hsq_cervenec_spart401




Známe ceny ostrých endur Rieju a v květnu je tu máme

Všichni offroadoví nadšenci a enduráci obzvlášť nejspíš už dávno zaregistrovali, že španělský Gas Gas spravuje KTM a soustředí se především na trialové speciály. Možná si také všimli, že dvoutaktní endura, které Gas Gas dříve produkoval, pokračují pod značkou Rieju. Modely 2021 budou v prodeji už koncem května a my známe jejich cenu.

Už dříve jsme vás informovali, že Rieju chystá dvoutaktní endura o objemu 250 ccm a 300 ccm, která jsou víceméně stejná, jako Gasíky poslední generace. Podle posledních informací se v květnu vyrobí posledních 100 kusů v Gironě, tedy sídle značky Gas Gas a poté bude vše přestěhováno do města Figueres, kde bude probíhat produkce ostrých endur. Jen pro upřesnění, Figueres leží blíže francouzským hranicím a autem je to z Girony slabá tři čtvrtě hodinka. Právě tam sídlí značka Rieju, která vyrábí nejen „malé“ cestovní motorky, ale také supermoto a enduro malorážky. Mimochodem, Gas Gas tam  již přestěhoval všechny náhradní díly, ale o tom později.

Když se bavíme o značce Rieju, bylo by dobré si připomenout, že vznikla v roce 1934 a založili ji Luis Riera Carré a Jaime Juanola Farres a její jméno vzniklo spojením jejich jmen RIEra+JUanola. Fabrika nejprve vyráběla doplňky pro jízdní kola, později mopedy a roku 1953 došlo na první „dospělý“ čtyřtaktní motocykl o objemu 175 ccm s hydraulickou teleskopickou vidlicí.

Pojďme ale zpět do reálného času, kdy se chystají na trh ostrá soutěžní endura Rieju MR 250 a MR 300, jejichž cena by neměla překročit hranici dvou set tisíc. Podle informací výhradního dovozce Exac se cena bude odvíjet od kurzu Eura a předpokládá, že se finální cena modelů 2021 bude pohybovat někde v rozmezí 195000-199000,- korun. Už během června by se nám mělo dostat soutěžní Rieju pod ruce, a tak se můžete těšit na první dojmy. V té době by mohlo být jasné, zda modelovou řadu rozšíří menší a velice oblíbená dvoutaktnií dvoustovka. 

Co se specifikace týče, soutěžní endura Rieju budou mít stavitelné pérování KYB, konkrétně přední USD vidlici o průměru 48 mm a zdvihem 300 mm, brzdy Nissin, hydraulickou spojku Magura, ráfky Excel a pochopitelně elektrický startér podpořený kick startem, šestistupňovou převodovku a téměř desetilitrovou transparentní nádrž. Pokud se někdo nespokojí s tímto "standardem", bude mít příležitost skočit po modelu Pro, který budou vybaveny doplňky, jako je třeba výfuk FMF, řidítka Renthal, lepší sedlo, přední plovoucí kotouč a další libůstky po vzoru továrních speciálů. Konec konců, vyšlechtěné modely Pro by měly jít ve šlépějích modelů GP v podání Gas Gase a objevit se na trhu někdy na přelomu července a srpna. V tu dobu by se měl objevit také civilnější model Ranger s třístovkovým motorem a spekuluje se ještě o dvoustovkové verzi. Model Ranger není žádnou žhavou novinkou, protože také ten se již v portfóliu značky Gas Gas objevil. Jedná se o civilní enduro, které není tak výbušné a tím pádem sedne jezdcům bez větších závodních ambicí.

Dříve jsem nakousl náhradní díly a ty by měly být k dispozici už v polovině května. Importér slibuje dostupnost dílů na starší Gas Gasy a také ceny, které zůstanou stejné jaké tomu bylo dříve. Vše bude možné objednávat na webu enduromarket.cz a gasgasmotos.cz. Jen pro doplnění, trialové speciály Gas Gas má nyní pod palcem KTM a podle prvních informací je bude možné pořídit u společnosti Exac jako dříve, ovšem za vyšší ceny, než tomu bylo doposud a jen na závaznou objenávku.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist