husqvarna_svartpilen_801_2




Eicma 2010: Quadro

Je to jen několik let, co se Piaggio vytasilo s trojkolkou MP3, která jako první na světě přinesla nezávislé zavěšení dvou předních kol. Originální skútr si rychle získal velkou oblibu. To se ale brzo může změnit, na scénu totiž vstupuje Quadro. Zapoměňte na tříkolky, příští rok pofrčí čtyři kola!

Italskou společnost Quadro Technologie založil loni Luciano Marabese. Pokud je vám tohle jméno povědomé, tušíte správně, jde o šéfa studia Marabese Design, které se už od roku 1984 podílí na navrhování motocyklů především italských značek. Luciano Marabese, jeho dva synové Riccardo a Roberto a jejich studio tak stojí například za podobou Aprilie Pegaso, Gilery Runner a Guzzin Breva, Griso a Norge. Kromě toho ale Marabese Design spolupracuje i s Piaggiem, Yamahou nebo Triumphem a navrhuje také další strojírenské a architektonické zakázky. Asi nejvýznamějším dílem tohoto studia je Piaggio MP3. Marabese pro tento trojkolový skútr navrhli nejen jeho vnější kabátek, ale také vnitřek, tedy především rám a podvozek s jedinečnou technologií dvou nezávisle zavěšených kol. MP3ka se setkala s obrovským úspěchem. Luciano Marabese měl po vydařené trojkolce mnohem odvážnější ambici – vyrobit skútr ne se třemi, ale rovnou se čtyřmi koly! Proto tedy loni se syny založili společnost Quadro Technologie, která tento sen brzy naplní. A jelikož Marabese s partnery na netradičně řešených skútrech už nějaký ten pátek pracují, mohli v Miláně s pompou představit své chystané modely. A že se bylo s čím chlubit!
Quadro 4D je první skútr, který nabídne hydraulické nezávislé zavěšení kol na naklápěcích osách (HTS) vpředu i vzadu, tedy na čtyřech kolech! O detailnějších technických parametrech skútru, který by měl na trh vyrazit na podzim 2001, zatím skoro nic nevíme, pouze to, že motor bude vyrábět taiwanská společnost AEON. Zatím se tak můžeme kochat jen videem, které jasně ukazuje hlavní výhody čtyřkolky. 4D bude bezpečné a stabilní i v hodně velkých náklonech. Získá tak velice malý poloměr zatáčení, díky kterému bude schopné vykrouhnout i na dost stísněném prostoru pořádně ostrou zatáčku. Přehazování ze strany na stranu by mělo naprosto lehce a na semaforech nebude třeba ani sundavat nohu z podlahy. 4D se bude hodit hlavně do úzkých a ucpaných městských ulic, kde díky čtveřici nezávisle zavěšených kol hravě zdolá i větší překážky, jako třeba vyskoké obrubníky a schody. Tuto výhodu, tedy snadnou prostupnost terénem, chce Quadro zužitkovat ještě víc, a tak už v Miláně prozradilo, že na rok 2012 připravuje offroad verzi čtyřkolového vozítka.
No a abychom na novinky Quadro nemuseli dlouho čekat, představí se z dílny Quadro už na jaře 2011 trojkolka 3D. Ta bude mít  podvozek postavený na vlastním systému zavěšení kol s podobnou funkcí, jako MP3, kinematika tohoto řešení je však úplně nová a jiná.  Oproti tříkolce Piaggio nabídne 3D i modernější design, což je vidět hlavně na "špičatější" přední části skútru. Zajímavý design ostatně od 3D převzal i  jeho čtyřkolový sourozenec. Další technické specifikace zatím nebyly zveřejněny. Quadro Technologie se však netají, že má pro příští rok s oběma svými modely ty největší ambice. Podaří se Quadru překonat úspěch MP3? To se dozvíme už příští rok...

Informace o redaktorovi

Jan Krajíček - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist