globalmoto_duben_nolan




Policejní akce 1. apríla

Podívejte se s námi na první snímky z razantní policejní akce zaměřené na motorkáře! Vedení policie totiž zjistilo, že situace na našich silnicích připomíná válečný stav, a rozhodlo se na 1. dubna vyhlásit stanné právo.

V tomto speciálním právním režimu je možné postihovat i přestupky, jako je například překročení maximálního povoleného náklonu v zatáčce zjištěného pomocí rysek vypalovaných laserem na každé STK, přímo na místě okamžitě vykonavatelným trestem smrti bez možnosti odvolání. Policie proto byla vybavena přenosnými gilotinami montovanými pod svodidla. Podle náčelníka policie Rudoše Mlžila bylo v nechvalně proslaveném úseku Mělník Dubá sťato zatím 12 řidičů supersportů.
V případě překročení maximální povolené rychlosti v obci jsou neukáznění motocyklisté pro výstrahu vozeni po městě na služebním pojízdném pranýři, který byl pro tyto účely zapůjčen z technického muzea. Trasa pranýře má zastávky u všech škol, kde jsou motorkáři předváděni jako odstrašující příklad pro mládež. Jelikož historický pranýř má omezenou kapacitu, jsou další motorkáři odchycení při silničních kontrolách napřed hromadně spoutáni do řetězů a následně pro výstrahu vláčeni městem.
Speciální předpis byl uplatněn také na jedince přistižené při jízdě po zadním kole. Takovým výtržníkům je přední kolo jednoduše zabaveno a jejich motocykl je pomocí speciálního lisu přímo na místě předělán na jednokolový stroj, na kterém následně mohou pokračovat v jízdě. Jak tento postup komentoval náčelník policie Rudoš Mlžil, „Tohle je naučí jezdit po jednom kole, když po tom tak touží!“

Policie pro dnešní den rozšířila svoji působnost a začala nově měřit rychlost i na okruhu, konkrétně Brněnském autodromu. Prvním neukázněným jezdcem byl Valentino Rossi, kterému při průjezdu cílovou rovinkou policie naměřila hned 3násobné překročení povolené rychlosti a následná krevní zkouška navíc prokázala nepovolenou hladinu adrenalinu v krvi.

Perlička na závěr - Evropská komise se letos přidá s podobnou iniciativou a pokusí se vynutit zavedení maximální výkonové hranice na 100 koní pro všechny motocykly v EU, tak jako to již dlouhou dobu platí pro Francii. Bohužel musím konstatovat, že tato poslední informace narozdíl od výše uvedených nepatří k aprílovém žertům a vážně se o tom uvažuje ;-( Ještě že si platíme úředníky, kteří na nás dohlédnou.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (129x):



TOPlist