journeyman_brezen




Ronax 500 - novodobý dvoutakt

Časy, kdy se královská kubatura říkalo dvoutaktním pětistovkám, už jsou dávno pryč. Teď se ale tyhle stroje pro opravdové chlapy vrací, i když jenom v omezeném počtu a pro soukromé účely. Německá firma Ronax právě zahájila prodej modelu, postaveného na základě Hondy NSR500.

Kapitoly článku

V technických specifikacích vidlicového čtyřválce o objemu 500 ccm výrobce uvádí stejný výkon jako u závodního speciálu, tedy výkonu 160 koní při 11 500 otáčkách za minutu, téměř čtvercovou konfiguraci  (vrtání 54,5 x zdvih 54 mm) a dva protiběžné klikové hřídele v celohliníkovém bloku motoru.


Výbavou se Ronax také může měřit se závodními motocykly třídy Moto GP - najdete tu špičkové odpružení Öhlins, brzdy Brembo nebo čtyři výfukové koncovky z karbon/kevlaru a karbonové kapoty. Kvůli snazší ovladatelnosti je motorka vybavena vstřikováním paliva, a programovatelnými mapami zapalování s režimy Sport a Rain. O hmotnosti však nikde není ani slovo, přitom to vzhledem k použitým materiálům určitě nebude žádná ostuda.
Ronax 500 je sice závodní motorka, ale splňuje i podmínky pro silniční provoz, alespoň podle výrobce. Přední světlomet je schovaný v otvoru náporového sání - stačí nacvaknout zrcátka a blinkry, a vyrazit si na magistrát pro espézetku.
Že tuhle motorku hned tak nepotkáte ani na okruhu ani na silnici, na to můžete vzít jed. Při ceně 100 000 Eur a limitovaném počtu 46 vyrobených kusů je pravděpodobnost, že si Ronax pořídí někdo v okolí,  podobná jako na výhru ve sportce. I tak je ale dobře, že voňavé dvoutakty z asfaltu úplně nezmizí.

Video


Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (16x):
Motokatalog.cz



TOPlist