yamaha_demo_tour




Ronax 500 - novodobý dvoutakt

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
docent (62) napsal 19.09.2014 v 16:24

Bes: "Obecně: jsou i mnohem větší a výkonnější dvoutakty. Třeba v německých ponorkách ve II. sv. válce (U-BOOTy) byly přeplňované dvoutaktní vznětové 12V motory o obsahu 150,6 litrů, vrtání bylo 230mm, zdvih 300mm"

Nemusíš se ohlížet až do II.sv.v.
Málo lidí ví, že většina současných zaoceánských lodí má vznětové dvoutakty. Jejich obsah z rukávu nevysypu, ale tam se to počítá spíš na hektolitry
Na vlastní oči jsem viděl jen jejich "startér" - klasický 4T nafťák. Rozměry cca 2x3x4 metry

gresini (4459) napsal 12.06.2014 v 14:53+1

Heki máš pravdu-je to nějaký rok,co jsem jich pár viděl(trabantů) na okruhu v Brně a na cílovce jely kolem 160 a byly i hezké

Heki (401) napsal 11.06.2014 v 17:23+1

Gresini: pár upravených Warťasů jsem viděl - na každý válec jeden karbec z motokrosové zetky... Sice to žralo jak Temelín, ale na to se na závodech nehraje. Jinak Trabant - existoval Trabant 800 RS, který pokud se nemýlím měl kolem 80 koní. To taky asi muselo např. při závodech do vrchu valit hodně pěkně.

maestro (88) napsal 11.06.2014 v 11:49+2

motorka uzasna
jediny co me mrzelo u toho krasnyho videa bylo, ze nebyla cítit ta 2t vůně

gresini (4459) napsal 11.06.2014 v 10:12+2

Pokud si dobře vzpomínám,tak Wartburgy(motory) měly v soutěžní úpravě od 90 do nějakých 105hp a to už mazalo dobře.

sered (113) napsal 11.06.2014 v 09:48+1

pokaď si matně vzpomínám, tak dederoni dostávali z okruhovýho Trabocha >50 kobylek... a to bylo někdy před 35 lety!!!
Prostě 2T má a bude mít něco do sebe - už jen ten krááásnej smrad ze spálenýho ricinu!
Pro rejpaly - motor při troše štěstí vydržel jeden závod a v bandě se dělal vír

IvanDvoutakťák (5069) napsal 11.06.2014 v 09:42

Heki, na ten padací rám á la Jawa jsem zapoměl,
ač byl na příroďácích klasiků RARITOU největší
Ond3x, nedá se napsat nic než
Já, nepořídit si už Gammu, taky bych jich "pár vzal"
- homologace-nehomologace

Heki (401) napsal 11.06.2014 v 08:34-1+1

Virago: Já to viděl - jel v provozu, ale vesměs furt rovně. Prostě jsem tím chtěl říct, že třeba na okruhu by pravděpodobně byla rychlejší R1 se 180 koňma, než oturbené monstrum, co má koní 400. Aspoň to je můj názor. Nehledě k tomu, že jezdit v provozu přes 300 km/h může jen jedinec rozumu mdlého.

Ivan: Tak to je pravda. Ten Wankel se taky kdovíjak upravit nedá. Že to má krouťák bylo vidět na každém výjezdu ze zatáčky. A to prosím pilot ani nevysedal a těma padacíma rámama jak na třiapůle jawě kroužil asi 2cm nad zemí. Co Ti budu povídat - dyť si to viděl

Ond3x (21) napsal 11.06.2014 v 00:08+1

Konečně správný počet taktů

Motorka je to docela "levná". Přecejen skoro kusovka dělaná v Německu a všude samý karbon. Daň + doprava není v ceně. S daní stojí přes 3,1mil kč Suter je za 3,5mil kč + daň a nikde nepíšou nic o homologaci. Prostě beru tři

bes (1) napsal 10.06.2014 v 22:16+1

Marosa: "Zajímalo by mě, zda je vůbec technicky možné vyrobit dvoutakt o objemu 1000ccm? "
Obecně: jsou i mnohem větší a výkonnější dvoutakty. Třeba v německých ponorkách ve II. sv. válce (U-BOOTy) byly přeplňované dvoutaktní vznětové 12V motory o obsahu 150,6 litrů, vrtání bylo 230mm, zdvih 300mm

gresini (4459) napsal 10.06.2014 v 22:06+2

Virago-přesně tak a za sezónu,dvě zjistíš,že to hlavně po rovině v létě moc nejede. Ale jinak jasný 200ps už na motku je OK a kdo to s tím umí,tak je zážitků dost!

1100Virago (3052) napsal 10.06.2014 v 21:37+1

Heki: V prvním dílu jezdil Ghostrider se čtyřsetkoňovou (nebo pětisetkoňovou?) Hayabusou normálně v provozu po Stockholmu, takže jezdit se s tím zjevně dá. Dokonce i s takovou Y2K s turbínou z vrtulníku. Samozřejmě, že ovladatelnost asi nebude nic moc, ale nezvladatelné to není.

IvanDvoutakťák (5069) napsal 10.06.2014 v 20:34

Sledoval jsem ten sajdkár s motorem Wartburg 2 sezóny
v závodech klasiků - od začátků, kdy dělal trošku problémy
a loni (např.) v Branné už jel "jak z partesu" ...
No a ten Wankel, Suzuki Re5 Rotary, co loni jel (zase např.)
v Branné "ten" Švýcar, to je malý zázrak co do krouťáku už od
3tis. ot/min ! Frankie Mrázek to hodnotil trefně : sériovka (!) se
širokejma řidítkama a bez kapotáže a on nám nna výjezdu ze
zatáček vždycky "zamával" a ujel ... (( - :

Heki (401) napsal 10.06.2014 v 20:29+1

Ivan: I ten Warťas má docela potenciál. Jasně, že v sérii se nemůže rovnat s GT 750, ale viděl jsem ho upravený v závodním sidecaru a jelo to vážně pěkně.

Heki (401) napsal 10.06.2014 v 20:27-1+1

Gresini: To máš sice částečně pravdu, ale já tady mluvím o využitelném výkonu. Pokud se nebavíme o dragsterech, tak je oturbená motorka se 400 koňma téměř nepoužitelná. Neviděl jsem to v žádném videu jet jinak než rovně (fajn Ghostrider jel třeba po zadním, ale stejně rovně ). V zatáčkách bys ten výkon nepřenesl a tak by to buď stejně krotila kontrola trakce na úroveň, kterou mají běžné motorky nebo byses brzo někde rozmáz. Mít ty koně je tedy spíš frajeřina a psychologický efekt (s občasným zablbnutím na rovině...) V praxi to ale není na nic. Řekl bych, že i těch 200, což mají v současnosti takové ty top supersporty, využije asi 1% jezdců - jestli vůbec...

Ivan: Tak Ty jsi fajnšmkr to je jasný. Pár let zpátky na ČTT jsem se bavil s nějakým Švýcarem, co měl GT 750 na tričku (a podle toho, že závod jel na Wankelové RE-5, tak asi i doma). Zajímalo mě tehdy, jestli mu není líto ten Wankel ničit na závodech - opáčil, že jich má doma ještě 7

IvanDvoutakťák (5069) napsal 10.06.2014 v 19:46

Heki : před Gammou jsem(m.j.) jezdil Suzuki GT750, která byla
koncepcí motoru opravdu stejná jako Tebou zmiňovaný Wartburg.
Ale jen tou koncepcí dvoutaktního tříválce chalzeného kapali-
nou Když někteří čs. řidiči, např. u benzinky toto zjistili,
jen jsem jim vysvětil ten rozdíl, že Wartburg měl z 1000ccm
výkon 50PS a moje GT-čko ze 750ccm 70PS v sérii
(a ta moje,se třemi laďáky + KN filtry, víc než 80PS)

radi5 (73) napsal 10.06.2014 v 19:41+1

Možné je cokoliv. Jde o to, aby takový motor měl použitelnou výkonovou křivku. A to je to jádro pudla.

IvanDvoutakťák (5069) napsal 10.06.2014 v 19:37+2

Dal jsem to sem, Blackblues(i), především proto, abych pou-
kázal na to, že existují dvoutaktní pětistovky, se kterýma
si"člověk užije dostatečně" A NESTOJÍ ZDALEKA MILION(Y)
Jde jen o to, jestli něco takového člověk skutečně chce ,
nebo ne ...

gresini (4459) napsal 10.06.2014 v 19:07-1+2

člověk si zvykne téměř na cokoli a i třista koníků se dá určitě časem nějak zvládnout a zrychlení s trakcí musí být zase o dost dál-jde hlavně o větší opatrnost v zatáčkách( bez trakce),vzpomeň si na litry nebo busy a vůbec motorky opatřené turbem a mají tam těch koníků podstatně víc než 300.

Heki (401) napsal 10.06.2014 v 18:08+2

Marosa: Takový motor měl už Wartburg

Technicky to možné je, ale prakticky by to k ničemu nebylo. Krom toho, že se s tím nedají nejspíš jezdit žádné závody, do provozu by to bylo úplně nepoužitelné. Tři sta koní v motorce je nepoužitelný výkon. Ještě k tomu ve dvoutaktu...

Marosa (625) napsal 10.06.2014 v 17:56

radi5: Jo ok, ale to se bavime o motorech, které jsou již vyrobeny a upraveny pro motorku. Spíš, zda je tedy reálný vyrobit takový motor i s takovým výkonem, který je určený jen pro motorku...jako např. ten od Suteru

radi5 (73) napsal 10.06.2014 v 17:46

Marosa: Takový obsah ve dvoutaktu má kdejaký vodní skůtr... . Tady je okruhovka 2T 800ccm s motorem ze sněžného skútru (Polaris):

//www.fasterandfaster.net/2009/06/tularis-800-two-stroke-polaris-powered.html

Marosa (625) napsal 10.06.2014 v 17:38+1

Zajímalo by mě, zda je vůbec technicky možné vyrobit dvoutakt o objemu 1000ccm? Co myslíte? Závodní 500 maji jistě něco dosebe, jako svůj výkon, dobrou ovladatelnost, svoji váhu, atd. Že firma Suter dostala z takového objemu 200 koní je masakr Lajckým pohledem, kdyby vyrobili mašinu o objemu 1000ccm, tak určitě 300 koní by bylo reálných. Co myslíte? Pouhé teoretické spekulace nebo opravdu reálná možnost výroby?

jiR6a (0) napsal 10.06.2014 v 15:11

Jako pěkná a zajímavá, jen s těma vejfukama, dva nahoře a dva pravo to vypadá divně. Jinak dobrý, zvuk jako trochu víc vytočená třipade a nebo jak ten kluk v Terminátorovi ujížděl na tý krosce

blackblues (1507) napsal 10.06.2014 v 12:45

Jsem čekal,ze jsem Ivan nějakou tu suzinku hodí,kamaradi je to moc pěkný a výkonný letadlo,musí byt super na tom jet,Šťastný to člověk,krasa

Heki (401) napsal 10.06.2014 v 12:29-1+7

Tvl to je zas diskuze jak řemen Ikdyby to stálo 300 000,- Kč tak si to nikdo z Vás nekoupí. A ikdyby to nebylo drahé, tak by tu určitě někdo mamral, že to moc žere, že jsou na to drahé gumy případně že je to nepohodlné

Za mě rozhodně luxus. Nikdy si to nekoupím, ale jsem rád, že tyhle stroje ještě existují.

IRON-MAIDEN-ZXR (82) napsal 10.06.2014 v 12:26

Pěknej dvoutakt

IvanDvoutakťák (5069) napsal 10.06.2014 v 12:15-3+1

//www.youtube.com/watch?v=99zjMalrTWg

//www.youtube.com/watch?v=amKVPTLsNFs

Vladimirator (106) napsal 10.06.2014 v 11:02-1

U toho Suteru je cena příjemnější ¨jen¨ mega+

radi5 (73) napsal 10.06.2014 v 10:22+2

Něco podobného se dá koupit i u Suteru. Cvajtakt, 200 koní, 129 kilo... //www.sutec.ch/suterracing/technologie/motorsport/suter-500.html Masakr...

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist