yamaha_brezen




QJMotor začíná prodávat vlajkovou loď SRT 900 SX

Čínská značka QJMotor patří mezi ty nejdynamičtěji rostoucí a je to vidět i na těch nejvyšších patrech její nabídky. Před dvěma lety začala s dobrodružnou sedmistovkou, loni přišla s úplně novou osmistovkou a letos je novinkou devítistovka. Ta sice vypadá úplně stejně, ovšem je to technicky výrazně lepší stroj. Přitom pořád za skvělou cenu a nyní fyzicky u dealerů!

Kapitoly článku

Model SRT 700 SX, s nímž kvéjéčko vstupovalo na český trh v pozici vlajkové lodi, byla vlastně upravená Benelli TRK 502 s větším motorem. Anebo, ještě přesněji, QJMotor SRT 550 s trochu lepší výbavou a zvětšeným agregátem. Ovšem osmistovka, kterou loni značka v Česku prodávala jak v silniční verzi S na 17“ kolech, tak dobrodružnější s vyplétanými ráfky v kombinaci 19“/17“, už byla úplně jiný stroj. Tedy jaképak „byla“, pořád je! A pořád platí, že více výbavy vám za dané peníze v téhle kategorii nikdo nenabídne, když se i letos oba modely prodávají za těch 194 900 Kč, resp. 204 900 Kč, ovšem teď je to včetně trojice hliníkových kufrů! Zákazník by si tak mohl říct, proč dávat 229 900 Kč za novou SRT 900 SX, když ty motorky jsou na první i druhý pohled úplně stejné? Ta cena je také s trojicí kufrů, takže vlastně jediný rozdíl bude v trochu větším motoru. Dali tam větší písty a přidali trochu síly, to je toho… Jenomže ono to tak vůbec není a pod stejným designem najdete o dost lepší stroj. Tedy hlavně o dost vybavenější. Že už to dál nešlo, protože osmistovka toho nabízela opravdu hodně? Tak to se budete divit…

Ale nejprve se podíváme na samotný motor. To opravdu není jen převrtaná loňská osmistovka. Kapalinou chlazený řadový dvouválec má větší vrtání i zdvih, takže jeho objem nyní činí 904 cm3, a nabídne o dost více síly. Výkon zůstává na hranici 70 kW alias 95 koní při 9000 otáčkách, aby bylo možné stroj i nadále prodávat také seškrcený na 35 kW pro držitele řidičského oprávnění A2, ale dramaticky narostl točivý moment. Osmistovka má na svůj objem pořád hodně slušných 77 newtonmetrů, ovšem až při 8000 otáčkách, což motoru dává výrazně sportovní charakter. Devítistovka ovšem nabídne rovných 90 newtonmetrů, navíc už při nízkých 6500 otáčkách. To bude na jízdě obrovsky znát. Už jen ten nárůst síly by za příplatek stál, ale SRT 900 SX jde ještě dál. Především k ovládání motoru používá elektronický plyn, který s sebou přináší spoustu možností. Devítistovka se tak může pochlubit hned trojicí motorových režimů Rain, Normal a Sport a k tomu přidává obousměrné rychlořazení, které osmistovce v porovnání s konkurencí výrazně scházelo. To samé platí pro vypínatelnou kontrolu trakce, s tím hutnějším zátahem ji určitě využijete.

Také další novinky se týkají elektroniky. Nejen pro dálkové jízdy si zamilujete tempomat, s ním je cestování mnohem pohodlnější, a další nové prvky zase výrazně zvyšují bezpečnost. SRT 900 SX je první motorkou ve své třídě, která nabízí radar v zadní části stroje a údaje z něj využívá k sledování mrtvého úhlu, což signalizuje rozsvícením kontrolky ve zpětném zrcátku. Tohle není běžnou výbavou ani u těch nejdražších adventur. Stejně tak byste zde nečekali kameru v přední masce, která nahrává vaši jízdu, takže si potom můžete prohlédnout, kudy a jak jste jeli, případně ji můžete použít jako důkazní materiál v případě nehody.

Nové QJMotor SRT 900 SX je sice dražší než osmistovka, ale sami vidíte, že té výbavy a síly navíc dostáváte opravdu dost. A opět platí, že za tak málo vám víc nikdo jiný aktuálně nedá! K výše řečenému musíme přidat ještě prvky známé z osmistovky, jako jsou vyhřívání rukojetí i sedla, velké padací rámy a kryty rukojetí, brzdový systém Brembo s radiálními třmeny i pumpou, nastavitelný podvozek, podsvícené ovladače, velký barevný 7“ TFT displej s konektivitu a navigací nebo třeba tříletá záruka.

 

Informace o redaktorovi

PR článek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Motokatalog.cz
Související firma
  • Mayer's Motors Modřice

    Motocyklová prodejna s názvem Mayer's Motots Modřice (dříve Moto Modřice) zastřešuje společnosti ASKO KC a Scooters které jsou výhradním dovozcem do České Republiky motocyklů KAWASAKI, QJMOTOR, FANTIC, BSA, skútrů Peugeot a motocyklového oblečení JOFAMA, HALVARSSONS, LINDSTRANDS a výfuků GIANNELLI p...




TOPlist