ktm_cerven




Puig nabízí doplňková aerodynamická křidélka

Od roku 2010, kdy se první aerodynamické prvky objevily na kapotáži Ducati GP10, uplynula v řece spousta vody a dnes už jsou okřídlené motorky v královské kubatuře naprosto běžné. Pro letošní rok přichystala speciální závodní kapoty Aprilia, které jste si mohli koupit na svou čtyřválcovou RSV a teď tu máme první aftermarketovou vlaštovku od tradičního španělského výrobce příslušenství.

Kapitoly článku

Průkopníkem přídavných křidélek na kapotách je italská továrna z Boloně. Ta to s jejich tvarem a rozměry dotáhla do té podoby, že jejich GP16 vypadala spíš jak bitevní dvojplošník než závodní motorka. Došlo to tak daleko, až Dorna dokonce aerodynamické prvky zakázala, respektive upravila pravidla tak, že nyní musí být součástí kapot a nesmí z nich vystupovat.

Na konci letošního července přivezl Puig 4 superbiky od japonských výrobců na okruh do Barcelony, kde se jezdí velká cena Katalánska, aby otestovali funkčnost svého nového produktu, který připomíná dříve používaná řešení. Že jejich křidélka nejsou jenom na parádu (i když na benzínce na Dubé vám křidélka určitě přidají hodně respektu), potvrdil jezdec David Salom, který s testováním pomáhal a dokonce je testoval pro superbikový tým Kawasaki.

Aerodynamické doplňky pomáhají tlačit přední část motorky k zemi, při rychlosti 300 km/h silou až osm kilogramů, takže motorka tolik nepanáčkuje na zadním kole a vy díky tomu budete na výjezdu ze zatáčky rychlejší. Moderní superbiky mají sice elektronické systémy hlídající zvedání předního kola, ale zásah elektroniky vás vždycky obere o nějakého toho koníka a to nechcete. Při testech se také díky přednímu kolu přibitému k zemi prokázala nižší tendence k vrtění řídítek na rovince.

Křidélka se tak po úspěšných testech dostala do prodeje, zatím jsou k dispozici pro Hondu Fireblade od roku 2017, Kawasaki ZX-10R od roku 2016, Suzuki GSX-R od 2017 a Yamahu R1 od roku 2015. Brzy by měly být k dispozici i pro BMW S 1000 RR od 2015 a pracuje se na prototypu pro Ducati Panigale V4. Montáž je jednoduchá a bez vrtání, cenovka je stanovena na 138 Euro bez DPH. A jestli se ptáte na STK, tak normu o výčnějcích od pohledu splňují a vnější obrys (většinou zrcátka) nepřesahují, takže by vše mělo být v pořádku, jen to "Éčko" na nich není. Stejně ale mají největší význam na okruhu, takže to vlastně moc nevadí.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 9 Kč od 4 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist