yamaha_demo_tour




Prodej motorek a skútrů za rok 2011

Přestože pololetní výsledky obchodníků vzbuzovaly opatrné naděje, závěrečný součet skončil už potřetí za sebou meziročním propadem. Která značka si vedla na českém trhu nejlépe, a kdo naopak pocítil největší odliv zákazníků? Která kubatura byla letos nejvíc populární?

Motocyklová sekce Svazu dovozců automobilů před několika hodinami zveřejnila na svých webových stránkách přehled registrací nových motocyklů za rok 2011, a není to úplně veselé čtení. V České republice se motorky, skútry a čtyřkolky opět prodávaly méně než v předchozím roce, a jedním z mála plusů na této situaci je, že pokles prodejů nepřekročil hranici deseti procent. Velká rezerva k magické desítce už ale nezbývá - s celkovým počtem 16 667 kusů zaregistrovaných vozidel se jedná o ztrátu ve výši 9,67 % na konečný výsledek 18 451 z roku 2010.
Připomeňme, že statistiky evidují registrace nových vozidel skupiny L, kam spadají motocykly, skútry a také některé čtyřkolky, které není možné objektivně ze součtů vyčlenit. Můžeme dát stranou alespoň stroje nejmenší kubatury, a podívat se, jak si vedly jednotlivé značky v segmentu nad 50 ccm.
Honda opět potvrdila pozici jedničky a zároveň zlepšila svůj výsledek z roku 2010, kdy nedosáhla ani na tisícovku prodaných kusů. Mírně si pohoršila Yamaha, ale přesto zůstává na druhé pozici. Čínská značka Jonway sesadila z  "bedny" třetí japonskou velmoc Suzuki, které uniklo třetí misto o necelých 60 kusů. Už v průběhu roku se objevovaly náznaky, že sezóna bude úspěšná pro Harley-Davidson, a to se také potvrdilo. Americký výrobce meziročně navýšil prodeje v ČR zhruba o 10 %, což naprosto popírá negativní vývoj celého trhu, který o podobná procenta spadl dolů.  Negativnímu trendu trhu se odmítly podřídit také evropské značky KTM a BMW, a rovněž navýšily své prodeje.
A jak se výrobcům dařilo v jednotlivých kubaturách? Honda coby lídr trhu ovládla dva segmenty, ale větší radost než z vítězství ve stopětadvaítkách má určitě z obhajoby prvenství v kategorii 500-800 ccm, kam spadají modely jako Hornet, Transalp nebo loňská novinka Crossrunner. Suzuki ve stejné kubatuře o kousek předstihla Yamahu - nejspíš zaznamenala úspěchy s novinkou GSR750 a také supersportovními modely GSX-R 600 a 750. Yamaha uzavírá silný trojlístek střední kubatury solidním výsledkem, a další značky následují se značným odstupem.
V kategorii nad 800 ccm tradičně kraluje značka Harley-Davidson, která koncentruje všechny svoje prodeje pouze do této velkoobjemové kategorie. Významný podíl drží se svými dvanáctistovkovými boxery pochopitelně BMW, nezanedbatelný kus koláče ukrojila také Ducati, která realizovala v tomto segnmetu více než polovinu svých prodejů, a za povšimnutí stojí také výsledek Triumphu, který je příslibem dalších úspěchů britského motocyklového průmyslu.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (24x):



TOPlist