesklé černé a matné černé barvy. Tato edice přichází také s dalšími prémiovými detaily, včetně sedadel s pravou prošívanou kůží a spoustou zlatých detailů. Limitovaná edice bude obsahovat pouze 100 kusů s individuálním číslováním.
Elektrický scrambler Flying Flea FF.S6
Na veletrhu EICMA se také poprvé představil nový motocykl Flying Flea ve stylu Scrambler s označením FF.S6. Ten kombinuje lehkou konstrukci a zajímavý design s terénními schopnostmi. Značka Flying Flea se představila již před dvěma lety, když na veletrhu EICMA 2024 ukázala svůj první produkt FF.C6. Název značky i jeho zaměření na malé modely odkazuje do historie na původní motocykly Flying Flea, které byly speciálně konstruovány a shazovány z letadel pomocí padáků.
FF.S6 má být lehký městský průzkumník. Jeho scramblerové vlohy podporuje kombinace kol 19 palců vpředu a 18 palců vzadu. Jízdní vlastnosti a ovladatelnost jsou vylepšeny elektromotorem s vysokým točivým momentem a dlouhým, pohodlným sedlem ve stylu enduro. Hlavní nevýhodou ovšem zůstává, že je zahájení výroby slibované až na konec roku 2026. Tento model také bude dělat společnost připravovanému elektrickému modelu Himalayan, jehož koncept značka představila už minulý rok.
Koncept Himalayan 750
Testovací prototyp už vypadá jako hotový produkční motocykl, přesto ji ještě budeme na nový velký“ Himalayan muset počkat. Motocykl vystavený v dřevěné konstrukci designově vychází ze stávající 450, hlavně díky kulatému přednímu světlu. Jezdí na kombinaci kol 19 a 17 a ocelový rám vypadá poměrně robustně. Motor se tváří jako stávající řadový dvouválec 650, ale uvnitř se dá očekávat úplně nový agregát.
Zajímavé přestavby na výstavě Eicma:
Informace o redaktorovi
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)






















































