globalmoto_duben_nolan




Nový Royal Enfield Super Meteor 650

První tiskovka výstavy v Miláně patřila indické značce s britskými kořeny a 121 let dlouhou historií. Royal Enfield zde představil svůj první velký cruiser Super Meteor 650, který ve verzi Tourer ztělesňuje britsko-indickou představu o cestování.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Z pohledu evropského trhu přichází s modelem Super Meteor 650 na trh spíš středně velký cruiser s klasickými liniemi, hlavně v plně odkryté verzi bez doplňků. Pořád je tu návaznost na klasické rysy předchozích modelů, ale moderní prvky jako obrácená přední vidlice, LED světlomet a TFT přístrojový panel se samostatným budíkem navigace ho posouvají dál do budoucnosti. Má přitom docela zajímavou a jedinečnou siluetu díky mohutnému zadnímu blatníku a trubkám podsedlového rámu, který v části stupaček spolujezdce vystupuje daleko dozadu.

Nový model vychází z platformy se vzduchem chlazenými motory 650 s malým olejovým chladičem za předním kolem, které se osvědčily v předchozích dvouválcových modelech Interceptor 650 a Continental 650. Motor má maximální výkon 47 koní a točivý moment 52 Nm, tedy přesně na limitu řidičského oprávnění A2. Nový Super Meteor ale dostal nový trubkový rám s odlišnou ergonomií s nízko posazeným sedlem pouhých 74 cm od země.

Odpružení zajišťuje 43mm vidlice upside-down se zdvihem 120 mm, vzadu jsou po stranách dvě jednotky Showa s nastavitelným předpětím a zdvihem 102 mm. Brzdový systém po jednom kotouči na každé kolo (320 mm vpředu s dvoupístkovým brzdičem, stejně jako u ostatních modelů 650, vzadu je o něco větší 300mm kotouč) a samozřejmě systém ABS. Celá brzdová sestava Brembo se bude muset vypořádat s provozní hmotností 241 kg. Cestovní využití podporuje i nádrž o objemu 15,7 litru, tedy o dva litry víc než u naháčů 650.

Je sympatické, že Royal Enfield Super Meteor 650 zachovává maximálně klasický design a přesně navazuje na styl cruiserů, jak vypadaly před desítkami let. A to i přesto, že jde na první pohled o moderní mašinu. Šéf konstrukčního oddělení společnosti Royal Enfield Mark Wells říká, že se jedná o archetypální cruiser. „Naším cílem bylo vytvořit motocykl, který vystihuje podstatu britských cruiserů. Design je ovlivněný styly z 50. let, včetně našich vlastních motocyklů, ale s moderním nádechem. Super Meteor 650 je motocykl, na kterém můžete bezstarostně cestovat a dojet až na konec horizontu.“

Zajímavé jsou i speciální barvy, v nabídce standardní verze je černá Astral Black, modrá Astral Blue, zelená Astral Green, šedá Interstellar Grey a zelená Interstellar Green. Cestovně vybavený model Super Meteor 650 Tourer bude prodáván jen v červené Celestial Red a modré Celestial Blue. Verze Tour má navíc cestovní plexištít, jiné stupačky a pohodlnější dvoumístné sedlo s opěrkou spolujezdce, v nabídce je ale celá řada doplňků pro ještě pohodlnější a bezpečnější cestování. Cena pro český trh bude teprve oznámena, ale dá se očekávat podobná cenová hranice jako u ostatních modelů 650, tedy těsně kolem dvou set tisíc korun.

Co se dalších modelů týče, tak Classic 350 dostává dvě nová barevná provedení z „armádní“ řady Signals (písková, šedá) a Himalayana pořídíte dokonce ve třech nových (ledovcová modrá podle Himálaje, černá jako nebe nad nimi a pískově hnědá podle tamních pouští), přičemž těšit se můžete na nově přidanou USB zásuvku na řídítkách.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 45 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
kopetr přispěl 45 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist